Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
OK, då är jag med. Ja, det tror ju jag också att om det var någon som ville avvakta med att blanda in barn så var det hon.
Tror dock inte vuxna barn har med orsaken till hans galna utbrott att göra.
Jag tänker att det är lika sannolikt som allt annat vid det här laget men att allt grundat sig i något han upplevt som ett avvisande eller att hon inte ville ”avancera” i relationen lika snabbt som han. En person uppgav att han velat försäkra sig om framtiden snabbt i en tidigare relation.
Många, främst kvinnor, med borderline/EIPS har ett sådant mönster. Relationen måste utvecklas snabbt, annars är de övertygade om att de kommer bli lämnade och övergivna. Och sen pendlar de snabbt mellan överdriven affektion och att känna hat mot en person. Tycker mig se något liknande här.
Citat:
Ursprungligen postat av
hemmatant
Jag tror som ni, men tror ändå att det faktum att barnen skulle komma kan spela in
Han kan ex gjort henne illa redan kvällen innan
Hon vågar äntligen säga det hon vill säga dagen då hon vet att barnen ska komma
Och i kombination med detta att hon ska berätta för barnen (kanske t.o.m. måste då det kan vara någon synlig skada som är svår att ljuga bort
Samt att hon ber honom lämna ön
Ja, alltså jag vet fan inte om man hade vågat kasta ut en våldsam man ute på en ö? Man är ju jävligt isolerad där ute och om han inte kan ta sig därifrån och är jävligt hetsig så tar man en enorm risk som kvinna. Med tanke på beskrivningarna från hans exsambo om att han gått runt och varit högljudd, vägrat låta henne vara i fred, satt sig på en stol utan för hennes rum och fortsatt prata så kan man se framför sig att han haft samma beteende här också.
Det är inte omöjligt att han varit våldsam eller otrevlig redan tidigare och att han insåg att hans hemåkning skulle bli slutet på deras relation. Så han började kanske trycka på efter en försäkran om att hon inte tänkte lämna honom, polisanmäla honom eller vad det nu än kunnat vara. Och när hon säger att hon inte vill prata om det så slår det slint.