2026-08-13, 23:28
Medlem
Skattebrotts avatar
Finns det någon stereotyp som det inte ligger sanning i? Kanske någon, men oftast inte.
Citera
2026-08-13, 23:43
Medlem
Freebss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Afrikanska män (från Eretiea) har jag en del erfarenhet av och de jobbar som fan. Full fart och tar all övertid de kan få. Tyvärr är de klumpiga och saknar social kompetens men lata, nej.
Känner också ett gäng där i från, alla jobbar så in i helvete. Den ena vill alltid låna mitt spelkonto på svenskaspel nere på lokala pubben. "Jag ska bara spela en 2 hunka" sen kollar man dagen efter så har han spelat bort 2-3k, varje jävla gång
Bryr sig inte mycket om sina fruar eller barn. Antigen på jobbet eller pubben, men schyssta killar.
Citera
2026-08-13, 23:45
Medlem
Norrbagg79s avatar
Kan hända många bara är omotiverad, dom vill egentligen inte vara i Sverige, men hemma och jaga på savannen.
Citera
2026-08-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Känner också ett gäng där i från, alla jobbar så in i helvete. Den ena vill alltid låna mitt spelkonto på svenskaspel nere på lokala pubben. "Jag ska bara spela en 2 hunka" sen kollar man dagen efter så har han spelat bort 2-3k, varje jävla gång
Bryr sig inte mycket om sina fruar eller barn. Antigen på jobbet eller pubben, men schyssta killar.

Schyssta killar men iq som neandertalare.
Citera
2026-08-13, 23:49
Medlem
Jag har besökt tusentals arbetsplatser i min tidigare arbetsroll.

Under alla de åren träffade jag enbart på, eller såg TVÅ negr r.

En av dom var jättetrevlig, pratade perfekt svenska, men han ansågs vara lat av arbetskompisarna.

Den andra xxxxxhannen var egen företagare, vetefan om han startat eget pga han var lat eller inte, men inte otänkbart.
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-08-14 kl. 00:43.
Citera
2026-08-13, 23:56
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull
Är detta verkligen sant?
Var en bekant som pratade om hur lata afrikanerna var på hans restaurang där han arbetar.
Hur dom skyller ifrån sig, tar cred för andras jobb, smörar för chefer, skapar drama, är lättkränkta, men framför allt gör så lite som möjligt och så långsamt som möjligt.

Då började jag tänka igenom de få gånger jag själv jobbat med afrikaner, och kom på att för mig själv så har det stämt också. Varenda gång. Jag har med över 25 år i arbetsbranchen inget personligt exempel där en afrikan har arbetat flitigt och varit väldigt duktig. Men jag har inte varit med om så många heller.

Hade en afrikan i plugget, han var extremt lat, klarade inte skolan, försökte våldta en brud senare.
Första afrikanen jag jobbade med var för kanske snart 20 år sedan, i bygg branchen. Så fort chefen åkt iväg så satte han sig och rökte cigarett. Han försökte rida på andras jobb, upptäcktes ju ganska Direkt och han fick kicken.

Men sedan länge nu har jag arbetat inom IT. Har haft in TVÅ afrikaner på många år där, den ena ljög i sitt CV. Visade sig inte kunna ett skit. Drog fötterna efter sig i 2-3 månader tills han fick kicken. Och nu har vi en relativt ny afrikan in bland kollegorna. Vet inte så mycket om han än annat än att han går långsamt med huvudet högt i korridorerna där man ser honom, lite gangsta walk varför han nu tror att det ska vara bra i kontorsmiljö, och att han tydligen har svårt att förstå enkla instruktioner. Så jag har svårt att se att han blir långvarig. Dessutom klär han sig lite som någon slags skejtare (pösiga kläder) fast han är 35+ och alla andra går i chinos och skjortor. Han verkar ha noll intresse av att försöka ge ett seriöst intryck.

Är det verkligen såhär? Är en märkbart stor klick av alla afrikaner väldigt lata eller kanske inte så smarta?
Vad är era erfarenheter? Och om inte lata, vad är dom duktiga på då? Vad har ni sett dom brinna för, och vad har ni sett dom vara väldigt motiverade att göra?
Och nu menar jag alltså afrikaner som är 100% afrikaner, invandrade hit.

Hur ska vi kunna veta om det är så? Det är ju din berättelse, och vi var inte där.

