2026-08-15, 11:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ingen aning. Jag frågade? Det var ju du själv som använde ordet "jag"...
jag talar alltid i jag form inte i plural form som ni S brukar göra
Citera
2026-08-15, 11:15
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
En av de värsta mupparna i detta är tönten Thomas Bodström som fick en rejäl smäll på sitt soft-on-créme-smalben. Helt ute i rymden, utan bildning och moral (se bara hur han betett sig i ungdomen och andra, sammanhang) i sin argumentation,Dags att lägga denna brottskramare på hyllan. Han kan ju inte ens argumentera seriöst. Gris.

Jäklar så sliten Bodström ser ut. Dags att pigga upp med lite amfetamin?

https://akamai.vgc.no/v2/images/5606f0cc-7a16-3540-84cf-ea74d6fe1408?format=auto&w=1080&s=aa76e1cef15095c9 ab79aa7fbfcc3a9c86bfa61b
Citera
2026-08-15, 11:18
Medlem
Det finns en utredning om att de utländska medborgare som begår brott ska bli frigivna tidigare om de åker till sitt hemland och inte kommer tillbaka ,detta borde frigöra fängelseplatser.

Dessutom har de som avtjänar straffet med fotboja ökat sen 1 Jan kan de som får straff under 1,5 år få fotboja mot tidigare 6 månader. Man skulle kunna utöka detta och man skulle kunna ha AI för att utreda vad de håller på med så inget brottsligt sker.

Man skulle då kunna koncentrera sig på de värsta förbrytarna och mängdrabatten skulle kunna ta bort tidigare.
Citera
2026-08-15, 11:20
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
S vill inte slopa mängdrabbaten det står ju i artikeln förutom på våldtäkt och brott emot kvinnor då för behålla rösterna ifrån pride feministerna och samtidigt ha kvar kärnväljarna de kkriminella.

sedan motsätter det sig hårdare regler för invandring ovh anhörighetrsinvandring som är ett sossepåhitt som aldrig borde införts.

Återigen så är det kärnväljarna invandrarna med löften om livstidsförsörjning som de värnar om här och inte svenska folket det har aldrig varit intressant

Du är förd bakom ljuset av fb’s drönare som matar dig med falsk information. Att blint lita på vad som skrivs här är att be om att bli lurad. Att inte förstå hur man får rätt information är något som dessa personer utnyttjar. Vilka är dessa då frågar du dig? Ja det måste du ta reda på själv förstår du.

Med utbildning kommer upplysning.
Citera
2026-08-15, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så en brottsling inser att han redan står inför 10+ år i fängelse, pga summering av en mängd mindre brott. En smart brottsling ökar insatsen då, skaffar vapen eller misshandlar sina offer för att undvika bli igenkänd. Eldar upp hus för att bevis ska försvinna.
Och så vidare.

Toppen.

Det finns möjligen en sådan risk. Forskningen spretar. Största problemet är att antalet fängelseplatser kommer öka och sådant kostar mycket pengar.
Citera
2026-08-15, 12:11
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Observera att han inte ens bemödande sig med att bemöta mitt inlägg med ETT ENDA argument. Läs: (FB) Straffrabatten slopas efter omröstning i riksdagen 2026-08-13

Pga ingenting du skriver stämmer och du vrider och ljuger och sedan försöker själv hitta några "gotcha moments" men misslyckas varenda gång.

Jag är helt klar med din extrema autism.
Citera
2026-08-15, 12:14
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Nej, jag blev inte tyst. Jag svarade på detta och kunde konstatera att jag inte påstått något annat. Det var ju mest du/ni som ville ha någonting att bråka om. Läs: (FB) Straffrabatten slopas efter omröstning i riksdagen 2026-08-13

P.S Det du säger "att du sagt" och den artikel du säger "att du postade" var ju någonting som FedorEmelianenko gjorde. Kan det vara så att du (nodraketen) har två konton?

Notera att ett flertal märker av din grova autism och hur du inte klarar av att hantera en diskussion.
Citera
2026-08-15, 12:18
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Du är förd bakom ljuset av fb’s drönare som matar dig med falsk information. Att blint lita på vad som skrivs här är att be om att bli lurad. Att inte förstå hur man får rätt information är något som dessa personer utnyttjar. Vilka är dessa då frågar du dig? Ja det måste du ta reda på själv förstår du.

Det han skrev stämmer ju och det är det alla sossar här skriver också, och du visar inte att han har fel utan bara skriver att han har fel.

Varenda sosse har skrivit samma sak i tråden och att det kommer ske tidigare än med sossarna i makten då dom endast vill ta bort mängdrabatt vid sexualbrott istället för nuvarande regeringen som vill ta bort mängdrabatt för mycket fler brott.
Citera
2026-08-15, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Innan alla nya anstalter är klara så får väl de fängelsedömda gå med fotboja eller så får man senarelägga straffet.
Tidögänget har haft fyra år på att börja verka för att det ska bli möjligt att upphäva medborgarskap och det skulle vara den bästa lösningen att dra tillbaka medborgarskap och utvisa alla mängdbrottslingar på livstid.

Mycket enklare : fler i varje cell
Kriminella ska kosta minimalt. Dra ner på allt.
Mat ska vara lägre kostnad än skolmaten.
Låt oss här på FB ge förslag på besparingsåtgärder.

Det bäste vore att köpa platser av Putin med enda kravet att de efter vistelsen ska ha överlevt.
Resultatet skulle bli en massflykt av kriminella ut ur Sverige för att aldrig återkomma och därmed skulle SD s idé att göra Sverige till värkdens säkraste land bli uppfylld.

Enkla och billiga årgärder är oftast bäst.
Citera
2026-08-15, 12:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det finns möjligen en sådan risk. Forskningen spretar. Största problemet är att antalet fängelseplatser kommer öka och sådant kostar mycket pengar.
det blir så då vi tar hit ca 100 000 nya fängelsekunder ifrån mena varje år som ska rösta på era sossar.

i övrigt är de flesta fångar återfallsförbrytare, och det är bara hyra platser utomlands.

snackar vi få ner kostnader är det ju bara stoppa invandringen för den kostar mer än försvaret, och sedan gör det enklare utvisa dem och säga upp medborgarskap då spara vi verkligen pengar men det går ni sossar ej med på så det är ju inte där skon klämmer
Citera
2026-08-15, 12:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell

upplys mig då du store veta oj ursäkta du store utbildade vetare.

visa mig inte S vill slopa mängdrabbaten som de gått ut med i media förutom i sexbrott
Citera
2026-08-15, 13:04
Medlem
Detta är nog en av de straffrättsreformer som stör mig allra mest. Det folk har i åtanke är barnvåldtäktsmän som får några år för att ha våldtagit ett stort antal barn. Detta är dock en extremt liten del av alla straffrabatterade fall. I det flesta fall tillämpas rabatten på utslagna människor i missbruk, som åker dit för en massa krimskrams ofta utan att det ens finns något brottsoffer. Det är en idiotisk användning av skattebetalarnas pengar att vi nu ska låsa in sådana människor i en massa år, i fängelser där antagligen fortsätter med exakt samma brott som de gör utanför. Man skulle kunna argumentera för att det är bra för dem att få tak över huvudet, men det är kanske inte är därför man ska utdela fängelsestraff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in