Nej, du har fel. Det är ungefär lika många som skiljer och gifter sig som för 50 år sen IDAG som DÅ ... men vi är en större befolkning vilket gör andelen mindre.
Ö och ö. I Sthlm är allt öar, t o m Södermalm. Sollenkroka ö är väl väldigt enkel att ta sig till, som en stadsdel.
Om det vore lätt att ta sig överallt skulle hela skärgården vara ett gigantiskt spindelnät av broar. Nej, det är inte lätt att ta sig till Sollenkroka ö.
Jag tror lika. Han kanske glömt stänga av notiserna från Tinder och hon har sett dessa på hans låsskärm och ifrågasatt. Typ.
Då de är han som blev galen tror jag snarare det är hon som glömt stänga notiserna, är nog inte mer komplicerat än att de är svartsjuka som ligger till grund för brottet. Befogad svartsjuka eller ej, vad han gick runt och grubblat el inbillade sig vet ingen..
Personen som inte håller med mig verkar inte hålla med någon annan heller. Kul att han tycker jag har sofistikerad smak f ö. Jag gillar fotboll och rock, hatar teater och museum. Kul att det nu är att se som sofistikerat.
Beträffande fotboll kan man ju också göra en jämförelse mellan en lön på 180 000:- i månaden och en fotbollsspelare. Då landar man i division 2. Inte allsvenskan, inte superettan och inte heller division 1. Fortfarande pratar vi elit men de flesta skulle nog tycka att spelare på den nivån är medelmåttiga.
Är det något mer angående det du nämnde om missnöjet som du skulle kunna utveckla?
Ska inte tjata såklart, men det är mycket intressant.
Hur känns det så här i efterhand nu?
Jag minns inte detaljerna och minnen kan ju skeva över tid. Så för vad det är värt: Lägenheten var en stor fråga. Jag fick bilden av att han tvingats byta bort sin fantastiska lägenhet på Hagagatan.
Detta är en vedervärdig historia. Jag tänker på BO och känner med barnen på båda sidor. För egen del är det skärrande att ha löpt risk jag inte kunde ana.
Senast redigerad av Viallegro69 2026-08-12 kl. 07:30.
Är det något mer angående det du nämnde om missnöjet som du skulle kunna utveckla?
Ska inte tjata såklart, men det är mycket intressant.
Hur känns det så här i efterhand nu?
Citat:
Ursprungligen postat av Viallegro69
Jag minns inte detaljerna och minnen kan ju skeva över tid. Så för vad det är värt: Lägenheten var en stor fråga. Jag fick bilden av att han tvingats byta bort sin fantastiska lägenhet på Hagagatan.
Tack för att du delger.
Visst är det så att minnen kan skeva med tiden.
Vi har skrivit en del i tråden om lägenheten och det har det uppfattar jag att du har läst. X i den relationen - och under bodelningstvisten - ska ha upplevt T som kontrollerande m.m.
Citat:
Ursprungligen postat av Viallegro69
Detta är en vedervärdig historia och jag känner med BO och barnen på båda sidor. För egen del är det skärrande att ha löpt risk jag inte kunde ana.
Det är sannerligen en fruktansvärd historia.
Och förstår verkligen känslan - den risken som kan ha funnits.
Tänker även på X angående detta. Måste kännas väldigt obehagligt.
En som varit kollega med TN nämnde något i tråden, för flera dagar sen, att intrycket av TN var: vänlig mm - men kanske kontrollbehov (arbetsmässigt).
Förstår att du, sen ID på den misstänkte kom fram, har haft tid att reflektera.
Lägenheten på Hagagatan - jo, den byttes bort, så att TN och X fick varsin. Men TN fick en ny 4a och X en 2a.
Nu är jag inte jurist men hade jag varit det och TN som min klient föreslog det du nu spekulerar över, då hade jag starkt avrått.
Det kan inte bli annat än mord när man först under troligen rätt lång tid utsätter någon för dödligt våld och därefter lämnar personen antingen död eller att dö.
En advokat gör bäst i att inte motsätta sig mordåtalet som lär komma. Det bästa för klienten måste vara att leta omständigheter som talar för att det inte ska bli livstid. T ex att klienten är ostraffad osv.
Förmodligen får vi se en mer känd brottmålsadvokatern som kommer att ta över hans försvar.
Är du expert på hur kontrollerande, våldsman relationer se ut. Lägg ner ditt dravel. Självklart spelar det in att hon är kvinna. Jösses. Jag jobbar på BRÅ, om du o andra vill ha statistik kan jag ordna det.
Känner du YS då? Hon är väl generalsekreterare där. Har du hört någon inside info om GM eller BO? Hennes sambo JEB borde ju rimligen ha träffat båda.