Citat:
Ursprungligen postat av
slemhinder
Den frågan är det ju alltså meningen att man kan diskutera i tråden som ligger i Medier och journalistik, eftersom att det är OT i den här tråden.
(FB) Publicera material från pågående förundersökning?
Nog för att jag förstår att det kan skapas en annan tråd om detta fall utifrån hur t ex media hanterar fallet. Men att något som handlar om huruvida en brottsutredning kan påverkas skulle vara off topic in en tråd som ligger under "Aktuella brott och kriminalfall", det övergår mitt förstånd.
Sida upp och sidan ner görs analyser av den misstänkte mördarens personlighet. Detta borde väl då vara diskussoner som bör tas i "Psykologi".
Notera alltså att jag inte är intresserad av huruvida skriverier om det som sagts i ett förhör är etiskt eller korrekt att publicera. Det skiter jag fullständigt i. Jag är intresserad av huruvida en publicering ev skulle kunna skapa problem för ett framtida åtal typ. På samma sätt som det inte var direkt smart av poliserna att berätta för Lisbeth Palme innan hon skulle få titta på ett antal personer, att den misstänkte mördaren var alkoholist.