Citat:
Det kan vara så att några av uppgifterna vi har inte stämmer. Media är inte alltid pålitlig, om det inte är direktcitat från någon (om ens då).
Om jag inte minns fel, citerades t ex Stefan Davidssons advokat felaktigt. I någon av media stod det ( typ citat) "Jag vet att han inte är skyldig till mord". Tror att detta felaktiga citat fanns länge kvar, men ändrades sedan med ett inte i hans citat.
Detta sena dopp, som i Expressen ska ha varit vid midnatt, kan vara samma som nämnts vid 19- tiden? Eller är det två bad? Eller två olika händelser, varav den ena en promenad?
Man försöker få ihop tidslinjen, med den kanske osäkra uppgiften om midnatt som den sista observationen av kvinnan, med varför hon inte svarat i sin mobil, vilket enligt uppgifter i Expressen ska ha varit ovanligt:
"Den mördade kvinnan skulle få besök av sin familj i sommarhuset på ön Sollenkroka.
De ringer redan kvällen innan, måndagen den 3 augusti, utan att få svar vilket är ovanligt. En granne säger att han ser kvinnan och hennes nye pojkvän gå ner för att ta ett bad vid midnatt. När familjen inte får svar på tisdagsmorgonen stiger oron och de åker ut till ön där de hittar kvinnan inne i sommarhuset, död."
https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-om-braket-innan-skargardsmordet-egna-orden-/
Av detta uppfattar jag det dessutom som att besöket av familjen ska vara just tisdagen den 4:e augusti.
Alla famijer har sina egna "regler" och vanor. T ex kan det vara så att man alltid pratar ihop sig lite om tider, om något ska tas med, om hur huset/lgh hemma ska lämnas ( t ex vattning, post, matrester, sopor osv). I andra familjer kanske man redan har pratat ihop sig inna, och man behöver inte höras på nytt om det.
Av artikeln känns det ändå som att man brukar höras, och att kanske ÅÅ brukar svara.
Och vet vi något om vid vilken tidpunkt anhöriga ska ha ringt till ÅÅ?