2026-08-12, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Nej jag håller med dig om att det inte räcker. Tyvärr torr jag det kommer att bli svårt för politiken att gå ifrån det här med samtycke/frivillighet nu när det väl har införts.

Varför vill du att vi som samhälle skall frångå att sex skall vara samtyckt och frivilligt?

Appropå din tidigare jämförelse med migrationen. Det har alltid varit en klar majoritet som varit emot en stor migration.
Citera
2026-08-12, 23:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Varför svarar du inte på min fråga?

Våldtäkt är när man inleder en sexuell aktivitet med någon som inte vill ha sex. Inte svårare än så.

Det där får du nog tänka om kring. Eller så förstår du ingenting av samtyckeslagen.

Ett tydligt exempel på att du inte vet något om lagen och hur den praktiseras. Eller ett exempel på hur svårt det är att förstå vad som är olagligt.
Citera
2026-08-12, 23:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Varför vill du att vi som samhälle skall frångå att sex skall vara samtyckt och frivilligt?

Appropå din tidigare jämförelse med migrationen. Det har alltid varit en klar majoritet som varit emot en stor migration.

Jag tror nog vi alla tycker att det optimala och önskvärda är om allt sex är samtyckt och frivilligt från båda sidorna.

Har ju frågat dig tidigare om du anser att samtycke och frivillighet är samma sak?

Hur ser du på om en part säger OK till sex men egentligen inte vill? (inget våld, hot eller tvång)?
Är det samtyckt? Är det frivilligt? Är det lagligt?
Citera
2026-08-12, 23:13
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Varför svarar du inte på min fråga?

Våldtäkt är när man inleder en sexuell aktivitet med någon som inte vill ha sex. Inte svårare än så.

Vilken fråga är det nu som du inte tycker att jag har svarat på?
Citera
2026-08-12, 23:14
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggeraldrigupp
Nej, jag har inte orkat läsa tråden, men jag är kvinna och anser att våldtäkt aldrig ska kunna utdömas utan bevis.
Man kan inte påstå att man blev våldtagen för flera år sedan eller ens för två veckor sedan...utan om man blir våldtagen så ska man åka till närmsta sjukhus inom 12 timmar. För sjukhus kan även bedöma våld.
Sen ska män vara extra noga med kondomer om det nu är så viktigt att ha sex med random kvinnor. Annars finns det en risk att kvinnorna ångrar sig och väljer att anmäla istället, och då kan de tydligen få ganska många tusen kronor rakt av från försäkringsbolagen?

Det verkar stämma att vissa försäkringsbolag betalar ut säkert runt 100 000 kr bara man har gjort en anmälan om våldtäkt. Mer behövs tydligen inte.

Om det nu stämmer skulle det vara en riktigt intressant undersökning att se om det även gäller ifall en kille anmält att han våldtagits av en tjej.
Citera
2026-08-12, 23:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så kejsaren blir mer och mer naken. Först var det 75% av Sveriges advokatkår som tyckte lagen var rättsvidrig.

BRÅs rapport visar att 50 advokater som var kritiska innan lagen trädde i kraft var fortsatt kritiska.

Sedan en artikel från 2014 (4 år innan lagen infördes) att 49% av de manliga advokaterna var kritisk till en förändring av lagen kring våldtäkt så att samtycke krävs.

75% gäller brottsmålsadvokater alltså de som pysslar med brott i rättegångar. Övriga advokater som pysslar med affärsjuridik, familjerätt, migration o asylärenden, arbetsrätt och vad det kan vara är ju inte lika insatta.

Varför utelämnar du sådant i dina försök till att förminska?
Citera
2026-08-12, 23:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Hahaha, du är ju helt förkrossad nu när du inser att jag haft rätt hela tiden i att jag inte alls kommer att dömas för nån våldtäkt i nåt av dina ändlösa exempel där allt gått helt lagenligt till.

Att du bara fortsätter.
Citera
2026-08-12, 23:22
Medlem
Citat:
Det verkar stämma att vissa försäkringsbolag betalar ut säkert runt 100 000 kr bara man har gjort en anmälan om våldtäkt. Mer behövs tydligen inte.

Om det nu stämmer skulle det vara en riktigt intressant undersökning att se om det även gäller ifall en kille anmält att han våldtagits av en tjej.

Jag håller med dig.
Jag vet ett antal killar som delar hus i en större stad i Sverige. De prostituerar sig och deras kvinnliga kunder har aldrig blivit misstänkta...just för att man kanske inte vill tro att kvinnor vill köpa sex?
Citera
2026-08-12, 23:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du visar återigen att du kör med dubbla måttstockar. Du menar att 17 åringen måste vara glasklar i sina svar. Men GM behöver inte bekymra sig om att försäkra sig om samtycke. Det ligger helt på offret. Har man inte en grav störning förstår man ursäkter när någon inte vill göra något.

Nä menar du att någon blir myndig? När får en person rösta, ta körkort och så vidare?

