2026-08-12, 20:37
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Inte för mig, och jag har så många ggr varit före många trender.
Och när det verkligen är en trend, ja, då har jag redan gått vidare.(Men såklart återkommer då och då.)
Wow vad cool du är. Shit. Du har aldrig sett något recept i ICAs Buffé eller på sociala medier eller i affären eller någon produkt och tänkt "hmmm, det där kanske man skulle testa", häftig du är. Så cool.
Citera
2026-08-12, 21:05
Medlem
CBDX534s avatar
Yerba-mate trenden.

Jag har gjort allt i min makt som människa för att få det att smaka gott men det smakar torkat hö och gräsklipp oavsett vad man än gör. Jag köpte de där speciella mortel-muggarna och mini avgasrör-sugrören. Jag gick till och med till en latinsk kulturförening i Göteborg för att få det tillagat. Likt en conquistadors jakt på eldorado. Men det smakade fortfarande torkat gräs.

Jag hade lika gärna kunnat gå till djurbutiken och tagit en näve hö från kaninerna eller snott gräs ur någons kompost.

Den enda energikicken jag får av yerba mate kommer från en avgrundsdjup ilska och aversion mot den vidriga lilla gräsdrycken från djungeln.
Citera
2026-08-12, 21:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Wow vad cool du är. Shit. Du har aldrig sett något recept i ICAs Buffé eller på sociala medier eller i affären eller någon produkt och tänkt "hmmm, det där kanske man skulle testa", häftig du är. Så cool.
Jag har redan berättat att jag testar MASSOR.
Och kan gå runt i en mataffär 1-1½h och bara leta nytt.

Men nej, socialmedier tittar jag inte på alls.
Utan jag söker efter ny mat, från olika länder och ser vad de har och erbjuda.
ICA buffé har jag inte haft på extremt länge, och söker aldrig på deras publikation.

Så hur är jag cool, och berättar jag är otroligt intresserad av mat och gör en hel del av dom?
Men såklart, det är coolt, men inte vad du menade verkade det som.

Men sure folk blir nyfikna över trender i mat.
Dock har jag förekommit massor av dom, och just för jag är så nyfiken om mat.

Så kan du försöka igen och berätta vad du vill, för nu blev det lite konstigt för dig.
Eller är det nu du blir arg, eller vill prata om mat istället?
Citera
2026-08-12, 21:26
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Jag har redan berättat att jag testar MASSOR.
Och kan gå runt i en mataffär 1-1½h och bara leta nytt.

Men nej, socialmedier tittar jag inte på alls.
Utan jag söker efter ny mat, från olika länder och ser vad de har och erbjuda.
ICA buffé har jag inte haft på extremt länge, och söker aldrig på deras publikation.

Så hur är jag cool, och berättar jag är otroligt intresserad av mat och gör en hel del av dom?
Men såklart, det är coolt, men inte vad du menade verkade det som.

Men sure folk blir nyfikna över trender i mat.
Dock har jag förekommit massor av dom, och just för jag är så nyfiken om mat.

Så kan du försöka igen och berätta vad du vill, för nu blev det lite konstigt för dig.
Eller är det nu du blir arg, eller vill prata om mat istället?
Häftig du är. Du är inte en trend follower, du är en trend setter. Ooooh, så cool.
Citera
2026-08-12, 21:29
Medlem
Jag bidrar med "one pot"-recept. Undermålig konsistens på allt. Nej, pasta/ris SKA kokas på sidan av.

Chiapudding: trist, smaklöst, blir inte ens en pudding utan mer en konsistens som yoghurt. Vilken besvikelse.
Citera
2026-08-12, 21:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Häftig du är. Du är inte en trend follower, du är en trend setter. Ooooh, så cool.
Ohh, nej, jag sätter inga trender alls, jag bara gör maten som jag funnit och säger inte så mycket om det.
Mer än och ibland berättar om det det jag gör, så NOPE, ingen trendsättare alls.(Inte ens nära.)
Citera
2026-08-12, 21:43
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ohh, nej, jag sätter inga trender alls, jag bara gör maten som jag funnit och säger inte så mycket om det.
Mer än och ibland berättar om det det jag gör, så NOPE, ingen trendsättare alls.(Inte ens nära.)
Så cool. Mycket häftigare än alla andra. Plötsligt ser du något som du testat för jättelänge sen, då har samhället hunnit ikapp.
Citera
2026-08-12, 21:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Så cool. Mycket häftigare än alla andra. Plötsligt ser du något som du testat för jättelänge sen, då har samhället hunnit ikapp.
Vet inte ens om det är häftigt, utan komiskt nog skett många ggr.
Men såklart, när jag testat så mycket rätter, så skulle jag säga ett extremt fåtal har blivit en trend.

När ska du sluta barnsla dig och prata om mat, eller är du så agiterad att du ska fortsätta din fars?(Inte mig emot, älskar nonsens, och du kommer inte komma någonstans alls och sen är det jag som skrattar, och du försvinner i bruset )

Så prata om mat nu?(Eller farsen?)
Citera
2026-08-12, 21:57
Medlem
SexualCafes avatar
Jag är man och lagar inte mat. Så jag råkar sällan ut för något.

Men lättmargarin är rent ruskiga saker!
Hade lite svårt för "got gotti got got" gubbarna som barn pga att vi fick carlshams lättmargarin i skolan. Quislingar....

Grönkålschips däremot, det är gott gotti got got!
Citera
2026-08-12, 22:17
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
Surdegsbröd. En jävla materialsport som slutar i stenhård bark på limponar efter många timmars knådande och väntade.

Att hålla liv i surdeg är också att jävla meck.

Kombucha med, gammal jäst kål och frukt i burkformat, nej tack.

Alla familjemedlemmar och vänner tycker surdegsbröd är så jävla gott och att det är "riktigt" bröd som mättar. Tycker i princip allt surdegsbröd är torrt och smaklöst(provat massor) och föredrar italienskt eller grekisk lantbröd alla dagar i veckan
Citera
2026-08-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Alla familjemedlemmar och vänner tycker surdegsbröd är så jävla gott och att det är "riktigt" bröd som mättar. Tycker i princip allt surdegsbröd är torrt och smaklöst(provat massor) och föredrar italienskt eller grekisk lantbröd alla dagar i veckan

Jag tycker surdeg ändå kan vara riktigt gott men det kan också bara vara mest segt och jävligt. Känns som att trendslavar "gillar" vissa saker bara för att det har nuvarande trends namn snarare än matens egenskaper.

En medioker surdegsfralla går knappt att tugga, man har svalt pålägget och så är det 3/4 kvar av bröd att idissla tills man glömt bort vad som var på.
Citera
2026-08-13, 00:13
Medlem
Sushi har jag aldrig fattat. Inte direkt äckligt men smaklöst och konstigt, förutom den alldeles för starka såsen Watabi eller vad fan den heter. En polare testade Sushi första gången, hans kommentar; Vad är det för fel med kött och potatis istället?
Jag håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in