2026-08-13, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Det verkar som att ordet "testet" fick folk att helt tappa greppet om vad tråden faktiskt handlar om.

Låt mig skära igenom bruset: det handlade inte om något spel eller manipulation från min sida , det var ett slarvigt ordval när jag skrev inlägget. Det som faktiskt hände var att jag var upptagen med mitt eget liv den dagen och inte satt klistrad vid mobilen och att ha ett eget liv och inte svara direkt är varken misshandel eller spel utan det kallas för att vara en vuxen man , sn att hon drog slutsatsen att det "svalnat" var hennes egen reaktion och osäkerhet, inte någon fälla från min sida.

Till er som genast ska leka experter, kalla mig omogen eller påstå att "ingen vill ha mig": lägg ner era egna komplex . Jag beskrev en specifik händelse , jag träffar regelbundet nya kvinnor och har noll brist på intresse. Om hon fegade ur i sista sekunden eller valde något annat så grattis till henne, dejtingvärlden är full av alternativ och jag går vidare direkt.

Och till er kvinnohatare som använder min tråd för att spy ur er galla över kvinnor generellt, jag gnäller inte på kvinnor , jag delade en enskild händelse med en kvinna som helt enkelt inte klarade av skarpt läge.

Och till er som sitter här och inbillar er att ni vet exakt hur allt ska slipas och hur man "hanterar" kvinnor: lägg ner. Det är otroligt lätt att sitta bakom en skärm och spela överlägsen när man slipper verkligheten själv.

Det är fascinerande hur många här som hellre hittar på egna sagor och projicerar sin egen bitterhet än att faktiskt läsa vad som står.

Koppla av och skaffa er ett eget liv istället.

Hon är antingen gift/ i förhållande. Eller så är det genuint synd om kvinnan. Hon har dåligt självförtroende. Titta bara för fan vad män skrivier om kvinnor rent generellt. Större risk för kvinnor att träffa någon. Män får skörda detta nu, både i parrelationer och barnafödande.
Citera
2026-08-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogandoff
Absolut är det så. Man kan ju inte klandras för att motparten läser för djupt eller helt enkelt är en person som har lätt för att missförstå. Dock så ger ju den jag skriver med inget sken av att hon inte avsiktligen gjort detta.
För annars hade hon ju inte försvarat handlingen.

Jag tror det är lätt för kvinnor att ge falska förhoppningar för att man helt enkelt tycker om uppvaktningen och uppmärksamheten. Man är inte tillräckligt mogen för att sätta sig in i den andra personens känslor. Man förstår att man ger falska förhoppningar, men man har inte upplevelsen av hur jobbigt det är att bli utsatt för det. Tror vi alla (kvinnor) har varit där. Men sen mognar man och kan relatera och då slutar man helt enkelt med det så gott det går.
Citera
2026-08-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Det är bra om ni faktiskt skriver ofrivilliga singlar. Alla som är singlar söker inte någon. Finns en hel del speciellt kvinnor i detta åldersspann som inte vill ha fler kärleksrelationer. Efter skilsmässa och annat. Även om jag antar att det var det ni menade. Eftersom tråden benämner folk som är aktiva på dejting appar och förmodligen typiska miljöer för dejting. Så pratar ni naturligtvis om ofrivilliga singlar. Och inte frivilliga singlar.

Yes, det var vad jag menade iallafall.
Citera
2026-08-13, 17:33
Medlem
De vill men vågar inte. Nervös.

Känner igen mig. Jobbigt att dejta och man blir nervös och inte modig.
Citera
2026-08-13, 18:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Varför gör du det? Anser du att autister har ett dåligt beteende?

Jag rättfärdigar absolut inte dåligt beteende. Tvärt om gav jag råd till TS att klippa kontakten med kvinnor som uppvisar ett sånt beteende så snart han märker av det.
Ok..

Anledningen till varför du svarar är för att du är autist själv och inte gillade hur jag svarade.

Varför? För att autister har svårt att förstå vad man säger till dom, och då slösar man sin tid för att ingen förklaring går igenom och man går bara igenom ett hamster hjul.

Man är dysfunktionell helt enkelt och det är ingenting som jag tar hänsyn till samhället kan artificiellt låtsas om det men inte jag.

Ha en bra dag, har inget illa mot dig.
Citera
2026-08-13, 18:43
Medlem
EIPS-varning på den.
Citera
2026-08-13, 18:46
Medlem
Känner så väl igen mönstret, hos vissa. Handlar ofta om rädslor hos den som dejtar. Gäller nog i vissa fall män också. Rädslor som lägger mentala krokben.

Tänk dig att du kommer hem till mitt hus, tillsammans med någon gemensam bekant. Vi festar och har kul, du ser mitt hus och hur jag bor. Inget mer med det, en kul kväll. Men tänk nu om jag sålde mitt hus och du är här som spekulant, kanske största investeringen i livet. Du inspekterar allt, kritiskt, tar in experter osv.. Med de "glasögonen" på i ett dejtingsammanhang så uppstår inget romantiskt.

