2026-08-13, 09:37
Medlem
Dom har för många alternativ. Känner dom sig lite sega en dag så står det 5 nya män redo imorgon. Dessutom så när dom spikat dejt med dig tre dagar bort så har massa nya män tagit kontakt under dom dagarna som kan verka intressantare. Jag irl istället är mitt tips! Då får man betydligt snyggare och bättre kvinnor.
Citera
2026-08-13, 09:38
Medlem
Hon hade bog en fantasi om hur det skulle bli, sedan när det vart verkligt så fick hon ångest
Citera
2026-08-13, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Enkelt svar på TS fråga:

Kvinnor är inte sexuellt intresserade av män.

Dom vill ha sina barn & när spermierna nåt ägget så är det klart.

Sen är det "bra" liksom.
Du kan ha haft en jävla otur, eller så kanske det är dej det fel på.
Citera
2026-08-13, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jo man kan ju fortfarande vilja träffa kärleken. Menar bara att det finns en frihet i att inte jaga någon att skaffa barn med. Är någon lite tråkig kan man leta vidare bara. Man har inte tidspressen det innebär att skaffa barn

Det är fortfarande sjukt märkligt att boka upp dejter som man sen hittar ursäkter för att ta sig ur.

Någon form av bekräftelsebehov låter det som.
Citera
2026-08-13, 09:57
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Behöver vädra en grej och höra era tankar, för vad fan är det som händer egentligen? Jag förstår det genuint inte.
Jag tog en rejäl paus från hela dejtingträsket för ett tag sen. Var så jävla trött på alla oseriösa och omogna situationer jag hamnade i med de svenska kvinnor i min ålder (40+) som jag träffade på. Jag stängde ner allt, laddade om batterierna och fokuserade på mitt eget liv. Sen tänkte jag: ”Äsch, jag kollar läget igen” och tänkte prova Mötesplatsen.

Började skriva med en kvinna på 48 år där (låt oss kalla henne Åsa).
I början var hon tydligt intresserad. Hon gillade hur jag skrev, tänkte på mig och reagerade när jag blev tyst. Vi hade bra kontakt och bestämde att träffas. Men vad fan händer sen? Det tog inte lång tid innan exakt samma mönster dök upp igen – innan vi ens hunnit ses en enda gång.

Så här såg förloppet ut:

Testet: Jag var tyst en hel dag. Hon skickar direkt ett passivt-aggressivt meddelande: "Det har nog svalnat... vi ses väl inte imorgon... lycka till."

Bekräftelsen: Jag var rak och sa att jag självklart fortfarande var intresserad och ville ses. Då blir hon helt överlycklig ("är det sant 🥰?") och vill boka direkt.

Krånglet: Så fort det blir skarpt läge börjar det: hantverkare hemma, måste fixa sig, svårt att hinna. Sen säger hon själv: "Kanske bättre imorgon istället?"

Tvärvändningen: Vi spikar imorgon kl 16. Några minuter senare tvärvänder hon helt och skriver: "Har i några dagar känt mig lite låg… har inte energin att träffa någon jag aldrig träffat. Förlåt 😥."

Det är just här jag inte får ihop logiken för fem öre. Vad fan är det om? Om man har känt sig låg och energilös i flera dagar, varför sitter man då två minuter tidigare och föreslår själv att man ska ses dagen efter?
Och när jag sa ifrån att det här inte fungerar för mig gick hon direkt över till att spela offer ("jag mår inte bra, är bara människa"). Det blev bara för mycket omogenhet, så jag avslutade och blockerade.
Jag vill inte dra alla över en kam, men det här är tyvärr ett mönster jag personligen stöter på gång på gång med de svenska kvinnor 40+ som jag försöker dejta.

Mina frågor till forumet:

Vad fan handlar det här egentligen om hos de här kvinnorna? Handlar det om extremt lågt självförtroende i botten, eller vill man bara ha en snabb ego-boost på mobilen?

Hur kan det finnas så mycket omogenhet och svag kommunikation bland svenska kvinnor som faktiskt är nära 50 år?

Är det fler som känner igen sig i det här mönstret, och vad tror ni är den egentliga orsaken?
Hon är psykiskt labil. Leta vidare.
Citera
2026-08-13, 10:07
Medlem
heliotrops avatar
Kvinnor 40 plus som har vänsteråsikter, röstar MP, viger sina liv att hata SD och vita män

Stay away.
Senast redigerad av heliotrop 2026-08-13 kl. 10:25.
Citera
2026-08-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Jag slutade läsa vid "testet". Män som testar kvinnor är något av det värsta som finns.

Man TESTAR inte folk, för det innebär alltsom oftast att man beter sig svinigt (som du, när du ignorerade henne en hel dag) och då får man svar därefter.

Kan du inte bedöma en människa utan att "testa" henne är du en manipulativ looser och antagligen paranoid.

Hela livet är ett test, min vän. Så det behövs inga "tester" där du sitter och bedömer en helt okänd människa på det sättet. Usch!

