Citat:
Sure honey.
Vi pratar inte om mental mognad här. Hjärnan utvecklas ju tills man är 25-30 år och många förblir barn mentalt. Ja det finns 16 åringar som ser omogna ut. Men generellt är kvinnor ganska utvecklade vid 16+. Fysiskt, get it? Inte ens jag som man har utvecklats särskilt mycket sen dess. Lite mer skägg och hår på kroppen men jag var färdigväxt mer eller mindre vid 16-17. Vid 12 hade jag knappt hår på pungen.
Alla som inte är mentala krymplingar fattar det. Det är bara du som missförstår hela ämnet.
Du hävdar att att om man finner låt oss säga en 16 åring fysiskt attraktiv är man nån slags sexuell avvikare.
Det är tvärtom så att om man finner specifikt tanter 50+ fysiskt attraktiva så är man avvikande i sin sexualitet. Heterosexuella män finner i regel fertila kvinnor attraktiva. Man behöver inte lägga nån värdering i det, bara ett konstaterande av fakta. Nu är vi färdiga med diskussionen.
Vi pratar inte om mental mognad här. Hjärnan utvecklas ju tills man är 25-30 år och många förblir barn mentalt. Ja det finns 16 åringar som ser omogna ut. Men generellt är kvinnor ganska utvecklade vid 16+. Fysiskt, get it? Inte ens jag som man har utvecklats särskilt mycket sen dess. Lite mer skägg och hår på kroppen men jag var färdigväxt mer eller mindre vid 16-17. Vid 12 hade jag knappt hår på pungen.
Alla som inte är mentala krymplingar fattar det. Det är bara du som missförstår hela ämnet.
Du hävdar att att om man finner låt oss säga en 16 åring fysiskt attraktiv är man nån slags sexuell avvikare.
Det är tvärtom så att om man finner specifikt tanter 50+ fysiskt attraktiva så är man avvikande i sin sexualitet. Heterosexuella män finner i regel fertila kvinnor attraktiva. Man behöver inte lägga nån värdering i det, bara ett konstaterande av fakta. Nu är vi färdiga med diskussionen.
Heterosexuella män oavsett egen ålder, finner i regel fullvuxna sexiga och vackra kvinnor på 20+ attraktiva. Och finner fula, osexiga kvinnor oattraktiva. Svårare än så är det inte.
En 16-åring är inte fullvuxen, hon har några år kvar innan hon blir det. Att som 50-årig gubbe vilja ha sex med henne, är därmed avvikande. Då är det faktiskt mer naturligt om gubben vill ha sex med en fullvuxen, sexig och vacker kvinna som är kring hans egen ålder (typ 45-55). Men 50-åriga gubben kan givetvis lika gärna tända på fullvuxna sexiga och vackra kvinnor mellan 20-44.
Med fullvuxen menar jag är att kvinnan är kroppsligt färdigutvecklad. Dvs.: reproduktionsorganen är färdigutvecklade, formerna har satt sig, tonårshullet har försvunnit. Dragen är mer vuxna. Vilket sker vid 20.
En 20 åring är också mer mentalt mogen än vad en 16 åring är.
Det är skillnad på någon som går i 9:an på högstadiet/1:a-2:a året på gymnasiet (vilket 16-åringar gör). Och på en som har gått ur gymnasiet och börjat jobba eller plugga på universitet (vilket en 20-åring i regel har).
En gubbe föredrar givetvis en kvinna som får bestämma över sig själv(för att hon är myndig och 20+) än en mentalt omogen 16-åring vars föräldrar fortsatt bestämmer över henne.
Endast hebefiler går igång på den generella omognaden hos en 16-åring. Och föredra det framför en 20+ kvinna.