2026-08-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja, det ska bli av yttersta intresse att se. Finns inga vittnen, kameror o. dyl. MGM har ju erkänt så nu gäller det att föröka pusha ner till dråp.

Läste i Expressen igår att polisen funnit både altandörren och husdörren vidöppna när de anledde, vilket för mig kan peka på att BO blev jagad av MGM in och ut ur huset. I sådana fall fanns det litet tid till besinning, vilket inte skedde.

Dörrarna kan ju även varit öppna för att det är varmt i huset, för att få korsdrag alltså utan någon speciell anledning eller så blev hon injagad genom den ena dörren och sprang ut genom den andra om dom nu sprang runt runt men då borde någon hört hennes skrik tycker man, eller så blev hon injagad genom den ena dörren och utsläpad död genom den andra dörren om hon nu hittades utomhus alltså, om BO miste livet inomhus ville nog den MGM vädra och det gör man bäst och snabbast genom korsdrag tänker jag, har man kommit fram till var hon hittades?
Citera
2026-08-12, 18:08
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KejKejKej
Dörrarna kan ju även varit öppna för att det är varmt i huset, för att få korsdrag alltså utan någon speciell anledning eller så blev hon injagad genom den ena dörren och sprang ut genom den andra om dom nu sprang runt runt men då borde någon hört hennes skrik tycker man, eller så blev hon injagad genom den ena dörren och utsläpad död genom den andra dörren om hon nu hittades utomhus alltså, om BO miste livet inomhus ville nog den MGM vädra och det gör man bäst och snabbast genom korsdrag tänker jag, har man kommit fram till var hon hittades?
Tror inte hon blev jagad. Han kanske öppnade dörrarna efter mordet och sprang runt för att hämta flytväst och allt han nu gjorde och sket i att stänga dem igen. Eller hade annat att tänka på…
Citera
2026-08-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Tror inte hon blev jagad. Han kanske öppnade dörrarna efter mordet och sprang runt för att hämta flytväst och allt han nu gjorde och sket i att stänga dem igen. Eller hade annat att tänka på…

Det är också en trolig teori
Citera
2026-08-12, 18:14
Medlem
Citat:
Läste i Expressen igår att polisen funnit både altandörren och husdörren vidöppna när de anledde, vilket för mig kan peka på att BO blev jagad av MGM in och ut ur huset. I sådana fall fanns det litet tid till besinning, vilket inte skedde.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Spekulation härifrån också: Uppställd dörr (dörrar) medvetet i syfte att sen (om flykten hade lyckats) kunna hävda att obehöriga hade tagit sin in?
Citera
2026-08-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Spekulation härifrån också: Uppställd dörr (dörrar) medvetet i syfte att sen (om flykten hade lyckats) kunna hävda att obehöriga hade tagit sin in?

Man kommer nog inte att bli mer klok på vad som hände förrän den dagen han erkänner fullt ut och tar ansvar för sin orimligt vidriga handling. Tycker att det framgår mer och mer att han faktiskt verkar ha varit väl medveten om vad han gjort och att han med alla medel har försökt att dölja detta genom alla tänkbara sätt. Spekulation från mig.
Citera
2026-08-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Man kommer nog inte att bli mer klok på vad som hände förrän den dagen han erkänner fullt ut och tar ansvar för sin orimligt vidriga handling. Tycker att det framgår mer och mer att han faktiskt verkar ha varit väl medveten om vad han gjort och att han med alla medel har försökt att dölja detta genom alla tänkbara sätt. Spekulation från mig.

Visst är och var han medveten om vad han har ställt till med. Det är därför han uttryckte sig som han glorde i förhören. Dock glest och svävande men han erkände, typ.
Citera
2026-08-12, 18:56
Medlem
slemhinders avatar
Plötsligt fick jag upp ett inlägg på Facebook som TN ska ha skrivit i en grupp om palettblad/coleus (verkar vara en särskild sorts planta). Kanske helt ointressant, kanske kan man börja fundera på om han har dyslexi.

TN: "Hej, här är min planta, har planterat om den kruka med jord och torv från cocos. Flera blad torkar, vita på undersidan. Dom tar jag bort. Beror det på för lite vatten? Annars står den soligt.
Tacksam för svar!"

Annan person: "Kanske en kombination med för mycket direkt solljus och för lite vatten. Sen ser du inte ut att ha en kruka som tillåter dränering?"

TN: "tack X, nu har vattnat den rejält och hoppas det kan få den att må bättre. Jag har små liknande kulor jag kan ha i botten på krukan."
Citera
2026-08-12, 19:02
Medlem
Citat:
Visst är och var han medveten om vad han har ställt till med. Det är därför han uttryckte sig som han glorde i förhören. Dock glest och svävande men han erkände, typ.

Sjukt provocerande att han inte bara hostar upp hela sanningen: för hennes anhörigas skull, samt för sina egna. Mördar du någon och åker fast, sjung ut för sjutton!

Usch vad jag blir förbannad att han inte lägger sig platt och istället tänker på andra än sig själv 🤬
Citera
2026-08-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle en advokat ljuga. En advokat hörs inte om vad som hänt - det är den misstänkte som blir förhörd.
Det är den misstänkte som ska ge sin förklaring - inte advokaten.

Det vet vi ju inte ett dugg om faktiskt - eftersom det inte har återgetts något förlopp.

