2026-08-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCHMACKOS
😁...tydligen filmat för WV om man ser hennes Insta. Heeeeela klanen Bauer på plats. Ser ut som familjen Tropp i Sound of music( ni som vet ni vet). Alla fliiiinar som en tandkrämsreklam och börjar väl joddla snart. PW ser vara kissnödig ut 😅🤣

Såklart att det filmades, hon hade aldrig ställt upp annars.

Pinsamt med resten av familjen som åkte runt i golfbilen 🙈
Citera
2026-08-14, 20:23
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canima
Jag har aldrig känt vare sig hat eller avsky för någon jag bara sett på TV. Men den här mannen, jag HATAR honom. Det finns absolut ingenting positivt med honom. Allt jag ser är bara äckligt. Hans beteende, att han säger "vårt hus och vi" med ett självföljande när han inte har bidragit med ett öre. Han förväntar sig att få allt gratis, Pernilla jobbar och kämpar för att han ska ha ett bra liv. Och när hon äntligen har lite ledig tid skriker han som ett litet barn om hon inte spenderar den tiden med HONOM, sin man! Nej, för tusan, allt med honom är bara hemskt.

Haha!
Ja, det är något med Bauer som verkligen sticker en i ögat.
Kanske är det så enkelt som att han är en nolla, som försöker verka viktig?
Man han har också någon typ av röst/jargong/framtoning, som går mig på nerverna.
"Här kommer jag!"

Lite som en högljudd, kaxig messerschmidt man stör sig på på semestern

[petar lite ogillande på någon annans köttbit på grillen]
"Vad är det här för kött?!
Är det ok om jag flyttar bort det lite?
Mina bitar har jag kört sous vide i 48 timmar.
Jag tog med mig min egna bea, som jag slängde ihop imorse. Köpbea går ju bara bort!
"

(Jag är själv 08:a, med en sliten skamkudde. Kanske representerar han bara allt jag skäms för, och försöker undertrycka?)
Citera
2026-08-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Haha!
Man han har också någon typ av röst/jargong/framtoning, som går mig på nerverna.
"Här kommer jag!"

Jag tog med mig min egna bea, som jag slängde ihop imorse. Köpbea går ju bara bort!
"

(Jag är själv 08:a, med en sliten skamkudde. Kanske representerar han bara allt jag skäms för, och försöker undertrycka?)

Exakt! Det är så många av hans små egenheter man ogillar att det är svårt att sätta fingret på exakt vad det är som gör att man går igång så, i negativ mening 😅. Men en snål besserwisser i kombination med en grandios narcissistisk personlighet är svår att tycka om…
Citera
2026-08-14, 21:04
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Haha!
"Här kommer jag!"

"

😅😅😅...klockren tolkning. Inte själv 08. Har absolut inte något mot 08, bott där halva livet och många 08-vänner men har ALLT emot just Messerschmitt Bauer. Nåt jävla attitydproblem har han ....bland annat !
Citera
2026-08-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4inarow
Kanske inte ”här” men självklart jobbar vissa kvinnor på samma sätt som han. De kvinnorna är lika vidriga som Bauer, såklart.

Varför inte här? Men om han inte har råd att köpa in sig då? Ska dom sälja o köpa ett billigt då? El Ska han kalla det Pernillas hus när dom bor ihop?
Citera
2026-08-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Varför inte här? Men om han inte har råd att köpa in sig då? Ska dom sälja o köpa ett billigt då? El Ska han kalla det Pernillas hus när dom bor ihop?

Har svårt att tro att kvinnor som åker snålskjuts på sin man finns just här i denna tråd. Det är ju en av alla grejer han gör som vi reagerar på. Får känslan av att du inte läst tråden från start och inte heller sett mycket från WV. Börja iså fall med det och återkom 😅

För övrigt ÄR det Pernillas hus. Hon har betalat allt och han har endast med sig en fåtölj från sitt tidigare boende i det hyrda attefallshuset.
Citera
2026-08-14, 22:02
Medlem
Citat:
Det är lika osympatiskt vare sig det är en kvinna eller man. Sen är det ju en annan sak om de blev tillsammans medan den nu ”rike” personen var en person som inte hade den ekonomin när de blev tillsammans. Har man varit tillsammans under en ”uppbyggnad” av ekonomin ser de nog båda två att de, på olika sätt, bidragit till att få det välbeställt.

