Citat:
Ursprungligen postat av
ShijieMeng69
Du förstår fortfarande inte. Är du lågbegåvad?
Det är fullt möjligt för flera inblandade i en sjöolycka att bryta mot regler. Och så är det i princip alltid just på grund av att sjölagarna är skrivna just på det viset.
Jag har försökt att förklara vikten av man som fritidsbåtförare är försiktig när man rör sig runt omkring handelsfartyg. Har man möjligthet att i god tid undvika en närsituation så bör man göra det, för sin egna hälsas skull, istället för att lita på ett handelsfartyg fullt av överarbetade ryssar.
Det jag skrivit om Misje Verde har inte haft som syfte att frånta dem ansvaret utan för att tjommar som du ska fatta att det bara är en tidsfråga innan olyckor sker. Då vill man inte vara den som råkar illa ut. Stort fartyg hårt och tungt, liten snipa lätt och mjuk. Det är lätt att räkna ut vem som får ont och de flesta i tråden förstår resonemanget.
Det har dessutom visat sig att jag hade rätt. Båten har haft anmärkningar med både vilotider och matriell utrustning ombore. Detta fråntar inte Misje Verdes ansvar, snarare tvärtom, men man är en komplett idiot om man inte då inser att man bör hålla undan från såna fartyg.
En av de första sakerna man får lära sig på körskolan är att man ska räkna med att alla andra i trafiken kör som idioter och agera därefter. Det är liknande på sjön... är du på sjön så är du garanterat en av de idioterna
Herregud, ska du prata lågbegåvad, du förstår inte skillnaden.
Jag har Iq 125, det är min logik som jag försörjer mig på, men du, har inte hög Iq, det kan jag lova dig.
Du argumentetar hit och dit, allt för att du ska vinna debatten...
Det jag skrivit om Misje Verde har inte haft som syfte att frånta dem ansvaret...
Joo, i alla dina inlägg till mig har du haft den agendan.
Varför tror du jag sitter och käftar med en 5, 5a som dig annars?
En av de första sakerna man får lära sig på körskolan är att man ska räkna med att alla andra i trafiken kör som idioter och agera därefter. Det är liknande på sjön...
Tycker du att fartygskaptenen levt upp till detta?
Det är fullt möjligt för flera inblandade i en sjöolycka att bryta mot regler. Och så är det i princip alltid just på grund av att sjölagarna är skrivna just på det viset...
Det är klart att man ska kunna göra så, i en nödsituation.
Men tycker du detta var en sådan eller är det så att kaptenen skapade en nödsituasion pga sin ouppmärksamhet och i att strunta att kolla radarn?
Man måste naturligtvis i sin vanliga rutinfärd följa reglerna annars skapar man ju nödsituationer och missförstånd.
Är du verkligen såå jäkla korkad att du inte förstår det, detta är fan skrattretande dumt.