2026-08-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Eftersom när det har gått en viss tid med en sådan kvinna så är det det nya mannen själv som är måltavla för allt gnäll om hur värdelösa män är ☺️

Absolut, och säkert många andra problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Man kan bara spekulera i hur många procent av kvinnorna som blir kvar när många inte håller måttet, kanske runt 5-10 procent?

Det tror jag är en grov överdrift. Men visst om man räknar procentuellt utifrån antalet singlar så kommer man få en högre andel än om man räknar på antalet kvinnor på totalen.
Citera
2026-08-13, 16:23
Medlem
Bogandoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Sluta hitta på saker. Det är ingen som har blivit utsatt och jag har aldrig skadat någon med detta beteende. Dom blev kanske besvikna för att dom inte fick mig, men that's it. Dom får väl helt enkelt steppa up så att dom tar sig utanför friendzone, om du nu vill ha mig. Varför skulle detta vara MITT ansvar eller problem?
Du tror alltså på fullaste allvar att ge någon falska förhoppningar inte är något som kan såra eller ens är ett helt uppenbart elakt beteende?

Citat:
Om någon skulle påstå sig ha blivit "sårad och känna sig utsatt" av det jag gjort, så kan man fråga sig vad det är för jävla freak till människa.
"Jag lurade han att jag var intresserad och han blev sårad? Vilket jävla freak alltså!"
Jag rättar mig, totalt bottenskrap till människa.
Citera
2026-08-13, 16:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Om man anser att autism inbegriper dålig självinsikt så kan man väl resonera så. Men jag skulle säga att dålig självinsikt är en väldigt missvisande och förenklande beskrivning av autism.
Jag ser bara ursäkter för att rättfärdiga dåligt beteende.

Citera
2026-08-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Jag ser bara ursäkter för att rättfärdiga dåligt beteende.

Varför gör du det? Anser du att autister har ett dåligt beteende?

Jag rättfärdigar absolut inte dåligt beteende. Tvärt om gav jag råd till TS att klippa kontakten med kvinnor som uppvisar ett sånt beteende så snart han märker av det.
Citera
2026-08-13, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogandoff
Du tror alltså på fullaste allvar att ge någon falska förhoppningar inte är något som kan såra eller ens är ett helt uppenbart elakt beteende?

Det är väl bara ett elakt beteende om det sker med avsikt? Man måste väl kunna få dejta och sen upptäcka att man inte var en bra match med personen i fråga?
Citera
2026-08-13, 16:36
Medlem
Twitterturkens avatar
När man är 40+ ska man inte "dejta", man ska ta han om sin familj.
Citera
2026-08-13, 16:47
Medlem
Bogandoffs avatar
Citat:
Det är väl bara ett elakt beteende om det sker med avsikt? Man måste väl kunna få dejta och sen upptäcka att man inte var en bra match med personen i fråga?
Absolut är det så. Man kan ju inte klandras för att motparten läser för djupt eller helt enkelt är en person som har lätt för att missförstå. Dock så ger ju den jag skriver med inget sken av att hon inte avsiktligen gjort detta.
För annars hade hon ju inte försvarat handlingen.
Citera
2026-08-13, 17:03
Medlem
Citat:
Absolut, och säkert många andra problem.

Det tror jag är en grov överdrift. Men visst om man räknar procentuellt utifrån antalet singlar så kommer man få en högre andel än om man räknar på antalet kvinnor på totalen.

Det är bra om ni faktiskt skriver ofrivilliga singlar. Alla som är singlar söker inte någon. Finns en hel del speciellt kvinnor i detta åldersspann som inte vill ha fler kärleksrelationer. Efter skilsmässa och annat. Även om jag antar att det var det ni menade. Eftersom tråden benämner folk som är aktiva på dejting appar och förmodligen typiska miljöer för dejting. Så pratar ni naturligtvis om ofrivilliga singlar. Och inte frivilliga singlar.
Citera
2026-08-13, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barabada
Hm.

Jag har vistats i många länder, ofta med en annan syn på manligt/kvinnligt. Så som du uttrycker dig så skulle jag "kategorisera" dig som från central- eller öst europa. Det är inte på något sätt sagt för att belysa dig negativt, ifall du skulle känna dig sårad/kränkt.
Du har igen gjort ett välformulerat inlägg.

Det är synd om de unga svenska männen. Och det drabbar unga kvinnor hårt.
Jag har inte något förslag för att vända trenden.

Kanske andra har ide'er och insikt i ämnet?

