2026-08-12, 12:29
Medlem
Och i ålder, hur mycket äldre är du? För jag antar att du är äldre?

Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Jag handlar ofta på k-bygg Umeå, vad jag märkt av är en stor personal omsättning bland tjejer som söker jobb som lager arbetare, man uppmuntra uttryckligen tjejer o söka för jämnare könsfördelning.

Jag som handlar där ofta och känner byggsäljare väl har insett denna del ute på lagert har blivit som en "spelplats för brunst" för "äckelgubbar" dvs manliga säljare ser jag ofta ute på lagret ofta lite udda tider som jag ofta handlar på, kontant söker upp dessa tjejer o det sker som en öppen kvinno jakt, jag kan se att B2B säljare även om peronen har gått på semester kan komma o ställa sig i kassan med dessa kvinnor, dvs även om det inte är ens arbetsuppgift eller ens under tjänste tid man har semester.

Ser ofta hur B2B säljare konstan söker upp dessa, jag kan själv ha parkerat långt in i lagerlokalen ser säljaren riktigt söker upp tjejerna, medans jag går hör man att samtalet inte handlar om en arbetsuppgift utan om ren o skär raggning, liksom på krogen, när man sett detta nu konstant nästan varje gång jag varit in senaste månaden inser man beteendet är lite sjukligt men väl etablerat bland ordinare manliga personalen.

Har fler upptäckt detta, att dessa eller likande tjänster, lager osv blivit en ren brunst plats för b2b säljare "äckelgubbar att ragga" på?
Citera
2026-08-12, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
K-bygg kanske har en idé om vad som är smart för företaget? Sen vette fan vad man ska säga om "äckelgubbar" på 30 - 50 år som inte har något emot kvinnor på 20 - 30 år...

Jag träffade själv en tjej förra året som endast var 26 år... Jäklar vilken katastrof...

Kan du inte erbjuda företagsledningen lite rådgivning? Du känner ju en massa säljare så du har ju halva inne så att säga.
Äckelgubbe är synsättet man har, att man har svårt o skilja på en arbetsplats och privatliv.

Det är exakt så äckelgubbar verkar, man tar alla chanser man får, dvs annars når dom inte tjejerna, men när dessa hamnar i beroende ställing via sin anställning har man ingenstans o vända sig, man vill ändå har gott CV, väljer o sluta och personalomsättningen blir stor. genom o att visselblåsa lite kan man hjälpa någon att dessa äckelgubbar kan lära o skilja på privat liv o arbetsliv som normala människor.
Citera
2026-08-12, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Och du är avundsjuk då eller? Har du blivit dissad av en av sötnötarna?

Så en snubbe som är 35 år gammal som raggar på en 28-årig tjej är en äckelgubbe?

Vet du vad. Du låter som en gammal radikal feministkärring. Låt dessa myndiga tjejer sköta det här själv. Problemet finns bara i ditt huvud.
Nej jag bryr mig inte mer än jag trycker det är trevligt med tjejer som jobbar där, men har reflektera på just att det råder stor rotation på anställda tjejer, många kommer o går, lite i över kant stor cirkulation.

Men genom detta samt skrivit till visselblåsar funktionen kan man hjälpa någon att kunna jobba kvar utan att konstant bli raggad på av andra anställda på en mans dominerad arbetsplats.

Detta är inget normalt beteende, det är som man inte sett kvinnor o enda sättet o få kontakt är att ragga på dessa som inte har ett annat val än att hamna i beroendeställning via sin anställing.
Citera
2026-08-12, 13:04
Medlem
Det är väl inget nytt beteende egentligen, det vet varje tjej som sommarjobbat på liknande platser. Det är väl vad det är.

Det du kan göra är att säga ifrån om du ser oegentligheter.
Citera
2026-08-12, 13:48
Medlem
ICA-handlares avatar
Haha jag var en sväng på MEDS Apotek's lager i Stockholm. Denna beskrivning är spot on.
Fanns ett gäng juggar (tjejer) som gubbarna aldrig vågade jävlas med, det kändes i luften att det fanns nåt förflutet som hade hänt där. Och man undrar ju vad...
Citera
2026-08-12, 14:05
Medlem
AndersPersson99s avatar
Har du funderat på polisanmälan?

Det är 2026 och män ska inte flirta, sexualisera eller attraheras av unga kvinnor.
Citera
2026-08-12, 14:10
Medlem
Citat:
Så K-bygg är nya Tinder alltså?

