Citat:
Ursprungligen postat av
Luftis
Man får inte starta en ny kanal om man blivit avstängd från YT. Nu vet vi ju inte om så är fallet dock.
Sen tror jag inte att kanalen genererar några större pengar längre. Hon har mestadels misskött den senaste året. På hela sommaren har hon postat tre videor. Det är vad de brukade trycka i veckan förr. YTs algoritmer premierar bara kanaler som laddar upp kontinuerligt.
Det är snart bara spillror kvar av hennes liv, men hon inbillar sig väl att det är så hon vill ha det. Hade hon inte varit så genuint unlikeable så hade jag tyckt synd om henne.
Tror misstankarna stämmer. För man blir inte bara utkickad från google direkt.
Tror inte hon genererat större intäkter på videos sista tiden men hon får garanterat pengar ifrån tiden då polyfamiljen var störst. De pengarna försvinner nu också. Men även "trogna" följare för många följer nog henne bara på youtube. Slänger upp lite siffror i slutet på detta inlägg.
Det hon däremot kommer tappa på är mejlen för där lär det ligga samarbeten etc samt instagram kanske till och med är kopplat till den så om hon blir utloggad där är det kört.
Det är synd om henne, om inte hon hade orsakat det själv. För det här hon. Att spela så nära på gränsen till vad som är tillåtet är rent ut sagt korkat. Youtube och Google har strikta riktlinjer och folk som skött sig har också drabbats så att hon kommit undan så länge är märkligt.
Tror inte hon kommer starta en kanal oavsett och om hon får och gör det lär det inte vara så många som tittar.
Hursom kunde jag inte låta bli att kika på socialblade där man kan se ur mycket kanalen beräknas tjäna osv. Så lite siffror därifrån:
-0 nya prenumerationer senaste 30 dagarna
-35K visningar senaste 30 dagarna
-Beräknat ha tjänat mellan 9-139 $ (typ max 1300 kr då)
-Beräknas årligen tjäna 267-4 300 $ (så max 40 000 kr men tror hon snarare är på den låga sidan)
Om man kollar hennes instagram har hon enligt socialblade tappat 53 följare senaste 14 dagarna.
För jämförelse så tar vi H:s kanal
-40 nya prenumerationen senaste 30 dagarna
-74K visningar senaste 30 dagarna
-Beräknat tjänat 19-267 $ så dubbelt så mycket som L nästan
-Beräknas årligen tjäna 278-4500 $ så återigen mer än L.
H:s instagram är för liten för att få ut statistik på men tror inte han har tappat..