Jag tror du missförstår vad som menas med en stark man. Det är inte typiska macho-värderingar utan ett tryggt, stabilt lugn. Inte fladdra i en kvinnas känslostorm och ambivalens. Det krävs till exempel styrka för att genuint be om ursäkt, att vara närvarande även när det är jobbigt och så vidare.

Förövrigt tack. Att kunna ge en komplimang på flashback signalerar också någon form av inre styrka.
Senast redigerad av Bloe 2026-08-13 kl. 17:11.
Citera
2026-08-13, 17:10
Medlem
pati1985s avatar
Det verkar som att ordet "testet" fick folk att helt tappa greppet om vad tråden faktiskt handlar om.

Låt mig skära igenom bruset: det handlade inte om något spel eller manipulation från min sida , det var ett slarvigt ordval när jag skrev inlägget. Det som faktiskt hände var att jag var upptagen med mitt eget liv den dagen och inte satt klistrad vid mobilen och att ha ett eget liv och inte svara direkt är varken misshandel eller spel utan det kallas för att vara en vuxen man , sn att hon drog slutsatsen att det "svalnat" var hennes egen reaktion och osäkerhet, inte någon fälla från min sida.

Till er som genast ska leka experter, kalla mig omogen eller påstå att "ingen vill ha mig": lägg ner era egna komplex . Jag beskrev en specifik händelse , jag träffar regelbundet nya kvinnor och har noll brist på intresse. Om hon fegade ur i sista sekunden eller valde något annat så grattis till henne, dejtingvärlden är full av alternativ och jag går vidare direkt.

Och till er kvinnohatare som använder min tråd för att spy ur er galla över kvinnor generellt, jag gnäller inte på kvinnor , jag delade en enskild händelse med en kvinna som helt enkelt inte klarade av skarpt läge.

Och till er som sitter här och inbillar er att ni vet exakt hur allt ska slipas och hur man "hanterar" kvinnor: lägg ner. Det är otroligt lätt att sitta bakom en skärm och spela överlägsen när man slipper verkligheten själv.

Det är fascinerande hur många här som hellre hittar på egna sagor och projicerar sin egen bitterhet än att faktiskt läsa vad som står.

Koppla av och skaffa er ett eget liv istället.
Citera
2026-08-13, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
I den åldern behöver inte kvinnor män för avkomma eller social och ekonomisk överlevnad så har du inte nåt exceptionellt att komma med hade hon nog det rätt bra utan dig och orkar inte trassla till sitt liv i onödan.

Exakt, finns kvinnor som dessutom hellre lever fattigt än vill bli ihop med en man. Speciellt om man kommer från trauma eller destruktiva förhållanden. Men detta förstår inte en del män generellt. Att den typen av kvinnor gör allt för undvika att hamna i en sådan situation igen och att deras trygghet går först. Såg en riktigt osmaklig kommentar till en arbetslös kvinna häromdagen. Logiken från den mannen som skrev tiöl henne. Var ungefär, att eftersom hon var så snygg borde hon inte ha något problem med att hitta en man som kunde försörja henne. En del män ser på kvinnor som handelsvaror. Lite finare prostitution.

Hittar inte inlägget som någon skrev här med, om att kvinnor och män aldrig stått längre ifrån varandra. Och det stämmer med. Växer fram en våg av kvinnor just nu som undviker högermän. Utvecklingen påminner väldigt mycket om det som USA redan har. Kvinnor slutar dejta, vägrar sex och vill inte ha barn. Detta kommer fo konsekvenser för parbildning och barnafödandet i Sverige. Kvinnors rättigheter är enormt viktiga i det aspektet. Om man vill att kvinnor t ex ska känna trygghet och tillit till män. Vill man begränsa kvinnor, så blir det aldrig populärt. Det är det vi ser nu.
Citera
2026-08-13, 17:14
Medlem
pati1985s avatar
Glömde också säga till er "experter": ni låter exakt som den där moderna svenska mannen man ser ute på stan han som går tre lydiga steg bakom sin tjej på gågatan, bär hennes handväska och för längesedan har glömt bort hur det känns att ha en egen åsikt eller ryggrad. Fantastiskt, vad djupt imponerad man blir av er enorma "erfarenhet".

Det kända uttrycket säger att hårda tider skapar starka män, men i dagens Sverige verkar regeln heller vara att svaga, mepiga män skapar maskulina, kontrollerande kvinnor. Det är den sortens osunda dynamik vi odlar idag. När mannen helt slutar ta ledarskap, tassar på tå och ber om ursäkt för sin egen existens, så tvingas kvinnan ta över styrningen och sen sitter ni här på nätet och leker experter på relationer när ni i själva verket bara har lärt er att underkasta er helt för att inte störa friden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in