Nej, det kommer rätten inte göra.
Rätten kommer att titta på bevisningen och utifrån den försöka avgöra om åklagaren lyckas överbevisa den åtalade om att det handlar om mord och inte dråp.

I Sverige "vädjar" man inte i straffmätningen. Åklagaren ger sitt förslag och advokaten ger vad denne ser som rimligt - sen gör rätten en bedömning utifrån det.
Du har helt fel i ditt resonemang.

Dessutom varför tror du att det finns en motsättning mellan att vilja ha sitt straff så lågt som möjligt och samtidig känna och visa ånger.

Det åtalade tar inte ställning till brottsrubriceringen i åtalet -- det är åklagaren som sätter den.
Det är du som pratat om vad advokaten ska säga -- inte jag. Jag förklarar för dig att advokaten inte sätter brottsrubriceringen och inte heller är den om ljuger, erkänner eller gör någonting i den delen.

Ja självklart ska denne då säga det till klienten -- men varför skulle en advokat uppmana en klient att erkänna det värsta brottet i hopp om att få ner straffet. Det är ju helt orimligt.

Det som brukar ske är att den åtalade erkänner handlingen - dödandet - sedan vägs åklagarens yrkanden mot försvarets ..
Vi har ingen strafflindring för erkännande under förhör eller i rätten - så den delen kan du glömma.

Du lägger massor av ord och åsikter på mig som jag inte har förmedlat. Du får lära dig läsa och förstå vad som skrivs.

Jag har aldrig påstått att en advokat hörs. Men det finns saker en advokat måste tänka på när det kommer till sanning och lögn.

Och jo, vi vet lite om vad som hänt. Det skrivs om omfattande våld, samt både trubbigt våld och våld utfört med något vasst tillhygge. Det utesluter ett väldigt kort förlopp.

Och nej, man vädjar inte om något i en rättegång. Men erkännande och samarbete kan ses som förmildrande omständigheter och ge lite lägre straff. Att neka till något som är uppenbart är däremot inget som gynnar en åtalad.

Sedan skriver du så mycket knasigt att jag bara blir trött. T ex ”Åklagaren ger sitt förslag” samt det självklara att ”advokaten inte sätter brottsrubriceringen” (antar att du menar att advokaten inte är den som väcker åtal).

Kort och gott säger jag bara att om en advokat tror att ett erkännande kan medföra ett lägre straff än att neka till det man anklagas för, så ska advokaten lägga fram det för sin klient. Och utan tvekan kan ett erkännande leda till ett bättre utfall än ett nekande i vissa fall. Tror advokaten däremot att det finns en chans att inte bli fälld för mord, ja då ska ju inte strategin vara att erkänna.

Här finns lite intressant läsning om advokatens svåra roll. I ett av de kanske märkligaste fallen i svensk rättshistoria. Och där advokaten till synes gjorde det klienten önskade men där man kan ifrågasätta om klientens bästa togs tillvara.

https://www.advokatsamfundet.se/om-advokatsamfundet/anne-rambergs-blogg/2012/quick-rattsvasendet-och-forsvararen/
Citera
2026-08-12, 19:17
Medlem
Citat:

Litar på media som skriver "inne i huset" och inte "mord.se" fast den senare faktiskt skrev "utanför".

Anar att BO gjorde exit från verandadörren efter dådet om verandan/altanen ligger på baksidan.
Att han inte stängde dörren kan tyda på att han hade mycket blod på händerna när han tog sig från huset.
Citera
2026-08-12, 19:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
Du lägger massor av ord och åsikter på mig som jag inte har förmedlat. Du får lära dig läsa och förstå vad som skrivs.

Jag har aldrig påstått att en advokat hörs. Men det finns saker en advokat måste tänka på när det kommer till sanning och lögn.

Och jo, vi vet lite om vad som hänt. Det skrivs om omfattande våld, samt både trubbigt våld och våld utfört med något vasst tillhygge. Det utesluter ett väldigt kort förlopp.

Och nej, man vädjar inte om något i en rättegång. Men erkännande och samarbete kan ses som förmildrande omständigheter och ge lite lägre straff. Att neka till något som är uppenbart är däremot inget som gynnar en åtalad.

Sedan skriver du så mycket knasigt att jag bara blir trött. T ex ”Åklagaren ger sitt förslag” samt det självklara att ”advokaten inte sätter brottsrubriceringen” (antar att du menar att advokaten inte är den som väcker åtal).

Kort och gott säger jag bara att om en advokat tror att ett erkännande kan medföra ett lägre straff än att neka till det man anklagas för, så ska advokaten lägga fram det för sin klient. Och utan tvekan kan ett erkännande leda till ett bättre utfall än ett nekande i vissa fall. Tror advokaten däremot att det finns en chans att inte bli fälld för mord, ja då ska ju inte strategin vara att erkänna.

Här finns lite intressant läsning om advokatens svåra roll. I ett av de kanske märkligaste fallen i svensk rättshistoria. Och där advokaten till synes gjorde det klienten önskade men där man kan ifrågasätta om klientens bästa togs tillvara.

https://www.advokatsamfundet.se/om-advokatsamfundet/anne-rambergs-blogg/2012/quick-rattsvasendet-och-forsvararen/
Nej, du har babblat om att advokaten ska säga till sln klient att erkänna mord - så fungerar det inte.
Citera
2026-08-12, 19:35
Medlem
Är inne på samma tankar.
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in