2026-08-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Men hur reagerar tjejerna då? Uppmuntrar dom?
Jag har sett samma mönster i coop och ica som står o raggar på varann högt o ljudligt. Vet inte hur många ggr jag flyttat deras vagnar från gångarna så man kommer fram medan dom står o babblar.
Fast det är lite annlunda på K-bygg, man har sina arbetsuppgifter o sin arbetsplats, råka ströva längsbort i lagret är en del på arbetsplatsen som inte hänger ihop med B2B säljaren, det står en annan lager arbetare man bara passera innan man når den andra, skulle det vara något man vill förmedla hade man använt den person som redan bara står där, varav det är mycket enkelt o urskilja efter nu många gånger man sett detta att det handlar inte om någon slump, det är systematiskt varje gång det börja någon ny.

Jag har nämnt detta till en anställd jag känner väl på k-bygg, frågat varför jagar ni så hårt? enda han gjorde var o le tillbaka, dvs som om det inte är uppenbart, hon är snygg, spec hon i kassan inne i butiken som förvisso fått barn, men det hindra inte o åka dit o ställa sig med ens henne under sin semester.

Det är just detta som utgjort att någon måste tatag i personalens beteende, den är inte längre normalt, det har blivit en rutin och en sjuk fixering, dvs man är uppenbart inte van o jobba med kvinnor när arbetsplatsen blir en jakt mark med roternade byten.
Citera
2026-08-12, 15:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det är väl inget nytt beteende egentligen, det vet varje tjej som sommarjobbat på liknande platser. Det är väl vad det är.

Det du kan göra är att säga ifrån om du ser oegentligheter.
Det är väl sedan gammalt i byggbranschen att försäljarna anställer unga tjejer för att småskuttarna ska åka dit och kolla på tuttarna när de handlar?

Har TS bott under en sten?
Citera
2026-08-12, 15:27
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Jag hitta just att K-bygg har speakup en (visselblåsartjänst), dvs man kan göra en anmälan till själva k-bygg och inte lokala kontoret.

Genom att ämnet ätr lite känsligt, jag känner många där, jag vet även bakrund där det förekommit varningar för sexuella trakasserier, att jag nu sett det eskalera känns otroligt fel, det är som jargången har förändrats bland dessa b2b säljare, mena komma in under semester fler än 1-2 ggr ställa sig på en plats med dessa jäntor utan att göra något annat än att snacka med dessa, hänvisa jakten har trappats upp enormt. Jag kan skämta men du har semester gå hem öppna en öl, sätt dig i solen o man ser dom skäms lite, ungefär som man tog dom på bar gärning, spec när man nämner det vid 2-3 ggr man ser dom under sin sem ställa sig med dessa kvinnor.
Haha skönt att se att du har förhud iaf

Nej men skämt åsido så sker det du beskriver överallt numera. Men jag tror inte de stora skadorna är sexuella utan att småflickor hamnar på arbeten där de får rejäla arbetsskador eller överbelastningar. Jag har själv hört liknande historier som du skrev i TS från kvinnliga bekanta som undrar hur fan cheferna tänker.

Min grannes fru verkar vara jävligt trött på att behöva medla bland flickorna på linjen och hålla möten med facket.

De har heller ingen hänsyn för andras liv i förhållande till deras egna tiktok lifestory. De kan falskanmäla en 3-barnsfarsa för att han är tråkig att ha på linjen. De skiter blankt i vad följderna är för andra människor blir. Backstabbing och skvallerdrama är vardag.

Det är oftast män som väljer att anställa dessa grupper av småflickor kan tilläggas.
Citera
2026-08-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det är väl sedan gammalt i byggbranschen att försäljarna anställer unga tjejer för att småskuttarna ska åka dit och kolla på tuttarna när de handlar?

Har TS bott under en sten?
Du har ex bauhaus, denna har krossat hela k-rauta ur sverige, dvs hur än k-rauta försökte blev man utkonkurerade via nästan varenda butik igenom hela landet, man har plockat andelar av varenda byggvaruhus i hela landet, tar man skillanden, det jobba ca 50% av bägge könen i butiken, det är nog även enda byggvaruhuset som uppnått denna könsfördelning o man vinner kunderna.
Citera
2026-08-12, 15:33
Medlem
Det är inte olagligt att ragga, även om det ska göras snyggt.

Citat:
Jag handlar ofta på k-bygg Umeå, vad jag märkt av är en stor personal omsättning bland tjejer som söker jobb som lager arbetare, man uppmuntra uttryckligen tjejer o söka för jämnare könsfördelning.

