2026-08-14, 08:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ja, om någon inte visat sexuellt intresse i ord eller handling, påbörja inte sexuella aktiviteter.

Nu är det som så att det kan ha knullats på väldigt frivilligt och sedan är det någon sekvens som sedan tjejen säger att hon inte deltog frivilligt i och anmäler. Det vet du också.
Citera
2026-08-14, 08:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hur tolkar du det hon säger?

Jaha du vill alltså inte svara. Jag förstår precis varför. Hur jag tolkar det framgår avsvar til annan skribent. Bara att du letar upp.
Citera
2026-08-14, 08:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Bör omvänd bevisbörda råda menar du? Du blir påkommen med en lögn. Lev med det.

Har inte ljugit någonstans.
Citera
2026-08-14, 08:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej, det brister inte alls.

Däremot är ditt argument att den vuxna självpåstådda ungdomsmentorn självklart hade all rätt i världen att tolka flera nej, noll fysiskt intresse och noll initiativ som ett solklart ja.

Du kan göra en ovetenskaplig undersökning. Kolla runt i din bekantskapskrets om hur många som håller med om essensen i ditt argument. Hur många tror du anser likt dig att flertalet nej betyder ett glasklart ja till att bli torrknullad på toa och sprutad i ögat.

Återigen visa var i FUP hon återkommande har sagt nej till att ha sex med honom? Visa det för en gångs skull. Kan du göra det så får jag lov att krypa till korset men så länge du inte gör det så hävdar jag att hon inte har gjort det.

Det är ju ungefär som att jag hävdar att har en tjej samtyckt till sex inledningsvis så måste det ju betyda att hon samtycker till sex hela tiden. Det måste ju en kille kunna säga att hon ville ju så då måste hon ju ha velat hela tiden.
Citera
2026-08-14, 08:17
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det var väl ändå inte vad du skrev Jocke.

Fast det börjar bli allmänt känt att du har ett rymligt samvete.

Hur stor andel av alla kvinnor har enligt dig blivit utsatta för sexuella övergrepp? Tyckte jag såg någon siffra från dig i tråden.
Citera
2026-08-14, 08:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Aha, klassiskt Jocke slinger igen. Det var inte vad du skrev. Ja hon såg honom maskera sig innan han lämnade brottsplatsen, något även han vitsordar. Ingen har någonsin påstått att hon sett honom lämna krogen. Han påträffas dock inte på krogen av varken ordningsvakter eller polis.

Du tog upp det av en anledning. Så frågan kvarstår, vilka andra brott vill du ursäkta för att GM var berusad?

I Ljusdalsfallet har GM frågat BOs kompis om kompisen vill eller bara är full. Han har också messat vänner och uppget att BO var så berusad att han bar henne upp till bostaden. GM uppger vidare att han slutade penetrera BO när hon kvicknade till och frågade om hon ville.

Undrar vem som slingrar sig och ljuger. Se nedan vad jag skrev. Nå vem av oss är det som ljuger?

Citat:
Undrar varför hon hade sådan stenkoll på vart han tog vägen och gjorde när han gick ut från toaletten? Hon var ju kvar men var tydligen väldigt intresserad av var han gick trots sitt chockartade traumatiserade tillstånd.
Skulle det kunna vara så att hon blev besviken när det verkade som att han gick utan att invänta henne?

Gällande Ljusdalsfallet slirar du rejält på sanningen igen. Varför nämner du inte att både anmälaren och anmälarens vän uppger att anmälaren gett samtycke? Varför tar du inte upp att anmälaren även varit aktiv i det sexuella? Varför tar du inte upp att även killen var riktigt full?

Rätten skriver att det inte spelar någon roll att hon gett samtycke, spelar ingen roll att hon varit aktiv de bedömer bara att hon varit för full.
Han gjorde väl egentligen helt rätt som avbröt när han tyckte att det var tveksamt om hon var med på noterna längre!!?? Är det inte så ni tycker att man ska göra? Kolla av, fråga, tolka samspelet?
Citera
2026-08-14, 08:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du fortsätter att lagen är rättsosäker. Precisera hur.

Det är tämligen glasklart: "Den som genomför ett samlag (vaginalt, analt, oralt) eller en jämförbar sexuell handling med en person som inte deltar frivilligt döms för våldtäkt."

Det är rådande lagtext jag la ut. Du kritiserar alltså något utan att ens brytt dig om att läsa tillämpliga paragrafer.

Du tar ju inte med hur den där frivilligheten ska framkomma.
Citera
2026-08-14, 08:31
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Då visar man i ord eller handling att man inte längre vill.

Dock bör man även vara lyhörd och agera om du märker en plötslig förändring hos den andra parten.

Som sagt, självklarheter för de allra flesta.

Kvinnan i videon som alltså varit med och arbetat fram lagen uttrycker att det är synnerligen viktigt just vid sådana fall att en part initialt varit frivillig men sedan drar tillbaka sitt samtycke tydligt säger eller visar att denne inte vill längre.
Citera
2026-08-14, 08:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Då visar man i ord eller handling att man inte längre vill.

Dock bör man även vara lyhörd och agera om du märker en plötslig förändring hos den andra parten.

Som sagt, självklarheter för de allra flesta.

Om det nu är så självklart kan du beskriva hur du skulle resonera för att komma fram till att tjejens beteende utan rimligt tvivel måste fått killen att förstå att hon inte vill längre?
I en sexuell situation som hittills varit samtyckt.
Citera
2026-08-14, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Nu är det som så att det kan ha knullats på väldigt frivilligt och sedan är det någon sekvens som sedan tjejen säger att hon inte deltog frivilligt i och anmäler. Det vet du också.

Jaha, så det är bara kvinnor som kan anmäla, det var som tusan.

Ja ett samtycke kan upphöra. Tycker du det är konstigt?

Hur många domar existerar på de premisserna?
Citera
2026-08-14, 09:05
Medlem
Citat:
Jaha du vill alltså inte svara. Jag förstår precis varför. Hur jag tolkar det framgår avsvar til annan skribent. Bara att du letar upp.

Vilket ansvar?

Nej jag vill genuint veta hur du tolkar det. Så skulle uppskatta ett svar.
Citera
2026-08-14, 09:07
Medlem
Citat:
Har inte ljugit någonstans.

Ok då, vi kan kalla det att du förvanskade sanningen. Du vet mycket väl att du inte var ärlig i ditt påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in