Hur det är svårt att komma fram till rimligt tvivel? Är du seriös? Spelar du dum? Flertalet nej till sexuella inviter. Noll sexuella initiativ. Noll respons under våldtäktens gång. Efter fullbordad våltäkt maskerar han sig, flyr Gotland med första bästa flyg. Han åker inte hem till sig. Han chackar in på ett hotell på Arlanda flygplats. Han blir beslagen med ett flertal lögner.

Oberoende vittnen som inte känner offret har vittnat om hennes sinnesstämning och att hon upplevs chockad och traumatiserad. Intyg från vårdpersonal och vittnesuppgifter från ordningsvakter samt polis.

Vilka fler brott tycker du skall ursäktas på grund av gärningsmannens berusning? Mord? Dråp? Rån? Misshandel? Fyllkörning?

Återigen låter du bli att kommentera vad denna kvinnliga advokat säger. Du vet att det är såsom texten säger. Vari ligger egentligen logiken att den ena personen ska kunna ursäkta sitt beteende på grund av berusning men inte den andre?
Jag frågade dig också om du kan se vad som är så otroligt märkligt med detta? Om du läst en del fall, bland annat det som kallades Ljusdalsfallet så borde du förstå.

Citat:
– Vidare är det märkligt att målsäganden aldrig anses delta frivilligt om målsäganden är berusad och därmed befunnit sig i en särskilt utsatt situation, medan en misstänkt – som kan vara minst lika berusad vid händelsen – aldrig får skylla sin nedsatta omdömes- och perceptionsförmåga på sin berusning.

För att det ska vara ställt utom rimligt tvivel bör hon väl ha varit nästan glasklar i sitt handlande/uttryck. Man bukar översätta utom rimligt tvivel till 97-98% säkerhet.

Byxmyndig blir man vid 15 år i Sverige och du säger att 17 åringen är barn så då är det ju logiskt att säga att det är lagligt att ha sex med barn i Sverige.

Var var barnets föräldrar? Hur har de uppfostrat sitt barn som går på krogen och hånglar med vuxna män fastän hon bara är ett barn. Tycker du jag ska hålla på så här eller ?

Undrar varför hon hade sådan stenkoll på vart han tog vägen och gjorde när han gick ut från toaletten? Hon var ju kvar men var tydligen väldigt intresserad av var han gick trots sitt chockartade traumatiserade tillstånd.
Skulle det kunna vara så att hon blev besviken när det verkade som att han gick utan att invänta henne?
Citera
2026-08-12, 23:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggeraldrigupp
Jag håller med dig.
Jag vet ett antal killar som delar hus i en större stad i Sverige. De prostituerar sig och deras kvinnliga kunder har aldrig blivit misstänkta...just för att man kanske inte vill tro att kvinnor vill köpa sex?

Nej sånt förekommer nog inte i de flestas sinnevärld. Kommer bl.a. ihåg hur hon Bianca I och någon väninna till henne hade varit och fått yonimassage och skrävlade om hur hett o sexigt och skänt det var när snygga vältränade killar masserade deras fiffi.
Men detta är ju bara något naturligt och fint och välbehövligt för kvinnorna.
Jävlar om 2 killar skrävlat om hur skönt det varit på thaimassagen när tjejen började smeka och massera dolmen.
Citera
2026-08-12, 23:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
De allra flesta inser att om någon totalt ignorerar din uttryckliga vilja att det kan upplevas hotfullt i allmänhet. Och i synnerhet när det visar sig att han ljög om att han ville prata när han väl fått in sitt offer i en trång korridor och står bakom henne och blokerar flyktvägen.

Blockerar flyktvägen. Undrar vad de som stod bakom dem i kön upplevde? Tjejen var ju totalt ointresserad av honom. Varför skulle hon följa med honom till korridoren och fortsätta prata med honom?
Tror du att de hade ett så pass intressant samtal om kvantfysik så att hon gärna fortsatte det fast på annan plats?

Vadå totalt ignorerar din uttryckliga vilja? Var hennes vilja att sluta prata med honom? Vet du vad hennes vilja var?
Citera
2026-08-12, 23:43
Medlem
Citat:
Nej sånt förekommer nog inte i de flestas sinnevärld. Kommer bl.a. ihåg hur hon Bianca I och någon väninna till henne hade varit och fått yonimassage och skrävlade om hur hett o sexigt och skänt det var när snygga vältränade killar masserade deras fiffi.
Men detta är ju bara något naturligt och fint och välbehövligt för kvinnorna.
Jävlar om 2 killar skrävlat om hur skönt det varit på thaimassagen när tjejen började smeka och massera dolmen.

Jag har inte sett det, men jag har hört talas om en del felvridna samhällsdebatter när det gäller kvinnor och män.
Oavsett, så sluta leta efter en partner just nu. Satsa på dig själv först. Skaffa dig 24/7-bevakning (typ go-pro) och var extremt selektiv med dina framtida partners. Och lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in