2026-08-15, 10:00
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej Vår brottsbalk utreddes under 30+ år och diskuterades under 100år+. Alla partier röstade för brottsbalken 1962. Så nej det är en lång process, där i slutändan alla partier röstar för.

Borgliga parti var emot som jag skrivit och postat tidigare.
Citera
2026-08-15, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Borgliga parti var emot som jag skrivit och postat tidigare.

Nej inte 1965 (1962). Och reformen 1988/89 var de för principen men reserverade sig sig mot delar av förslaget.

Reformen 1965 utreddes i 30år och diskuterades i 100år.
Citera
2026-08-15, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej Vår brottsbalk utreddes under 30+ år och diskuterades under 100år+. Alla partier röstade för brottsbalken 1962. Så nej det är en lång process, där i slutändan alla partier röstar för.

Observera att han inte ens bemödande sig med att bemöta mitt inlägg med ETT ENDA argument. Läs: (FB) Straffrabatten slopas efter omröstning i riksdagen 2026-08-13
Citera
2026-08-15, 10:27
Medlem
Innan alla nya anstalter är klara så får väl de fängelsedömda gå med fotboja eller så får man senarelägga straffet.
Tidögänget har haft fyra år på att börja verka för att det ska bli möjligt att upphäva medborgarskap och det skulle vara den bästa lösningen att dra tillbaka medborgarskap och utvisa alla mängdbrottslingar på livstid.
Citera
2026-08-15, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
ja precis samt med V som skickat hyllningsbrev till hbarnamördare och terrorister i hamas i hopp om de ska välja sverige med.

De rödgröna gör verkligen allt för att förstöra landet och går till val på det, sedan kommer sektister som haaaag o0ch försöker förneka och bortförklara deras förhållningssätt men det har ju inte gått så bra för honom i tråden här

Vad pratar du om?

Jag har sagt att jag är emot en sådan skrotning av mängdrabatten som Tidö fick igen, samt att jag även är emot det förslag på skrotning av mängdrabatt som S har. I övrigt har jag sagt att mängdrabatten/asperationsprincipen inte är reglerad i lag - och alltså inte "införts" eller "beslutats" från något håll i politiken. Vad är det jag skulle ha "förnekat och bortförklarat"?
Citera
2026-08-15, 10:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Vad pratar du om?

Jag har sagt att jag är emot en sådan skrotning av mängdrabatten som Tidö fick igen, samt att jag även är emot det förslag på skrotning av mängdrabatt som S har. I övrigt har jag sagt att mängdrabatten/asperationsprincipen inte är reglerad i lag - och alltså inte "införts" eller "beslutats" från något håll i politiken. Vad är det jag skulle ha "förnekat och bortförklarat"?
nej för du skyddar era väljare och är sektist
Citera
2026-08-15, 10:37
Medlem
Citat:
nej för du skyddar era väljare och är sektist

Svara på min fråga, den var ju ganska enkel och konkret: Vad är det jag skulle ha "förnekat och bortförklarat"?
Citera
2026-08-15, 10:51
Medlem
bulletproofsouls avatar
Mycket bra att straffrabatten äntligen kommer att tas bort. Har varit ett moraliskt haveri genom åren. En av de mest sjuka sidorna av låt gå samhället
Citera
2026-08-15, 10:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Svara på min fråga, den var ju ganska enkel och konkret: Vad är det jag skulle ha "förnekat och bortförklarat"?
har jag redan svarat på flera gånger, har min herre asperger eller autism?

Jag sa ditt gäng sossarna gått ut med om de vinner valet så kommer de inte genomföra vad regeringen röstade igenom nu om slopad mängdrabbat och skärp anhörighetsinvandring.

Det förnekade du hårt och försökte förklara bort tills jag citerade en hel artikel för dig då blev du tyst
Citera
2026-08-15, 10:57
Medlem
Så en brottsling inser att han redan står inför 10+ år i fängelse, pga summering av en mängd mindre brott. En smart brottsling ökar insatsen då, skaffar vapen eller misshandlar sina offer för att undvika bli igenkänd. Eldar upp hus för att bevis ska försvinna.
Och så vidare.

Toppen.
Citera
2026-08-15, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Att få rabatt för straff om man begår många kan vara det sjukaste som röstats igenom i Sverige, eller det är åtminstone en delad förstaplats med beslutet om att Sverige ska bli en mångkultur.

Sjukt att det tagit så lång tid att ta bort detta. Många brottsoffer som inte fått upprättelse under denna tid då mördaren/våldtäktsmännen/förnedringsrånaren blivit belönad för att ha begått fler än ett brott.

Sinnessjukt. Ställ dom ansvariga mot väggen

Helt rätt !
Hur har något så sjukt någonsin kunnat införas.
Var det kriminella Sveriges bästa lobbyist Sarnecki som lyckades med detta ?
Citera
2026-08-15, 11:12
Medlem
Citat:
ja ellehur jag fyller på där han avslutade, och det är andra skribenter jag med fyller på med tex din psykiska status är4 jag med samma som den skribenten?

Ingen aning. Jag frågade? Det var ju du själv som använde ordet "jag"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in