2026-08-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsKali
Tror också som flera tidigare i tråden att BO ville pausa eller avsluta relationen. Det som initialt var attraktivt som exempelvis hans passion och dedikation i yrkesrollen mattades av genom MGN:s mindre trevliga egenskaper och beteende som visade sig allteftersom relationen utvecklades. Han har själv sagt att ”bråk” i perioder har lett till att han sagt saker han inte menat. Att ha ”bråk i perioder” under en endast åtta månader lång relation i mogen ålder är väl relativt ovanligt. Detta i kombination med att han ville få försäkringar
om framtiden och kanske även pressa fram åtaganden som BO inte kände sig bekväm med gjorde att hon satte än tydlig gräns. Kanske ville hon göra det innan hennes barn skulle komma för slippa en tryckt stämning med outtalade tankar. Detta får MGM att känna sig så avvisad och förnedrad att han exploderar.

Sedan kan jag tycka att delar av hans uttalanden efteråt under förhör är märkliga även om han är i chock; ”Men det är klart att jag tänker på henne och hennes liksom liv. Som jag tog bort.” Som om han reducerar en fruktansvärd händelse till något mindre ingrepp. Även ordvalet som beskriver flykten då han simmar över till en båt skaver; ”Där i båten blir jag. Går in i en liten, liten båt. Blöt, frusen. Och där... jag liksom ville vara.” Det är inte bara en båt utan en ”liten, liten” sådan och HAN är blöt och frusen…Det låter som ett barn som återger en händelse och tycker synd om sig själv.
Hoppas innerligt att det som hände blir klarlagt - ett vedervärdigt brott och så fruktansvärt för både hennes och hans barn samt övriga anhöriga.
Nej verkligen inte normalt att I mogen ålder hålla på o bråka i ett bara 8mån kort förhållande, han är ju helstörd vilket säger att han aldrig kan ha haft ett bra stabilt förhållande med nån kvinna. Ändå har han väl barn ? Stackars dem o ha denna ego knäppgök med aggressionsproblem till farsa
Citera
2026-08-13, 19:11
Medlem
T34Panzers avatar
Slutligen, svart på vitt….och som många av oss misstänkt:

”Den misstänkte skärgårdsmördaren berättar själv för polisen om bråket med flickvännen innan mordet. Konflikten handlade om han skulle vara kvar på Sollenkroka eller åka tillbaka till fastlandet.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-om-braket-innan-skargardsmordet-egna-orden-/
Citera
2026-08-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Eller hur! Det här var ju lite av en skum sak att säga:

– Man säger ibland saker till varandra fast man inte menar det man säger. Och det för mig är ganska knäckande när jag faktiskt inte menar det jag säger. (..). Jag kan liksom inte, jag kan inte komma ur det. Liksom när ord blir för... Blir för... det finns liksom ingen återvändo, det blir så hårt liksom.

Han blir alltså knäckt av att han är så elak. Stackars honom, verkligen. Not.
Ja han är ju störd , punkt slut . Stackars kvinnor som han haft o göra med i sitt liv😒🤮
Citera
2026-08-13, 19:13
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis! Man ska vara väldigt försiktig var, när och hur man meddelar sådana här beslut, Man vet aldrig hur motparten reagerar. Och det är just denna period (han kan ju anat att nåt inte gick som han ville) som är farligast…när man ärr er på väg att lämna en destruktiv relation.

Tänk att vi lever i en värld där det är så. Att man behöver vara försiktig med när och hur man sätter gränser för att det finns en risk att den personen man pratar med har problem med affekt. Och framför allt i relationer. Fy fan.

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det står att anhöriga blev oroliga. Inget om att det var planerat att BO barn skulle kommma. Har jag missat en sådan källa?

Det har stått på flera ställen, bland annat har åklagaren sagt att det rörde sig om ett planerat besök. Jag tror att de var oroliga för att de inte fick kontakt med henne men att tidpunkten för besöket var planerad.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-om-braket-innan-skargardsmordet-egna-orden-/

"Den mördade kvinnan skulle få besök av sin familj i sommarhuset på ön Sollenkroka. De ringer redan kvällen innan, måndagen den 3 augusti, utan att få svar vilket är ovanligt. En granne säger att han ser kvinnan och hennes nye pojkvän gå ner för att ta ett bad vid midnatt. När familjen inte får svar på tisdagsmorgonen stiger oron och de åker ut till ön där de hittar kvinnan inne i sommarhuset, död."
Senast redigerad av slemhinder 2026-08-13 kl. 19:19.
Citera
2026-08-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Eller hur! Det här var ju lite av en skum sak att säga:

– Man säger ibland saker till varandra fast man inte menar det man säger. Och det för mig är ganska knäckande när jag faktiskt inte menar det jag säger. (..). Jag kan liksom inte, jag kan inte komma ur det. Liksom när ord blir för... Blir för... det finns liksom ingen återvändo, det blir så hårt liksom.

