Citat:
Ursprungligen postat av
MossadNews
Japp, och det är ju precis ett av de bästa skälen att dumpa Apple helt. De vägrar konsekvent öppna standarder som Miracast bara för att hålla folk inlåsta i sitt ekosystem.
En billig Android-dongel eller Chromecast räcker gott och väl för de allra flesta, och Miracast funkar direkt på Windows, Android, Linux och till och med GNOME Network Displays som är riktigt bra numera. Vill man köra skärmdelning från en iPad eller Mac är det bara att byta till en öppen lösning istället, då slipper man både den dyra lådan och Apples vägran att spela rent.
Annars blir det ju bara samma gamla Apple-visa: betala extra för att bli beroende av just deras grejer för att det ska fungera.
Fast du själv betalar ju extra för en massa saker istället för att göra allt själv, och du blir även mer eller mindre beroende av just dessa tillverkares grejor. Det som är märkligt är att för vissa verkar det utlösa eksem så fort det skulle handla om Apple, då är det direkt helt fel och bara fel, och de som gör det är idioter. Ändå gör ju du och de flesta andra i princip samma sak med en massa andra saker i vardagen och livet, och då är det tydligen ok….
Fakta är att en AppleTV inte är perfekt eller felfri, eller passar allas behov. Det är alltså precis som med det mesta i livet, att vi kan välja vad vi vill ha eller inte.
Jag är tekniknörd, sen drygt 50 år, och inom ett brett område.
Jag har byggt egna PC, ljudanläggningar, bilar motorer etc etc etc. Trots det så gillar jag möjligheter smidigheten stabilitet och innovationen som Apple bjudit på genom åren. Därför har jag efter en radda Ericsson, Nokia etc valt iPad (min första Apple-produkt 2003) iPhone sedan 2008, iPad, MacBook Pro, Apple TV och är generellt sett skitnöjd och ser inget som helst intresse eller fördel för mig att välja nåt annat som du kanske skulle valt.
Jag minns hur du försökte härja på samma vis i tråden om Neo, och kastade fram en massa påståenden som vi direkt kunde såga som bara naiv okunnigt tramsande från dig. T ex skrävlade du om att det kryllade av mycket bättre och mycket billigare PC-laptops som lätt skulle ha mycket bättre prestanda än Neo, men du klarade aldrig att ge ett enda exempel på det……
Du får gråta blod om du vill, men jag kommer att köpa nästa gen ATV när den kommer.
Mina fullt moderna TV har redan Apple AirPlay i sig, men även om det funkar så ger det inte samma fördelar eller ger lika många funktioner. Om du sen tycker det är dyrt så röker jag inte och har råd med årsinkomst som är betydligt över medel.