Citat:
Ursprungligen postat av
Tintin257
Jag tror inte alls att det finns någon koppling till ägandet av huset och det som hänt. Att MGM skulle ha begått ett mord för att han ”plötsligt” insett att han inte kan få halva huset lär knappast vara något som drivit honom till sina handlingar. Oavsett hans historik med lägenheten på Hagagatan. Svartsjuka och/eller att han på något sätt känt sig kränkt är med all sannolikhet motivet. Oavsett så hoppas jag verkligen för anhörigas skull att han är lika stursk som han verkar ha varit i övrigt och berättar sanningen..
Jag har precis som du svårt att tro att det skulle röra sig om att han ville ”få” en del av huset (rent ekonomiskt) eller att han mördade för att han ville ärva (eftersom att han helt enkelt saknade arvsrätt).
Om huset är inbladat tror jag att det rör sig om en svartsjuka kring att hon ägde huset tillsammans med en före detta pojkvän och att han lite för tidigt började föra diskussioner om hur deras framtid skulle se ut. ”Jag kommer inte tycka att det är okej att du och pojkvännen äger huset tillsammans i framtiden om vi ska vara ihop”. ÅÅ kanske har sagt att det är för tidigt att prata om sådana saker varpå han flippat och börjar ifrågasätta om hon verkligen tar deras relation på allvar. ”Om du verkligen vill vara med mig borde du ju kunna säga nu om du har tänkt äga ett hus med ditt ex för alltid”, ”om vi ska kunna leva ihop måste du ta mina känslor på allvar och jag tycker det är sjukt att du vill äga det här huset med ditt ex”, ”jag känner ingen som efter flera år fortsatt äga något ihop med sitt ex, klarar du inte av att släppa taget om honom?”, o.s.v.