Han blir alltså knäckt av att han är så elak. Stackars honom, verkligen. Not.
När har offerkoftan tänkt erkänna egentligen🙄alla vet ju att han mördat henne
Citera
2026-08-13, 19:19
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsKali
Tror också som flera tidigare i tråden att BO ville pausa eller avsluta relationen. Det som initialt var attraktivt som exempelvis hans passion och dedikation i yrkesrollen mattades av genom MGN:s mindre trevliga egenskaper och beteende som visade sig allteftersom relationen utvecklades. Han har själv sagt att ”bråk” i perioder har lett till att han sagt saker han inte menat. Att ha ”bråk i perioder” under en endast åtta månader lång relation i mogen ålder är väl relativt ovanligt. Detta i kombination med att han ville få försäkringar
om framtiden och kanske även pressa fram åtaganden som BO inte kände sig bekväm med gjorde att hon satte än tydlig gräns. Kanske ville hon göra det innan hennes barn skulle komma för slippa en tryckt stämning med outtalade tankar. Detta får MGM att känna sig så avvisad och förnedrad att han exploderar.

Sedan kan jag tycka att delar av hans uttalanden efteråt under förhör är märkliga även om han är i chock; ”Men det är klart att jag tänker på henne och hennes liksom liv. Som jag tog bort.” Som om han reducerar en fruktansvärd händelse till något mindre ingrepp. Även ordvalet som beskriver flykten då han simmar över till en båt skaver; ”Där i båten blir jag. Går in i en liten, liten båt. Blöt, frusen. Och där... jag liksom ville vara.” Det är inte bara en båt utan en ”liten, liten” sådan och HAN är blöt och frusen…Det låter som ett barn som återger en händelse och tycker synd om sig själv.
Hoppas innerligt att det som hände blir klarlagt - ett vedervärdigt brott och så fruktansvärt för både hennes och hans barn samt övriga anhöriga.
Han är medel intelligent. Jobbat många år och fått en tillhörighet. Har en sjukt hög lön. Klättrat. Med dyslexi. Vad jobbade han med innan.. Formats att fungera och anser sig bildad.
Citera
2026-08-13, 19:23
Medlem
Vi normalfungerande kan inte förstå hur en sån här man resonerar. Jag tror att en sån som han av nån anledning känner ett vitglödgat hat mot en kvinna som Åsa, samtidigt som han fascineras av henne och vill sola sig i hennes glans; hon är vacker, säkert smart och omtyckt, välutbildad, framgångsrik på alla plan och tjänar mer än vad han gör. Hon är helt enkelt i en annan division. När hon ger mothugg blir det för mycket för honom och han går bärsärkagång, som den patetiska, skalliga och förmodligen halvautistiska lilla jävla kuk han är.
Citera
2026-08-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nostradamus1966
… I sätt och lynne har han påmint om skådespelare tränade vid Dramaten. Jag delar således din tolkning av hans sätt att prata, och de ordval han gör…

Enig. Han talar på ett konstlat sätt, jag associerade också till scenskådespel. Frågade när han lagt sig till med det sättet att prata, men fattade aldrig det.
Citera
2026-08-13, 19:29
Medlem
Zvazis avatar
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden. Vem är GM? Vem var BO?
Citera
2026-08-13, 19:31
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Tänk att vi lever i en värld där det är så. Att man behöver vara försiktig med när och hur man sätter gränser för att det finns en risk att den personen man pratar med har problem med affekt. Och framför allt i relationer. Fy fan.

Det har stått på flera ställen, bland annat har åklagaren sagt att det rörde sig om ett planerat besök. Jag tror att de var oroliga för att de inte fick kontakt med henne men att tidpunkten för besöket var planerad.

"Den mördade kvinnan skulle få besök av sin familj i sommarhuset på ön Sollenkroka. De ringer redan kvällen innan, måndagen den 3 augusti, utan att få svar vilket är ovanligt. En granne säger att han ser kvinnan och hennes nye pojkvän gå ner för att ta ett bad vid midnatt. När familjen inte får svar på tisdagsmorgonen stiger oron och de åker ut till ön där de hittar kvinnan inne i sommarhuset, död."

Det där är ju jättekonstigt!!!!! 😲😲😲😲
Varför får ÅÅs familj ingen kontakt alls mellan måndag kväll och deras framkomst tisdag efter 16?
Har det hänt något med ÅÅs mobil? Men ÅÅ lånar inte TNs mobil?

De ringer inte till TN när ÅÅ inte svarar?
Senast redigerad av gofigur 2026-08-13 kl. 19:34.
Citera
2026-08-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Det där är ju jättekonstigt!!!!! 😲😲😲😲
Varför får ÅÅs familj ingen kontakt alls mellan måndag kväll och deras framkomst tisdag efter 16?
Har det hänt något med ÅÅs mobil? Men ÅÅ lånar inte TNs mobil?

De ringer inte till TN när ÅÅ inte svarar?

Håller med att det är märkligt att ÅÅs barn inte får kontakt med ÅÅs på måndag kväll.

Däremot vet vi ju inte hur ÅÅs barns relation med TN var och därmed om de ens hade hans nummer.
Citera
2026-08-13, 19:48
Medlem
Jag tror inte alls på att BO bara bad honom åka hem. Det kan ha börjat så, men jag tror att hon hann säga att det var slut innan hon dog. Det vill TN förmodligen inte erkänna. Han vill äga, inte älska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in