Jag vet inte vad det har med mitt inlägg att göra men okej.
Citera
2026-08-13, 10:43
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
I den åldern behöver inte kvinnor män för avkomma eller social och ekonomisk överlevnad så har du inte nåt exceptionellt att komma med hade hon nog det rätt bra utan dig och orkar inte trassla till sitt liv i onödan.
Och att sitta på en dejting app och leka med folk är inte att trassla till sitt liv och tyder på att man har ett bra och fungerande liv??

Du ska inte blanda dig i när vuxna diskuterar, dina åsikter om att kvinnor klarar sig utan män är nu vida kände efter fan vet hur många trådar du framfört detta i.

Du må vara kvinna, ha plast tuttar, läppfillers, några tats och vara gammal men knappast vis.
Kram

Sen till TS, du kommer aldrig kunna räkna ut hur en kvinna fungerar, om det nu ens är en kvinna du chattar med.
För det första har dom inte en aning om vad dom vill dom vill bara ha något, vilket man klart kan se i hur dom lever.
Ny tröja, nya gardiner, nya tapeter, nya upplevelser, en ständig jakt på nytt och annat konstant, i det lilla och stora.
Kvinnor kan inte finna tillfredsställelse i det som är, bara att titta på Eva, hon hade allt men hon skulle tvunget smaka av det där äpplet, det enda i hela universum som var icke tillåtet, låter lite som ett barn kan jag tycka.

Så även om du till äventyrs skulle träffa en kvinna, checka av alla kriterier och få en dejt och rent av lite mer kanske har ingen betydelse.
De män som lever med kvinnor gör inget annat än kompromissar och förnekar sig själv för att kvinnan ska få det som hon vill för män är så rädda för ensamhet.
Såklart finns motsatsen också men då brukar det mer vara att kvinnan inte är riktigt hundra och mannen gärna är åt det aggressiva hållet, vilket många kvinnor tycks gilla ända tills dom får en blåtira och då är det helt plötsligt samhällets fel.

Efter ett tag kommer det att dyka på fler boxar som ska bockas av, boxar som inte fanns med när du godkändes och för fortsatt gemenskap måste du antingen ljuga eller fortsätta göra en kvinna till lags som mer ofta än inte ger dig mer bekymmer än tillfredsställelse.
Du kan inte förstå och uppfylla en kvinnas önskningar eftersom hon inte vet själv vad det är hon behöver fast oftast verkar hon veta vad som vill, vilket inte har något överhuvudtaget att göra med vad hon behöver, vilket för övrigt är fallet även med män.
Så gilla läget och ägna dig åt att leva i en värld av kompromisser där ingen blir nöjd och du aldrig kommer finnas någon ro eller skit i det fullständigt och gör något kul istället med din tid.
Sen om det är att sitta och dricka öl framför tipsextra med några polare eller börja detaljstudera livet i en myrstack spelar ingen som helst roll, gör något som ger dig en skön känsla.
Försök förstå att om du eller andra lider av ensamhet så är det bara något som snurrar i ditt huvud.
Du är precis lika ensam om du är i en relation där du inte kan vara du, du bara trycker bort det genom att ersätta din själ genererade lycka med några få ögonblick av fitta och kanske en god bit mat om du har tur.
Det finns folk som inbillar sig dom skulle bli ensamma om dom flyttade ut till en stuga på landet bara för att dom inte kan sitta och titta på människor som går på gatan utanför som dom gör i stan.

Ensamhet är inte farligt men kan vara jobbigt dock finns ingen bättre plats att finna lycka än just där för inget utanför dig själv kan göra dig lycklig.
Citera
2026-08-13, 11:02
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
I den åldern behöver inte kvinnor män för avkomma eller social och ekonomisk överlevnad så har du inte nåt exceptionellt att komma med hade hon nog det rätt bra utan dig och orkar inte trassla till sitt liv i onödan.
Vad har ålder med saken att göra? Finns inte en enda kvinna idag, som ser någorlunda bra ut, och som samtidigt är genuin på dessa appar. Oavsett om hon är 18 eller 45. Har till och med haft tjejer som skrivit först och som sett någorlunda bra ut men som sen ballar ur och ghostar/raderar en konversation från ingenstans.

Något har hänt. Är man average man och i synnerhet passerat 30 så är det kört att hitta någon förutom ett riktigt träsktroll.

Till och med fula tjejer har orimliga krav och tror de är något. Finns säkert tusentals män på samma nivå hon kan ta. Men istället skriver till mig som är minst 3 poäng högre. För att inte tala om ensamstående mammorna som också tror de förtjänar Mr. Perfekt och börjar ghosta etc.

Och tjejerna på de här apparna som ser bra ut. Om de nu verkligen är ute efter att träffa någon som är snyggare än henne, tror de verkligen att han hänger på en dejtingapp? Jag ser hur de återstartar sina profiler titt som tätt i hopp om att hon ska synas för topp 1 procent männen.

