Citat:
Ursprungligen postat av
hemmatant
Jag kan förstå helt fel men jag tycker det låter konstig ”stänger av sin mobil”
Är man mitt i ett tumult som mynnar ut i vad det gjorde så tänker man kanske inte ”nu ska jag stänga av min mobil”
Därav jag mer tolkade ”stänga av” som laddat ur
Polisen sa väl att mobilen stängts av?
Då har de kollat med operatören som sagt det och att den inte laddat ur.
Inte mitt i tumultet såklart, men senast när TN bestämt sig för att göra sig ospårbar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Detdundrar
Det finns tydligen ett ställe som hyr ut kajaker på Sollenkroka brygga. Vet inte hur nära det skulle vara huset men antar att det dyker upp kajaker i krokarna litet då och då.
De som bor i området lär känna igen hyrkajaker och kunna skilja dom från den gröna med märkliga mannen. De har säkert fått se bild på TN och kunnat identifiera han.
Grön kajak är väl ovanligt och den tillhör ÅÅ eller JB?
Citat:
Ursprungligen postat av
taklist
Okej, jag tror det är ganska vanligt faktiskt, man läser ju ofta om hur polisen spårar telefoner i efterhand. När GM har dödat BO så verkar det ju som att han planerar att försöka fly. Jag tror då att en av de första sakerna man gör då är att stänga av telefonen för att undvika att bli spårad. Visst, batteriet kan ha tagit slut men det känns mer troligt att han aktivt stängt av den för att han planerar att sticka och vill inte bli hittad.
Exakt.
Märkligt flykt dock. Fram o tillbaka.
Operatören lär ha meddelat polisen att den stängts av om polisen säger att den stängts av.
Citat:
Ursprungligen postat av
taklist
Jo det är en intressant detalj. Med tanke på att GM säger att det uppstod tumult på förmiddagen så tror jag en bra gissning kan vara någonstans mellan 09:00 och 11:55 när telefonen stängts av.
Hur är 09:00 en viktig tidpunkt?