Finns gott om kvinnor som är "på" i text å telefon, men rädslorna tar över. Du kan ha planerat in den perfekta dejten, men är hon en sådan som rationaliserar sina rädslor, så kan hon lika gärna tänka sig att du är en potentiell våldtäktsman.. å tro mig, ur den mentala positionen uppstår inget romantiskt.
Citera
2026-08-13, 18:59
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Exakt, finns kvinnor som dessutom hellre lever fattigt än vill bli ihop med en man. Speciellt om man kommer från trauma eller destruktiva förhållanden. Men detta förstår inte en del män generellt. Att den typen av kvinnor gör allt för undvika att hamna i en sådan situation igen och att deras trygghet går först. Såg en riktigt osmaklig kommentar till en arbetslös kvinna häromdagen. Logiken från den mannen som skrev tiöl henne. Var ungefär, att eftersom hon var så snygg borde hon inte ha något problem med att hitta en man som kunde försörja henne. En del män ser på kvinnor som handelsvaror. Lite finare prostitution.

Hittar inte inlägget som någon skrev här med, om att kvinnor och män aldrig stått längre ifrån varandra. Och det stämmer med. Växer fram en våg av kvinnor just nu som undviker högermän. Utvecklingen påminner väldigt mycket om det som USA redan har. Kvinnor slutar dejta, vägrar sex och vill inte ha barn. Detta kommer fo konsekvenser för parbildning och barnafödandet i Sverige. Kvinnors rättigheter är enormt viktiga i det aspektet. Om man vill att kvinnor t ex ska känna trygghet och tillit till män. Vill man begränsa kvinnor, så blir det aldrig populärt. Det är det vi ser nu.

Det är bra för klimatet. Ju färre miljömonster desto bättre för klimatet. Särskilt i högkonsumtionssamhället Sverige.
Miljöpartister som skaffar barn är de värsta hycklarna.
Allt för miljön! Men först ska jag ha barn...

Citat:
Hon är antingen gift/ i förhållande. Eller så är det genuint synd om kvinnan. Hon har dåligt självförtroende. Titta bara för fan vad män skrivier om kvinnor rent generellt. Större risk för kvinnor att träffa någon. Män får skörda detta nu, både i parrelationer och barnafödande.

Luddigt. Vill du förtydliga?
Större risk för kvinnor att träffa någon?
Kvinnor vill nog ha miljömonster i större utsträckning än män. Paradoxalt eftersom kvinnor värnar mer om miljön.

Den här utvecklingen, krig mellan kvinnor och män, är bra för klimatet. Passar verkligen vår tid.
Citera
2026-08-13, 19:05
Bannlyst
Svenska kärringar är så gott som alltid skräp arroganta horor
Citera
2026-08-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
De vill men vågar inte. Nervös.

Känner igen mig. Jobbigt att dejta och man blir nervös och inte modig.
Det där är en viktig aspekt.

Nervositet är smittsamt! Ingen känner sig bekväm i sällskap med någon nervös.

Därför ska man planera ihop dejter där man gör något tillsammans, så att interaktivitet uppstår. Allra helst, missförstå nu inte detta, övertolka det inte "create a situation for sex to happen". Det behöver inte leda dit, ska inte vara målet, men när båda är med på upplägget, då finns en öppenhet för varandra. Gå aldrig i helvete med på en kaffedejt, rent slöseri, hon är för rädd å kritisk. Kom upp med nåt bättre, ta initiativ. Törs hon inte, glöm å gå vidare, hennes förlust.
Citera
2026-08-13, 19:07
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Självklart finns det undantag, det gör det alltid.
Jag pratar inte om negging, mindgames eller manipulation. Män behöver bete sig som män och de måste lära sig att behärska sin energi, sina känslor och sina tankar när de integrerar med kvinnor.
TS situation är ett perfekt exemple på vad som händer när en man inte är i sin "manliga energi" utan beter sig feminint (blir sur, klängig, blockar, osv). Kan du hålla med om det?

Det du säger nu låter som såna där tomma ord som låter bra att säga när man gör en pratvideo för incels.

Jag har alltid hatat såna där gamlingar som klagar på ungdomen och Internet, men nu 2026 med incel-rörelse och qanon och all sån skit, verkar det slutligen som att dessa människor har en poäng.

Jag skulle snarare uttrycka sanningen såhär: sunt förnuft löser allt och om det inte gör det är hon ändå inget att ha. Lär dig förstå kvinnor för de är ofta komplexa, men var inte lika komplex som dem och fundera ut en massa regler, tricks och genvägar. Var dig själv istället. Hemligheten är att förenkla, inte att plugga in en massa regler. Men fixa din grundläggande stil, det är faktiskt enkelt - tjejer är nämligen "däcksparkare" och kan se anledning att avfärda en kille på en enda oviktig detalj såsom omodern frisyr eller khakifärgade byxor.
Citera
2026-08-13, 19:09
Medlem
kukflashs avatar
Nu är jag i ett förhållande men har dejtat en del själv och haft kontakt med många damer. Gillar att skriva men vågar sällan ta steget till att träffas. (Knulla går bra men inte renodlad dating).

Sedan hatar jag dejting kulturen, man ska spela upptagen, svara långsamt, fiska uppmärksamhet osv. Så var det iallafall när jag var yngre, kanske annorlunda nu när man är äldre och har andra åldrar i sikte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in