Citat:
Ursprungligen postat av
VilloVet9
Verkligen stort ”red flag” att han ville gå så fort fram
Exakt vad jag tänkte när jag läste om det.
Att en vän berättar att det varit en
intensiv relation och att de (?) pratat om att flytta ihop, fick mina tankar åt att gå till sk "love bombing" direkt.
Svårigheter med att låta andra komma nära, kan också vara en röd flagga. Det kan tyda på en rädsla för att bli "avslöjad", att inte hålla måttat; en bräcklig självkänsla. Det kan då gå hand i hand med en person som vill uppfattas på ett visst sätt, bygger fasad. Det kan t ex vara extra viktigt att bli duktig på något. Det kan vara viktigt att imponera på andra, mer än att bygga riktig ömsesidighet.
Nu drar jag förstås förhastade slutstser, dvs mina tankar går åt mgms håll och jag läser in lite för mycket. Det finns dock lite fler red flags, som var för sig inte beöver betyda särskilt mycket, men det blir alltså lite fler här.
Vi kan alla (iaf de flesta) bli blixtförälskade, för intensiva i en relation, vi vill alla vara duktiga, bli skickliga i våra yrken. Sedda, få status på det viset. Det enskilt behöver inte tyda på någon personlighetsstörning eller diagnos.
"
Relationen med den mördade kvinnan beskrivs som intensiv.
– Vi noterade att det gick fort fram och fick höra att de redan hade diskuterat att flytta ihop, berättar en vän."
//
"
[...] En vän beskriver honom som en person som gärna hade djupa samtal och pratade om sina känslor.
– Samtidigt, när man försökte komma nära honom så var det som att något tog emot och han drog sig undan. "
https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-om-braket-innan-skargardsmordet-egna-orden-/
Jag drar lite öronen åt mig även vad gäller mgms sätt att svara på förhören. Är det en manipulativ sida, en ovila att vilja se sin perfekta sida krackelera, eller är det andra faktorer som spelar in här? Är det en perfektionist som väger varje ord?
Vill han vinna tid, vara luddig för att kunna dra sig ur, vända på orden; nä så sa jag inte?
Bara luftar lite tankar. Mer kommer när man får läsa FUP. Vem är denna person, och vad ledde till katastrofen.
Måste vara fullständigt vidrigt för anhöriga att komma till detta ställe, kanske oroliga, men aldrig kunde de väl förseställa sig något som detta!
Tänke TN på detta någonsin? Att de som skulle hitta henne, det skulle vara hennes anhöriga? Själv flydda han...
Och tänker han i detta nu verkligen på dom som förutom ÅÅ själv, lider allra mest?
Jag ser bara luddiga ord, något som inte betyder så mycket mer än att han på något vis har med hennes död att göra. Hur kan han fortsätta att hålla tyst, att inte ge den förklaring som jag faktiskt tror att han visst vet hur han ska sätt ord på.
Ser inte ut som att han bryter ihop? Han pratar distanserat om något som har hänt, som att det inte berör honom riktigt. Vet inte om det går ihop där...