2026-08-15, 21:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Nja tror inte det. Givet det är bra att hela tiden testa ditt immunförsvar. Så äta vad som ska ju egentligen vara plus. Men det tillkommer detta med livsglädje med mera. Om man tycker vad fan är gott att käka!
Citera
2026-08-15, 21:47
Medlem
Det handlar väl mest om att immunförsvaret hålls aktivt.
Utsätts man för rena miljöer hela tiden så blir väl immunförsvaret mindre aktivt.

Problemet med bajsus är ju att det innehåller doningar som inte immunförsvaret inte kan hantera så bra.

tex E. coli, Salmonella och Campylobacter
Citera
2026-08-15, 22:00
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Det är bra för immunförsvaret att inte var allt för petig med bakterier. Att bita på naglarna t.ex. skulle jag säga faktiskt är bra för immunförsvaret. Men att äta bajs är verkligen att gå för långt.

En liten varning till er alla som funderar på att göra en bildsökning på hennes namn.
Instämmer med din post. ”Klippte” oxå mina naglar så när jag var yngre + att mamma torkade mig runt munnen med disktrasan ibland när jag var liten. Var sällan och är sällan sjuk. Så nog bidrog det till att jag stärkte immunförsvaret. Men äta det som tråden handlar om tror jag med är att gå för långt.
Citera
2026-08-15, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Men sjukvården har ju börjat med att transplantera fekalier in i människors tarmar för att komplettera bakteriestammen hos mottagarna av fekalierna så helt fel ute är hon kanske inte. Men att oralt tugga i sig fekalier kanske är att överdriva det hela.. Det bör nog ske under mera kontrollerade former.
Det ges i kapslar om dina egna bakterier slagits ut eller är av fel sort, att du lider av typ kronisk rännskita.
Sedan mödrar som föder barn via kjesarsnitt, de barnen får lite bajs av modern smetat på sig.
Detta för att starta och stärka immunförsvaret hos barnet.
I vanliga födslar får ofta barnet lite vaginalt sekret och bajs på sig nsturligt vid födseln.
Citera
2026-08-16, 00:00
Medlem
Gingers avatar
Det kan det vara. Har länge lekt med tanken att min konstanta diarré kanske blir bättre ifall man äter någons bajs med bakterier som lugnar ner det hela
Citera
2026-08-16, 02:54
Avstängd
Det är ju naturligt bland oss människor att bli äcklade av folkskit, så då kan det inte vara nyttigt.
Jag vet att vissa maskar kan göra nytta i kroppen, de lär stärka immunförsvaret. Men vem fan vill få mask?
Citera
2026-08-16, 05:05
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Minns att jag för några år sedan läste en intervju med ”porrstjärnan” Veronica Moser, som tillbringade flera decennier med att äta bajs ifrån mängder av män och kvinnor. I intervjun deklarerade hon att hon aldrig blivit sjuk av detta, samt att hon heller aldrig varit sjuk under sitt vuxna liv. Hon hävdade att hennes immunförsvar var såpass härdat av bajsätandet att diverse bakterier och virus inte längre bet på henne. Kan det ligga nåt i detta?

Kunde du inte ha frågat AI detta?

Hon säger förstås så för att någon journalist har ringt upp och vill att hon är med i ett nyhetsreportage och att hon gör ett uttalande som väcker uppmärksamhet.
Citera
2026-08-16, 09:18
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Kunde du inte ha frågat AI detta?

Visst, vi kan väl ställa alla frågor till AI i fortsättningen, och lägga ner hela forumet?
Citera
2026-08-16, 10:35
Medlem
De bakterier o andra mikrober som finns har du ju redan stoppat i dig från början. De uppstår inte av sig själva i din tarm/röv. Så immunologiskt lär det inte spela stor roll, ditt immunförsvar har redan koll på dem.

Sen är det lite obra att äta stora mängder bajs, eftersom det blir väldigt mycket av mikrober o ämnen som du bara tolererar i slutet av magtarm-systemet.
Citera
2026-08-16, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Minns att jag för några år sedan läste en intervju med ”porrstjärnan” Veronica Moser, som tillbringade flera decennier med att äta bajs ifrån mängder av män och kvinnor. I intervjun deklarerade hon att hon aldrig blivit sjuk av detta, samt att hon heller aldrig varit sjuk under sitt vuxna liv. Hon hävdade att hennes immunförsvar var såpass härdat av bajsätandet att diverse bakterier och virus inte längre bet på henne. Kan det ligga nåt i detta?
Precis vad man gör i andra länder för att not vissa mag och tarmsjukdomar
Citera
2026-08-16, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Det kan det vara. Har länge lekt med tanken att min konstanta diarré kanske blir bättre ifall man äter någons bajs med bakterier som lugnar ner det hela
Typ ja
Citera
2026-08-16, 11:04
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Typ ja

Kallas fekal transplantation. Borde säkert vara nyttigt för mig
Citera
  • 3
  • 4