2026-08-12, 21:56
Medlem
pati1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Biologiskt är vi programmerade att kärlek vid första ögonkastet ska uppstå.

Om man håller på i veckovis med kommunikation över telefonen så skickar det fel signaler, man hinner tröttna på varandra och spänningen existerar inte.

Kvinnor vill inte erkänna det men dom behöver bli påsatta för att känslor ska uppstå. Efter sexet behöver dom ligga i eran famn, titta in i era blåa ögon, smeka er lockiga hår, stryka sina fingrar i brösthåret och känna den varma sperman rinna nerför låret. Först då har ni skapat ett unikt band och hon kommer bestämma sig: det är dig hon vill ha.

helt ärligt så hatar jag det där. Alla kvinnor jag känt innan som ska hålla på med "vill sitta i din famn" och allt vad det är... alltså jag hatar verkligen det
Citera
2026-08-12, 21:58
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
tro det eller ej så vill en kvinna längta, tråna och kämpa lite för att få träffa dig. ha lite det här mindsetet: Förtjänar hon mig? Var lite sexigt retsam och lekfull och låt henne känna att hon faktiskt behöver kvalicficera sig.

Skulle en man ha en sådan energi gentemot mig så skulle min blick bokstavligt talat aldrig igen falla åt hans håll, så ointresserad skulle jag bli.

En man ska vara hungrig och på, och inte halvsugen.
Citera
2026-08-12, 22:00
Medlem
Har du provat låta en karl sitta i din famn? Kanske du skulle uppskatta det mer?

Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
helt ärligt så hatar jag det där. Alla kvinnor jag känt innan som ska hålla på med "vill sitta i din famn" och allt vad det är... alltså jag hatar verkligen det
Citera
2026-08-12, 22:01
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Jag undrar verkligen om kvinnan förstår hur hon förstör för sig själv och för det andra könet genom att hela tiden vara irriterande?

Sätter idiot regler som hon vill bara ha.

Har aldrig fattat hur de överskattar sitt värde det är helt sinnessjuka hur de förstör dynamiken mellan könen

Tillslut tappar man respekten och förtroendet sen frågar de sig varför de blir behandlade som skräp.

Men sluta nu, så farligt är det väl inte. Vad syftar du på ens? Att kvinnor ibland ger män falska förhoppningar? Män leker ju med kvinnors känslor hela tiden. Inte tycker jag att dom "förstör dynamiken mellan könen" för det.
Citera
2026-08-12, 22:03
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Jag bjuder självklart aldrig hem någon som inte vill det, och jag respekterar alltid när en kvinna sätter en gräns eller säger nej för att det handlar om helt grundläggande respekt mellan människor.

Det mitt inlägg handlade om var varken om sex eller om att tvinga någon till någonting. Det handlade om att planera en träff i god tro, där personen själv förslår en tid och två minuter senare ändrar sig och uppger en uppenbart motstridig ursäkt. Det handlar om ärlighet och rak kommunikation , något man borde kunna förvänta sig av vuxna människor i dejtingen.
Jag förväntar mig inte att någon ska gilla mig eller vilja träffa mig, men jag förväntar mig att man är ärlig istället för att hålla på med lögner och undanflykter.

Jag förstår dig lite ändå.
Citera
2026-08-12, 22:05
Medlem
Många av dagens svenska kvinnor slutar ju mentalt att utvecklas runt 14-15 års ålder. Vet inte hur många 30+ och 40+, som fortfarande beter sig som de fortfarande går på högstadiet. 30+ som sitter på tik tok och har live, och kör redflags på killar och icks på killar.

Samt sitter och ställer orealistiska krav på sin framtida man, utifrån deras egen position.

Han ska ha eget företag han ska vara sin egen chef han ska stå för allting han ska vara driven osv.

Snälla en sådan kille drar med någon ung 20 åring, inte någon som är 30-40+.
Senast redigerad av KnegarenRunar 2026-08-12 kl. 22:11.
Citera
2026-08-12, 22:07
Medlem
pati1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Fetstilade, där har du svaret på alla dina frågor.

Du ska ALDRIG bekräfta dina känslor för en kvinna.
Jag vet att du aldrig har hört det här förut men nej min kära vän.
När du sa: Jag är intresserad och vill träffa dig
= Visar du alla dina kort och bekräftar att du redan är helt såld och där försvinner spänningen.
Du ger också sken av att vara lite små desperat och needy.
Du GAV HENNE ALL MAKT.
Allt handlar om dynamik och tro det eller ej så vill en kvinna längta, tråna och kämpa lite för att få träffa dig.
Du har också satt press på henne genom att bete dig såhär, är inte ett dugg förvånad att hon har backat.