Samma ser man i verkligheten. Åka till en partyort i medelhavet har också gått från ligg-garanti till noll fitta. Korvkalaser. Kvinnor som bara vill dela på instagram att de minsann är på det stället på den ön.

Det där folkslaget har lyckats med sin skit. Snart tar afrika över och europa är ett minne blott.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-08-13 kl. 11:11.
Citera
2026-08-13, 11:04
Medlem
Många både kvinnor och män blir nervösa inför en dejt, större intresse desto större nervositet till den grad att en fullt fungerande person blir tillfälligt efterbliven. Ibland kanske de fått en finne eller vet inte vad de ska ha på sig eller försöker boka om av någon annan anledning.

Det kunde ha räckt med att du inte fladdrade som ett asplöv och var så anpassningsbar.
Citera
2026-08-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Och att sitta på en dejting app och leka med folk är inte att trassla till sitt liv och tyder på att man har ett bra och fungerande liv??

Du ska inte blanda dig i när vuxna diskuterar, dina åsikter om att kvinnor klarar sig utan män är nu vida kände efter fan vet hur många trådar du framfört detta i.

Du må vara kvinna, ha plast tuttar, läppfillers, några tats och vara gammal men knappast vis.
Kram

Sen till TS, du kommer aldrig kunna räkna ut hur en kvinna fungerar, om det nu ens är en kvinna du chattar med.
För det första har dom inte en aning om vad dom vill dom vill bara ha något, vilket man klart kan se i hur dom lever.
Ny tröja, nya gardiner, nya tapeter, nya upplevelser, en ständig jakt på nytt och annat konstant, i det lilla och stora.
Kvinnor kan inte finna tillfredsställelse i det som är, bara att titta på Eva, hon hade allt men hon skulle tvunget smaka av det där äpplet, det enda i hela universum som var icke tillåtet, låter lite som ett barn kan jag tycka.

Så även om du till äventyrs skulle träffa en kvinna, checka av alla kriterier och få en dejt och rent av lite mer kanske har ingen betydelse.
De män som lever med kvinnor gör inget annat än kompromissar och förnekar sig själv för att kvinnan ska få det som hon vill för män är så rädda för ensamhet.
Såklart finns motsatsen också men då brukar det mer vara att kvinnan inte är riktigt hundra och mannen gärna är åt det aggressiva hållet, vilket många kvinnor tycks gilla ända tills dom får en blåtira och då är det helt plötsligt samhällets fel.

Efter ett tag kommer det att dyka på fler boxar som ska bockas av, boxar som inte fanns med när du godkändes och för fortsatt gemenskap måste du antingen ljuga eller fortsätta göra en kvinna till lags som mer ofta än inte ger dig mer bekymmer än tillfredsställelse.
Du kan inte förstå och uppfylla en kvinnas önskningar eftersom hon inte vet själv vad det är hon behöver fast oftast verkar hon veta vad som vill, vilket inte har något överhuvudtaget att göra med vad hon behöver, vilket för övrigt är fallet även med män.
Så gilla läget och ägna dig åt att leva i en värld av kompromisser där ingen blir nöjd och du aldrig kommer finnas någon ro eller skit i det fullständigt och gör något kul istället med din tid.
Sen om det är att sitta och dricka öl framför tipsextra med några polare eller börja detaljstudera livet i en myrstack spelar ingen som helst roll, gör något som ger dig en skön känsla.
Försök förstå att om du eller andra lider av ensamhet så är det bara något som snurrar i ditt huvud.
Du är precis lika ensam om du är i en relation där du inte kan vara du, du bara trycker bort det genom att ersätta din själ genererade lycka med några få ögonblick av fitta och kanske en god bit mat om du har tur.
Det finns folk som inbillar sig dom skulle bli ensamma om dom flyttade ut till en stuga på landet bara för att dom inte kan sitta och titta på människor som går på gatan utanför som dom gör i stan.

Ensamhet är inte farligt men kan vara jobbigt dock finns ingen bättre plats att finna lycka än just där för inget utanför dig själv kan göra dig lycklig.
Ja det var dumt av mig som kvinna att försöka svara på en fråga om varför kvinnor beter sig på ett visst sätt när just detta är en favoritgren hos män på flashback, att spekulera kring kvinnors beteenden.
Carry on.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-08-13 kl. 11:17.
Citera
2026-08-13, 11:30
Medlem
Citat:
Ja det var dumt av mig som kvinna att försöka svara på en fråga om varför kvinnor beter sig på ett visst sätt när just detta är en favoritgren hos män på flashback, att spekulera kring kvinnors beteenden.
Carry on.

Ta det för vad det är. Min erfarenhet av kvinnor 40+ är att de är väldigt okomplexa och tillmötesgående. Gott sällskap, kravlöst och tacksamt.

Mitt intryck är att de som du säger just klarar sig så bra själva och verkligen njuter av manligt sällskap snarare än någon sorts transaktion. Jag verkligen gillart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in