2026-08-15, 21:51
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademiker12
Kolla FUP sid 1612... makabert man undrar vad det är för "tavla" som hänger längst till höger på sid 1613 som bilderna polisen hittat inte fångar riktigt

I sanning makabert. Åtminstone för en vuxen man. En tonåring kanske skulle komma undan med att ha gått igenom en period men knappast i JJ:s fall.

Samma med gargoyle-statyn i motionsspåret. Ett pojkstreck av 15-åringar hade varit förståeligt. Inte en vuxen karl.
Citera
2026-08-15, 21:52
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Då DNA var negativt, så varför är det intressant?

Det är intressant därför att just den kvinnan valdes ut. Det bodde många andra kvinnor i det här huset som av allt att döma inte topsades.
Citera
2026-08-15, 21:53
Medlem
100% enig igen, känns som den här mannen, man är väl man om man är 45 år, behöver genomlysas ordentligt. De bilderna indikerar åtminstone inte ånger...

Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
I sanning makabert. Åtminstone för en vuxen man. En tonåring kanske skulle komma undan med att ha gått igenom en period men knappast i JJ:s fall.

Samma med gargoyle-statyn i motionsspåret. Ett pojkstreck av 15-åringar hade varit förståeligt. Inte en vuxen karl.
Citera
2026-08-15, 21:54
Medlem
Citat:
ja det gjorde man i 5, 10, 15 och 20 år, så först ja tittar man på det, helt logiskt. Men nu förstår ALLA insatta att det inte gäller längre, i detta fall. Så inget mer fokus på om Lisbet Palme är skyldig tack.

Den enda som diskuterar Lisbeth palme här är du.

Tycker du ett statsministermord är jämförbart med ett dubbelmord på 2 pensionärer i skogen så får du gärna tycka det, men diskutera inte det med mig är du snäll

Faktum kvarstår att det finns spår efter 2 personer i huset, en med storlek 45 och en troligtvis kvinna med storlek 38.
Är det så svårt att förstå? självklart är det rimligt att diskutera Tors döttrar då vare sig du vill det eller ej.

Du kan gå och leka kränkt i Palmetråden istället eftersom du hellre vill diskutera det.
Citera
2026-08-15, 21:56
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Det är intressant därför att just den kvinnan valdes ut. Det bodde många andra kvinnor i det här huset som av allt att döma inte topsades.
Vart står det att den kvinnan blev topsad?
Citera
2026-08-15, 21:58
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Vart står det att den kvinnan blev topsad?

I FUP:en som jag citerade för några minuter sen. Sidan 1758.
Citera
2026-08-15, 21:58
Medlem
Det var ironi och bygger på att stollar på 80 talet trodde Lisbet Palme kunde ligga bakom mordet på sin man. Liksom stollar nu, angriper släktingar till de mördade i Brattås trots att vi har stora delar av facit.

Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Den enda som diskuterar Lisbeth palme här är du.

Tycker du ett statsministermord är jämförbart med ett dubbelmord på 2 pensionärer i skogen så får du gärna tycka det, men diskutera inte det med mig är du snäll

Faktum kvarstår att det finns spår efter 2 personer i huset, en med storlek 45 och en troligtvis kvinna med storlek 38.
Är det så svårt att förstå? självklart är det rimligt att diskutera Tors döttrar då vare sig du vill det eller ej.

Du kan gå och leka kränkt i Palmetråden istället eftersom du hellre vill diskutera det.
Citera
2026-08-15, 22:00
Medlem
Citat:
Kolla FUP sid 1612... makabert man undrar vad det är för "tavla" som hänger längst till höger på sid 1613 som bilderna polisen hittat inte fångar riktigt

Vilka sjuka tavlor. Snyggt har han det annars hemma men han har tydligen en dragning åt det morbida.
Citera
2026-08-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
är det ens faställt det är en yxa? har du någon källa på det? trubbigt våld har jag läst, jj är på platsen lämnar dna och försöker gömma en kropp, samt att dödsorsaken är FASTÄLLD.

Inte ens säkert det spelar roll om någon mer varit där, hört talas om samförstånd? om inte läs om malexandermorden jackie arlöf sköt poliserna med dera eget tjänstevapen det har han tom erkänt men alla dömdes ändå till livstid i samförstånd tex

Det stämmer absolut att man inte behöver vara skytten för att dömas till mord.

Det du säger om Jackie Arklöv stämmer däremot inte. Han "erkände" nämligen att han var skytten först 20 år senare. Under rättegången kunde man alltså inte styrka vem eller vilka som skall ha avfyrat de dödliga skotten.
Citera
2026-08-15, 22:02
Medlem
Citat:
Det var ironi och bygger på att stollar på 80 talet trodde Lisbet Palme kunde ligga bakom mordet på sin man. Liksom stollar nu, angriper släktingar till de mördade i Brattås trots att vi har stora delar av facit.

Du som har facit, berätta gärna för mig vem skon tillhör, den i storlek 38 som avsatt spår i trappan tillsammans med 45 orna. jag måste ha missat det i FUP
Citera
2026-08-15, 22:03
Medlem
Ja hedrar den åtalades syster att nämna detta i förhör trots att det var negativt för hennes bror.

Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vilka sjuka tavlor. Snyggt har han det annars hemma men han har tydligen en dragning åt det morbida.
Citera
2026-08-15, 22:06
Medlem
45orna är med stor sannolikhet den åtalades. Googla och kör AI på hur barn och ungdomar med den åtalades problematik nästan alltid väljer större skor än sin vanliga skostorlek. Finns massor med undersökningar på det. Inte konstigt han hade 43 i storlek hemma då polisen kom. Han visste dom sökte ngn med 44-45 sedan åtminstone 15 år tillbaka. Min poäng den åtalade i 20 års åldern hade större skor än vad ett neurotypiskt barn hade haft.

Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Du som har facit, berätta gärna för mig vem skon tillhör, den i storlek 38 som avsatt spår i trappan tillsammans med 45 orna. jag måste ha missat det i FUP
Senast redigerad av Akademiker12 2026-08-15 kl. 22:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in