Citat:
Ursprungligen postat av
Toskana
För mig har bilden klarnat lite grann efter att läsa FB och expressens senaste artikel
https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-om-braket-innan-skargardsmordet-egna-orden-/
Han verkar vara mer åt det narcissist hål , och att bråket handlade om att han skulle inte vara kvar på ön när Å familj skulle komma . Kanske barnen kände något, gillade inte honom. Han blev kränkt. Orden skalerade och Å fick nog, ville bryta relationen och då tappade Han helt.
Ja, skrev om detta tidigare idag. Oavsett vad anledningen var, om de inte träffats tidigare eller om barnen helt enkelt inte tyckte om honom, så tror jag det var ÅÅ som sade åt honom att det var dags att åka hem. Och sen har han nog blivit kränkt, säkerligen för att han tycker att ÅÅ
borde vilja att han umgås med hennes barn. Har man någon gång träffat en svartsjuk och manipulativ person vet man precis hur det låter.
”Jag tycker det verkar skumt att du säger att du vill ha en relation med mig men ändå inte vill att jag ska umgås med dina barn, är det verkligen barnen som ska komma? Jag tänker inte åka härifrån förrän du har bevisat att det är barnen som ska komma. Hur ska jag veta att det inte är ditt ex?"
Citat:
Ursprungligen postat av
ModernisticMan
Ja, helt klart kränkt. Jag undrar lite över det här citatet i Expressen: "Vi noterade att det gick fort fram och fick höra att de redan hade diskuterat att flytta ihop, berättar en vän.". Jag undrar om det är hans eller hennes vän som berättar det. Jag kan mycket väl tänka mig att han säger till sina vänner att de funderar på att flytta ihop, men jag undrar om Å ens var medveten om det?
Här sätter du fingret på något jag också tänkt på. Var hon medveten om intensiteten i relationen och att det planerades ihopflytt? Var hon medveten om att det planerades en gemensam fest i sommarstugan? Eller var det sådant han berättade om för andra för att han
ville att det skulle vara så? Och så blev han vansinnig till slut när han insåg att ÅÅ inte ville stövla fram lika fort som han?
Oroväckande helt oavsett att han tänkt flytta ihop med en ny kvinna så snabbt in i en relation. Borde han inte vara lite försiktigare efter det misslyckade samboskapet med den tidigare sambon?