2026-08-12, 13:48
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Du tycker resten av världen ska läsa dina tankar när du lassat färdigt?

Najs, då har du inget emot att betala för personen bakoms varor. Tack för din solidaritet!

Jag betalar ingens grejer, jag lägger alltid dit pinnen.
Citera
2026-08-12, 13:48
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Är det bara jag som stör mig på folk som lägger upp sina varor men inte pinnen efteråt? Jag har alltid sett det som en enkel oskriven regel: du lägger upp dina varor och avslutar med pinnen.

Mitt beteende när någon struntar i det är att lägga upp mina varor direkt efter deras. När kassören börjar slå in dem på samma köp påpekar jag att personen framför inte lade dit någon pinne. Sedan lägger jag självklart dit en pinne efter mina egna varor.

Är det ett rimligt sätt att markera, eller är det jag som beter mig illa?

Gör precis som du! Njuter när personen framför får panik när mina varor börjar blippas. Jag kollar åt ett annat håll och låtsas som ingenting. Man måste göra så här för att idiotierna ska lära sig.
Citera
2026-08-12, 13:55
Medlem
2560ps avatar
Citat:

[/i]Text[/i]

Sverige har lägst inflation i Europa just nu så aktuellt fall var troligen en felmärkning snarare än öppet politiskt mål för dig.

Det är priset på hyllan som gäller förövrigt.

Det är klart det var felmärkt, det fattar ju vem som helst. Och det var ett skämt och inte ett politiskt statement. Men när jag läser hur du resonerar och skriver, så förstår jag att jag behöver vara extra tydlig. Det gäller nog iofs för många i den här tråden.
Citera
2026-08-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Gör precis som du! Njuter när personen framför får panik när mina varor börjar blippas. Jag kollar åt ett annat håll och låtsas som ingenting. Man måste göra så här för att idiotierna ska lära sig.
Vid bandet före kassan så brukar det finnas batterier, godis, kondomer, receptfria läkemedel med mera.

Rafsa ner ett gäng sådana saker efter framförvarande kunds varor och separera dina varor med pinnen.
Citera
2026-08-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det är klart det var felmärkt, det fattar ju vem som helst. Och det var ett skämt och inte ett politiskt statement. Men när jag läser hur du resonerar och skriver, så förstår jag att jag behöver vara extra tydlig. Det gäller nog iofs för många i den här tråden.

Det är valår och forumet kryllar av folk som inte förstår någonting. Ursäkta, men vemfan är du?

Om du var hälften så förståndig som du inbillar dig vara hade du förstått problemet med ironi i text utan att projicera dina egna tillkortkommanden på andra.

Men det är förstås alla andras fel när du blir missförstådd. Lägger du pinnen på bandet efter dig eller ska vi gissa oss fram till din avsikt utifrån dina känsloyttringar då med?
Citera
2026-08-12, 14:32
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vi verkar vara många som gör likadant och det fungerar klappträt som aldrig lagt dit den där pinnen börjar plötsligt lägga dit den efter sina varor en del av dessa klappträn känner man ju igen
Citera
2026-08-12, 14:33
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Det är valår och forumet kryllar av folk som inte förstår någonting. Ursäkta, men vemfan är du?

Om du var hälften så förståndig som du inbillar dig vara hade du förstått problemet med ironi i text utan att projicera dina egna tillkortkommanden på andra.

Men det är förstås alla andras fel när du blir missförstådd. Lägger du pinnen på bandet efter dig eller ska vi gissa oss fram till din avsikt utifrån dina känsloyttringar då med?

Lägger alltid pinnen på bandet efter mig ja, och ibland före om det behövs. Som en normal människa.
Citera
2026-08-12, 14:58
Medlem
Jazkers avatar
Lägger alltid pinnen efter mig, fast på tvären. Alltid roligt att se både kassörskans och omgivningens reaktioner.
Citera
2026-08-12, 15:27
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p

Citat:

Jag fattade att det var ett skämt, och då var det dessutom jag som lobbade bollen för smash till honom.
Citera
2026-08-12, 15:28
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
Lägger alltid pinnen efter mig, fast på tvären. Alltid roligt att se både kassörskans och omgivningens reaktioner.
Vilka reaktioner får du? Jag får inga alls när jag gör så.
Citera
2026-08-12, 15:31
Medlem
Det här med pinnen är inte en sak vettiga människor behöver fundera över. Man lastar på sina varor och avslutar med pinnen. Kräver ingen tankeverksamhet. Det märkliga är hur folk kan fungera i ett samhälle utan att kunna lägga pinnen omedvetet som en jävla rutin bara.
Citera
2026-08-12, 15:36
Medlem
Markdaisys avatar
"Pinnen"?! Varuavskiljare!

Men ja, folk som inte lägger varuavskiljaren efter sig glömmer man aldrig. Alltid nitisk med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in