Men absolut finns det afrikaner som inte är lata, liksom det finns svenskar som inte är lata.
Citera
2026-08-14, 00:19
Medlem
Vet inte hur det är att arbeta med afrikaner i lågstatusjobb som restaurang eller bygg. Alla i de branscherna är lata. Just därför jobbar de där.

De afrikaner jag har arbetat med inom högkvalificerade yrken har dock visat på väldigt hög kvalitet. Betydligt högre än oss vita.
Citera
2026-08-14, 00:37
Medlem
Raka motsatsen till dina. Dock verkar du ha en pinne i röven. Vem fan bryr sig om hur någon går eller om han har säckiga kläder? Du låter som en konformist som är rädd för att sticka ut.
Citera
2026-08-14, 00:58
Medlem
Dom absolut lataste jag stött på inom arbete är helt ärligt infödda svenskar. Dom få afrikaner jag jobbat med har skött sig bra.
Senast redigerad av Nessoz 2026-08-14 kl. 01:16.
Citera
2026-08-14, 01:01
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Tage Danielsson om (korkade) generaliseringar:

Vissa människor är lata.
Vissa negrer är lata.
Vissa vita är inte lata.
Vissa negrer är mycket lata.
Vissa vita är lite lata.
Negrer är i allmänhet lata.
Vita är sällan lata.
Det finns lättingar här i världen, mest negrer.
Negrer är lata.
Vad du verkar lat. Är du neger?
Det var mig en flitig neger. Han måste vara vit.
Han lär ju ha haft väldigt mycket erfarenhet.

Jag vet inte om just svarta är lata men Luthers arbetsmoral är västeuropeisk.
Öststatare på andra sidan Östersjön drivs nog av andra incitament.

Även om Afrika inte längre består av lerhyddor så är det en annan kultur, ett annat kynne enligt min erfarenhet. Framförallt beroende på IQ enligt min empiriska erfarenhet.
Givetvis inte alla afrikaner men jag har sett alltför många politiker tala väldigt osammanhängande.
Nej det sitter inte i hudgärgen.
Citera
2026-08-14, 01:16
Medlem
Varnagel beskriver negern väldigt målande och träffsäkert i sitt historiska och berömda inlägg för många år sedan:
Citat:
Negrer är genetiskt programmerade för att leva för dagen, vara impulsiva, ha sex med allt som rör sig och att inte ta hand om sin avkomma. Negern har en helt annan strategi än vita och asiater, fast att kalla det strategi är väl att ta i då negerns "strategi" är en total avsaknad av strategi. Negern är som en dummare, våldsammare och potentiellt läskigare variant av den sorglöse gräshoppan som bara roar sig och spelar fiol hela sommaren lång medan vita och östasiater är som myran som tänker på framtiden och arbetar för att lägga upp förråd inför vintern.

Under många tusentals år har negern kunnat softa i värmen, käka lite bananer, våldta nån förbipasserande kvinna eller unge, slåss med andra negerhannar och äta upp dem, spela lite trumma, springa omkring lite, fånga nån antilop, käka lite bananer, knulla lite, berusa sig på jästa frukter eller örter, osv. Så har det hållit på under årtusendena utan att något evolutionärt tryck i form av miljöfaktorer har tvingat negern att utvecklas i en annan riktning. Tvärtom så har de typiska negerdragen fungerat väl under omständigheterna och därför renodlats under oräkneliga generationer. Den riktiga subsahariska blånegern är till sin natur som en korsning mellan ett oansvarigt, glatt och sorglöst barn, nån slags sävlig skogsapa och en impulsiv, grym och bestialisk djävul.
Citera
2026-08-14, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Tage Danielsson om (korkade) generaliseringar:

Vissa människor är lata.
Vissa negrer är lata.
Vissa vita är inte lata.
Vissa negrer är mycket lata.
Vissa vita är lite lata.
Negrer är i allmänhet lata.
Vita är sällan lata.
Det finns lättingar här i världen, mest negrer.
Negrer är lata.
Vad du verkar lat. Är du neger?
Det var mig en flitig neger. Han måste vara vit.

Svenks/Västerländsk egalitarism där man tror att alla människor är lika. är en utopisk fantasi skapad av kristna puckon som önskade sig att gud hade skapat alla lika.

Det är en destuktiv och oerhört dum idé som inte är förankrad i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in