Ett tips, ha lite det här mindsetet:
Förtjänar hon mig? Var lite sexigt retsam och lekfull och låt henne känna att hon faktiskt behöver kvalicficera sig.

Utifrån det du skriver låter det som att du är lättförälskade typen, inget fel med det cowboy.
Men du måste behärska dig..

Att du blir sur, "skäller" ut henne och blockar henne bevisar hur mycket du är känslomässigt involveras du är i en person du aldrig ens träffat, fundera på det.
Mycket möjligt att hon bara är där för uppmärksamhet och egoboost därför du måste ha guarden uppe min vän. Lycka till.

För första gången håller jag faktiskt fullständigt med om vad någon skriver här och jag borde absolut inte ha svarat henne alls när hon skickade det där meddelandet:

"Hej fina. Det har nog svalnat o dött ut lite det här ändå kanske… 🫤 Förstår att vi inte kommer ses i morgon. Det e ok. Så kan det bli ibland… 🤷‍♀️ Sköt om dig o lycka till 😊"

Jag borde bara ha skitit i det totalt.
Normalt sett har jag en vana som jag faktiskt älskar och som är en stor del av min personlighet och det är att jag känner Inget tvång att svara de kvinnorna direkt. Jag svarar när jag känner för det. Kan ha massor av olästa meddelanden liggande och tänker mest: låt mig vara i fred, jag svarar när jag känner för det. Visst, det har säkert kostat mig några potentiella förhållande genom åren, men jag jagar aldrig en kvinna oavsett vem hon är.

Just den här gången frångick jag min egen princip, var för rak med att jag var intresserad och gav henne spelutrymme i onödan. Det var helt klart ett misstag från min sida som jag tar med mig och när någon börjar med sånt där passivt-aggressivt trams ska man bara låta det ligga.
Citera
2026-08-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Skulle en man ha en sådan energi gentemot mig så skulle min blick bokstavligt talat aldrig igen falla åt hans håll, så ointresserad skulle jag bli.

En man ska vara hungrig och på, och inte halvsugen.

När jag läste ditt svar så tänkte jag att du inte förstod vad jag skrev, men sen insåg jag att du verkar rätt smart faktiskt.
Du gillar hungriga killar alltså? kan inte hantera oss ändå
Citera
2026-08-12, 22:12
Medlem
pati1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Har du provat låta en karl sitta i din famn? Kanske du skulle uppskatta det mer?

😂😂😂
Citera
2026-08-12, 22:14
Avstängd
Citat:
Du svarar ju själv på att du inte är intressant. Hon vill ha någon intresserad men du struntar i att höra av dig under en dag, är lam och ointressant. Hon söker helt enkelt en annan slags person än vad du är.

Vi som är 40+ har iallafall 25+ års erfarenheter av det motsatta könet.
Internet innebär en buffe av män. Satt idag och läste gamla meddelanden, av någon outgrundlig orsak har jag sparat en del dårar. De flesta har inte en samling kvar på driven, till och med jag har bara ett urplock av dem. Ska sätta mig och läsa någon var faktiskt riktigt rolig så höll på att avlida av garv och fick upp personen och kom ihåg en del av hur kul han var när jag bara råkade vara ointresserad så vill läsa gamla meddelanden och sedan radera för att se vad jag skrivit med förr.

Det finns verkligen en hel värld av knasbollar och hur många sådana har inte den där 48 åringen hunnit träffa? Klart hon inte blir intresserad av dig om hon själv är mer för män med lite uppmärksamhet mot henne och du struntar i meddelanden en dag, skickar halvtorra och banala saker. Sedan kanske hon aldrig tyckte att du var attraktiv utan gav dig en chans ändå.

Skit i henne och inrikta dig på att träffa andra istället. För någon är du väldigt intressant men du får leta lite först innan du träffar någon du klickar med. Så är det för alla.
Citera
2026-08-12, 22:15
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joloup
Så jag är ganska säker på att kvinnor som beter sig som du beskriver är rädda för vad det skulle kunna leda till och/eller besvikelse över vad det inte skulle leda till om hon gick dit.

Så är det nog. Många idag, särskilt kvinnor, utmanar sig aldrig, eller undviker alla former av utmaningar. Man får då ingen träning på att hantera nya, kanske rent av obekväma, situationer.
Och med internet och "sociala" medier så har detta förvärrats.
Citera
2026-08-12, 22:16
Medlem
J.Doessons avatar
Kan inte svara för vad det beror på men kan vara allt möjligt. Just den sista du beskriver kan vara att hon redan har en, hon är blyg/osäker, söker bekräftelse, less på folk, rädd att du bara vill träffa henne för hook up/bodycount etc etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in