Jag som handlar där ofta och känner byggsäljare väl har insett denna del ute på lagert har blivit som en "spelplats för brunst" för "äckelgubbar" dvs manliga säljare ser jag ofta ute på lagret ofta lite udda tider som jag ofta handlar på, kontant söker upp dessa tjejer o det sker som en öppen kvinno jakt, jag kan se att B2B säljare även om peronen har gått på semester kan komma o ställa sig i kassan med dessa kvinnor, dvs även om det inte är ens arbetsuppgift eller ens under tjänste tid man har semester.

Ser ofta hur B2B säljare konstan söker upp dessa, jag kan själv ha parkerat långt in i lagerlokalen ser säljaren riktigt söker upp tjejerna, medans jag går hör man att samtalet inte handlar om en arbetsuppgift utan om ren o skär raggning, liksom på krogen, när man sett detta nu konstant nästan varje gång jag varit in senaste månaden inser man beteendet är lite sjukligt men väl etablerat bland ordinare manliga personalen.

Har fler upptäckt detta, att dessa eller likande tjänster, lager osv blivit en ren brunst plats för b2b säljare "äckelgubbar att ragga" på?
Citera
2026-08-12, 15:41
Medlem
Problemet?
Citera
2026-08-12, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterPartyfuck
Haha skönt att se att du har förhud iaf

Nej men skämt åsido så sker det du beskriver överallt numera. Men jag tror inte de stora skadorna är sexuella utan att småflickor hamnar på arbeten där de får rejäla arbetsskador eller överbelastningar. Jag har själv hört liknande historier som du skrev i TS från kvinnliga bekanta som undrar hur fan cheferna tänker.

Min grannes fru verkar vara jävligt trött på att behöva medla bland flickorna på linjen och hålla möten med facket.

De har heller ingen hänsyn för andras liv i förhållande till deras egna tiktok lifestory. De kan falskanmäla en 3-barnsfarsa för att han är tråkig att ha på linjen. De skiter blankt i vad följderna är för andra människor blir. Backstabbing och skvallerdrama är vardag.

Det är oftast män som väljer att anställa dessa grupper av småflickor kan tilläggas.
Det är just detta som är så svårt, b2b säljaren är oftast säkert anställd via sina b2b kunder kontakter.

Tar man ex K-bygg bjöd företagare på fest resa till stockholm, man tar med kunder till en bordell, det berätta även synen man har inom företagets ledning. Genom detta har inte en liten ung jänta så mycket o säja till om, hon har inte viktiga företagskunderna, utgör företaget måste utvärdera dessa två helt olika.
Citera
2026-08-12, 15:46
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Jag handlar ofta på k-bygg Umeå, vad jag märkt av är en stor personal omsättning bland tjejer som söker jobb som lager arbetare, man uppmuntra uttryckligen tjejer o söka för jämnare könsfördelning.

Jag som handlar där ofta och känner byggsäljare väl har insett denna del ute på lagert har blivit som en "spelplats för brunst" för "äckelgubbar" dvs manliga säljare ser jag ofta ute på lagret ofta lite udda tider som jag ofta handlar på, kontant söker upp dessa tjejer o det sker som en öppen kvinno jakt, jag kan se att B2B säljare även om peronen har gått på semester kan komma o ställa sig i kassan med dessa kvinnor, dvs även om det inte är ens arbetsuppgift eller ens under tjänste tid man har semester.

Ser ofta hur B2B säljare konstan söker upp dessa, jag kan själv ha parkerat långt in i lagerlokalen ser säljaren riktigt söker upp tjejerna, medans jag går hör man att samtalet inte handlar om en arbetsuppgift utan om ren o skär raggning, liksom på krogen, när man sett detta nu konstant nästan varje gång jag varit in senaste månaden inser man beteendet är lite sjukligt men väl etablerat bland ordinare manliga personalen.

Har fler upptäckt detta, att dessa eller likande tjänster, lager osv blivit en ren brunst plats för b2b säljare "äckelgubbar att ragga" på?

* köns fördelning
Citera
2026-08-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Det är inte olagligt att ragga, även om det ska göras snyggt.
inom vanliga jobb, tar du ex bank har man policy att man ska sköta jobbet professionellt, dvs ena får sluta eller byta arbetsplats om man blir ett par. vi alla som jobbat i 50% fördelning har inte dessa raggningar på jobbet, man har respekt för sina medarbetare o kan umgås på ett neutralt plan.

Här ser jag det är en konstant jakt, man ser en cirkulation av nya i jämn ström, även detta hänvisa något är fel med arbetsmiljön.
Citera
2026-08-12, 16:30
Medlem
Crerands avatar
Citat:

Är du avundsjuk och vill gubbarna ska ragga på dig eller vad är problemet?
Citera
2026-08-12, 17:27
Medlem
Väldigt vanligt att snubbar svansar runt yngre tjejer i knegaryrken .
Citera
2026-08-12, 17:44
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Så, där har vi uspen med K-bygg alltså..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in