Christian Bauer har inte varit med under den typen klassresa. Han lever det goda livet enbart genom Pernilla. Han utnyttjar det rätt bra och utan att skämmas också…. 😏

Låglönekvinnan har hela tiden haft samma lön oavsett mannens lön. Hon har inte kunnat bidra till någonting. Vid ev skilsmässa skulle låglönekvinnan inte ha råd med lantstället eller huset. Det krävs mycket för att hålla igång sådant. Hennes man skulle däremot ha råd att ha kvar allt med sin lön.

Det är svårt nog att hitta någon att bli kär i. Ska man också behöva tänka på att personen ska ha exakt samma inkomst som en själv blir det nästan omöjligt.
Bauer har ju faktiskt ett jobb som han är på varje dag. Han bor i Pernillas hus eftersom han är gift med henne.
Pernilla lever ett gott liv det vore konstigt om hennes man inte också hade det bra.

Jag tror bara att folk är vana med att kvinnor är Bauern i ett förhållande, och då tycker man att det är helt normalt.
Det är först när en man "lever på sin partner", som ju kvinnor oftast gör, som man tycker att det är fel.
Citera
2026-08-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkj
Låglönekvinnan har hela tiden haft samma lön oavsett mannens lön. Hon har inte kunnat bidra till någonting. Vid ev skilsmässa skulle låglönekvinnan inte ha råd med lantstället eller huset. Det krävs mycket för att hålla igång sådant. Hennes man skulle däremot ha råd att ha kvar allt med sin lön.

Det är svårt nog att hitta någon att bli kär i. Ska man också behöva tänka på att personen ska ha exakt samma inkomst som en själv blir det nästan omöjligt.
Bauer har ju faktiskt ett jobb som han är på varje dag. Han bor i Pernillas hus eftersom han är gift med henne.
Pernilla lever ett gott liv det vore konstigt om hennes man inte också hade det bra.

Jag tror bara att folk är vana med att kvinnor är Bauern i ett förhållande, och då tycker man att det är helt normalt.
Det är först när en man "lever på sin partner", som ju kvinnor oftast gör, som man tycker att det är fel.

Hon kanske tagit större ansvar för eventuella barn gällande föräldraledighet , VAB mm då han satsat på karriären t ex. Det är svårt att förklara för dem som inte är insatta i ”Fallet Bauer”. Så sätt er in innan ni kommenterar vetja 😅
Citera
2026-08-15, 11:58
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Han dansar med mammsen på middagen och har jävligt feminin stil. Som en liten tant. Morsan stuffar lös på riktigt.
Kaggen har han inte lyckats få bort. Umgås mer med Jöbacks så blir det nog fason på den.
Citera
2026-08-15, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCHMACKOS
Han dansar med mammsen på middagen och har jävligt feminin stil. Som en liten tant. Morsan stuffar lös på riktigt.
Kaggen har han inte lyckats få bort. Umgås mer med Jöbacks så blir det nog fason på den.

Oj vad glad han är nu Bauer, JIHUUU!!! Så mycket glans och uppmärksamhet han får.
Var det ingen av Pernillas kändisvänner som var där? Undra varför…?!!
Citera
2026-08-15, 17:01
Medlem
Vilket stort jävla ego hon har till man! Lyssna på senaste podden, ca 10 min in, hur han kräver att hon ska delta på hans golftävling, åka fram och tillbaka till Värmdö. Med tandvärk!

Han är en gris på alla sätt o vis! Har ju endast startat tävlingen med ALS och Börje Salming i fokus för att folk inte ska ”kunna” tacka nej. Så beräknande och manipulativ! Usch!!
Citera
2026-08-15, 17:37
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Vilket stort jävla ego hon har till man! Lyssna på senaste podden, ca 10 min in, hur han kräver att hon ska delta på hans golftävling, åka fram och tillbaka till Värmdö. Med tandvärk!

Han är en gris på alla sätt o vis! Har ju endast startat tävlingen med ALS och Börje Salming i fokus för att folk inte ska ”kunna” tacka nej. Så beräknande och manipulativ! Usch!!
Va???? Han har alltså sagt att han kräver det? Fy fan för äckelChrille! Jävla gris är han! Värre än någonsin. Firade en kompis typ med 20 bilder dät han själv är med på varje bild, svettig med tänderna i högsta hugg!
Så att PW lagt ut en hel serie foton från golfen med en låt som heter I love golf !🤣
Nu har det väl brunnit i skallen på henne också.
Ingen av hennes vänner på tävling eller bankett vad man kan se. Nu är hon visst i Arvika och uppträder...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in