Hur är det med kompetensen bland dessa tjejer? Vad skulle hända om jag skulle säga att jag behöver ett 180 graders ögonmått och en fem tums synvinkel?

Samma kompetens som hos mackarna skulle jag tro
Citera
2026-08-12, 14:21
Medlem
Citat:
Jag hitta just att K-bygg har speakup en (visselblåsartjänst), dvs man kan göra en anmälan till själva k-bygg och inte lokala kontoret.

Genom att ämnet ätr lite känsligt, jag känner många där, jag vet även bakrund där det förekommit varningar för sexuella trakasserier, att jag nu sett det eskalera känns otroligt fel, det är som jargången har förändrats bland dessa b2b säljare, mena komma in under semester fler än 1-2 ggr ställa sig på en plats med dessa jäntor utan att göra något annat än att snacka med dessa, hänvisa jakten har trappats upp enormt. Jag kan skämta men du har semester gå hem öppna en öl, sätt dig i solen o man ser dom skäms lite, ungefär som man tog dom på bar gärning, spec när man nämner det vid 2-3 ggr man ser dom under sin sem ställa sig med dessa kvinnor.

Men hur reagerar tjejerna då? Uppmuntrar dom?
Jag har sett samma mönster i coop och ica som står o raggar på varann högt o ljudligt. Vet inte hur många ggr jag flyttat deras vagnar från gångarna så man kommer fram medan dom står o babblar.
Citera
2026-08-12, 14:22
Medlem
De flesta säljare jag stött på lider av någon form av psykisk störning. Ofta narcissism.
Citera
2026-08-12, 14:45
Medlem
Citat:
Hur är det med kompetensen bland dessa tjejer? Vad skulle hända om jag skulle säga att jag behöver ett 180 graders ögonmått och en fem tums synvinkel?

Har inte alla haft träslöjd i skolan och hört dessa förut?
Om inte så fick de nog höra dem före första kafferasten.

De som gör fel här är säljarna med dålig självkontroll, inte tjejerna eller K-Bygg som anställt dem.

Det gäller ju alla tidigare mansdominerade jobb att det kommer in fler kvinnor och då naturligt är de unga när de börjar. Samma sak i mitt jobb, när jag började var det bara enstaka kvinnor och nu är det en hel del, typiskt i åldern 25-30 så juniora positioner än så länge.

Man ser ju även unga tjejer jobba med tyngre saker som bilbärgning, slamsugning och sophämtning.

Nej, män som inte kan hantera sådant här måste ta och skärpa till sig!
Citera
2026-08-12, 14:54
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Jag handlar ofta på k-bygg Umeå, vad jag märkt av är en stor personal omsättning bland tjejer som söker jobb som lager arbetare, man uppmuntra uttryckligen tjejer o söka för jämnare könsfördelning.

Jag som handlar där ofta och känner byggsäljare väl har insett denna del ute på lagert har blivit som en "spelplats för brunst" för "äckelgubbar" dvs manliga säljare ser jag ofta ute på lagret ofta lite udda tider som jag ofta handlar på, kontant söker upp dessa tjejer o det sker som en öppen kvinno jakt, jag kan se att B2B säljare även om peronen har gått på semester kan komma o ställa sig i kassan med dessa kvinnor, dvs även om det inte är ens arbetsuppgift eller ens under tjänste tid man har semester.

Ser ofta hur B2B säljare konstan söker upp dessa, jag kan själv ha parkerat långt in i lagerlokalen ser säljaren riktigt söker upp tjejerna, medans jag går hör man att samtalet inte handlar om en arbetsuppgift utan om ren o skär raggning, liksom på krogen, när man sett detta nu konstant nästan varje gång jag varit in senaste månaden inser man beteendet är lite sjukligt men väl etablerat bland ordinare manliga personalen.

Har fler upptäckt detta, att dessa eller likande tjänster, lager osv blivit en ren brunst plats för b2b säljare "äckelgubbar att ragga" på?
Det är ju bra att folk träffas i verkligheten så att de slipper tinder
Citera
2026-08-12, 14:54
Medlem
Kokkashugis avatar
Stäng ner arbetsplatsen på direkten! Hur har dom mage att anställa attraktiva kvinnor i fertil ålder till ett traditionellt mansdominerat yrke! Skam på torra land!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in