Citat:
Återigen verkar du inte förstå grunden i beslutet.
Det handlar inte om att lägga ansvaret på någon.
Det handlar om att det talar för att påståendet inte stämmer och flickans mående inte berodde på en feldosering av droppet. Vilket, såvitt jag förstår, är det vi diskuterar och det som domstolen även uttryckte.
Min liknelse ter sig helt legitim i sammamhanget och det tror jag att du själv förstår.
Kolla återigen gärna "står kalorimängd för parenteral nutrition på en påse för hemmabruk?" samt "Är 100 kalorier knäckebröd ekvivalent med 100 kalorier parenteral nutrition utifrån energimängd?"
Släng med "Hur räknar man ut kalorier på knäckebröd?" också vetja om det hela fortsatt ter sig lite oklart ;-)
Det handlar inte om att lägga ansvaret på någon.
Det handlar om att det talar för att påståendet inte stämmer och flickans mående inte berodde på en feldosering av droppet. Vilket, såvitt jag förstår, är det vi diskuterar och det som domstolen även uttryckte.
Min liknelse ter sig helt legitim i sammamhanget och det tror jag att du själv förstår.
Kolla återigen gärna "står kalorimängd för parenteral nutrition på en påse för hemmabruk?" samt "Är 100 kalorier knäckebröd ekvivalent med 100 kalorier parenteral nutrition utifrån energimängd?"
Släng med "Hur räknar man ut kalorier på knäckebröd?" också vetja om det hela fortsatt ter sig lite oklart ;-)
Men hör du inte själv hur löjligt ditt resonemang blir när du försöker göra det här till en fråga om vad som står tryckt på en påse?
Ingen har någonsin påstått att det är svårt att läsa en siffra på en förpackning. Det som du vägrar förstå och som gör din liknelse med knäckebröd helt orimlig är skillnaden mellan tillförd energimängd på ett papper och fysiologiskt näringsupptag i en sjuk tarm.
Vid en svår tarmsjukdom som PIPO fungerar inte tarmen normalt. TPN ges via blodet för att kringgå en tarm som inte klarar av att ta upp näring per os. När vården gör en grov felberäkning och underdoserar det ordinerade droppet med över 50 %, uppstår självklart smärta, kraftigt illamående och energibrist. Kroppen får helt enkelt inte den näring den behöver, oavsett om barnet försöker stöda sig med vanlig mat via munnen.
Att du sitter och googlar på "100 kalorier knäckebröd" visar bara att du behandlar en livshotande tarmsvikt som en viktminskningsapp för kärnfriska vuxna. Sluta förvandla avancerad medicin till grundskolematte för att släta över vårdens dokumenterade felberäkningar.