Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Som jag sa stämmer det såtillvida att det FINNS tjejer som negging och såna sociala spel funkar på.
Men inte alla tjejer är så skadade.
Men du menar att det inte ens finns ett enda undantag i hela världen då eller?
Självklart finns det undantag, det gör det alltid.
Jag pratar inte om negging, mindgames eller manipulation. Män behöver bete sig som män och de måste lära sig att behärska sin energi, sina känslor och sina tankar när de integrerar med kvinnor.
TS situation är ett perfekt exemple på vad som händer när en man inte är i sin "manliga energi" utan beter sig feminint (blir sur, klängig, blockar, osv). Kan du hålla med om det?
Om du har ett liv, om du har intressen, hobbys, vänner och är driven och handlingskraftig så blir du manlig och per automatik i din natur en dragningskraft till det motsatta könet.
Jag kan sträcka mig så pass långt att säga att det t.om är farligt att inte vara manlig.
Titta på allt våld mot kvinnor och barn, det här är män som helt förlorat sig själva i sin roll som man.
Osäkerheten blir kontrollbehov, kontrollbehov leder till aggressivitet och våld i vissa fall.
Det leder också till ökad onani och porrmissbruk eftersom det ger en kortvarig kick av tillfredsställelse. Egentligen är det ett djupare och naturligt rop på närhet, intimitet och tvåsamhet.
Men eftersom mannen är korrupt, svag och feg så blir det som det blir.
Jag försöker inte vinna en argumentation med dig, du kan säga vad du vill. Det är bara så det fungerar.