Citat:
Ursprungligen postat av
TheJesuit
Bakterier från avföring är en välkänd källa till sjukdom, min rekommendation är att du inte börjar äta fekalier. Veronica Moser är inte tillförlitlig som sanningsvittne.
Du menar att hon bara pratar skit när hon säger det?
Studier har visat att det är bra för nyföddas immunförsvar och tarmbakterieflora, att de penslas lite i ansiktet med lite av moderns avföring, efter att ha fötts genom kejsarsnitt, då de inte får i sig bakterierna som vid en normal vaginal födsel då modern bajsar på sig när hon föder. Vet inte om det stämmer.
Men jag har läst att naturfolksstammar i Afrika blandar lite av moderns avföring i mjölken de ger små barn, då det ska vara bra för immunförsvaret.
Sen var det väl en trend för att par år sedan med fekalie-transplantation. Det skulle ge tjocka kvinnor en bättre bakterieflora om de transplanterade fekalier från en smal kvinna rakt upp i röven med en typ turkey baster. Skulle visst få dem att gå ner i vikt.
Urinterapi är ju en tusentals år gammal grej också.
Vet dock inte om nåt av det där funkar. Jag gillar bara att dricka kiss och äta bajs... Sen vore det ju en bonus om det hjälpte med mer än att släcka törsten och mätta magen.