Citat:
Ursprungligen postat av
knasen79
Är det bara jag som stör mig på folk som lägger upp sina varor men inte pinnen efteråt? Jag har alltid sett det som en enkel oskriven regel: du lägger upp dina varor och avslutar med pinnen.
Mitt beteende när någon struntar i det är att lägga upp mina varor direkt efter deras. När kassören börjar slå in dem på samma köp påpekar jag att personen framför inte lade dit någon pinne. Sedan lägger jag självklart dit en pinne efter mina egna varor.
Är det ett rimligt sätt att markera, eller är det jag som beter mig illa?
Du gör rätt. Det handlar om omedvetenhet och självcentrering i de flesta fall tror jag. Samma personer kan ofta ses släppa dörren i ansiktet på den bakom, ligga i fel fil i korsningar, låta bli att använda färdriktningsvisaren, ligga för nära bilen framför, parkera bilen så att de tar upp två platser istället för en, står i vägen för andra, slänger allt i brännbart osv osv osv. De som gör detta känner inte igen sig i beskrivningen då de inte är medvetna om sina små, men ändock för den som försöker samspela smidigt med omgivningen, irriterande misstag.