2026-08-12, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Fast pinnen lägger man ju framför sina egna varor.

Piss-luffare.
Citera
2026-08-12, 04:08
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Är det bara jag som stör mig på folk som lägger upp sina varor men inte pinnen efteråt? Jag har alltid sett det som en enkel oskriven regel: du lägger upp dina varor och avslutar med pinnen.
Det är väl inte vanligt?
Det lärde man sig som barn.
Citera
2026-08-12, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Har inte kunden framför lagt dit pinnen lastar jag på mina varor och lägger pinnen efter mina varor

Ser inte kassan var "gränsen" är och börjar slå in mina varor ihop med kunden framför är jag tyst tittar bort och fnissar inombords kunden framför får panik, kassörskan säger att det låg ingen pinne så nu tar det lite tid och jag har något att fnissa åt resten av dagen

Verkar som "pinnofilerna" som har svårt att lägga upp pinnen efter sina varor är även dom som låter den tomma korgen vara kvar på korghyllan efter lagt upp varorna men orkar inte flytta den tomma korgen till den stapeln där man ställer dom när man är klar så att någon annan måste flytta på den

Visst, du kan fnissa resten av dagen men det är inte snällt mot kassörskan (eller kassören för den delen) som måste korrigera kvittot efter att misstaget upptäckts. Om det är två stora handlingar tar det tid och stoppar upp kön.

Varför inte bara säga till kunden framför att hen glömt pinnen efter sej?
Citera
2026-08-12, 06:11
Medlem
Citat:
Har inte kunden framför lagt dit pinnen lastar jag på mina varor och lägger pinnen efter mina varor

Ser inte kassan var "gränsen" är och börjar slå in mina varor ihop med kunden framför är jag tyst tittar bort och fnissar inombords kunden framför får panik, kassörskan säger att det låg ingen pinne så nu tar det lite tid och jag har något att fnissa åt resten av dagen

Verkar som "pinnofilerna" som har svårt att lägga upp pinnen efter sina varor är även dom som låter den tomma korgen vara kvar på korghyllan efter lagt upp varorna men orkar inte flytta den tomma korgen till den stapeln där man ställer dom när man är klar så att någon annan måste flytta på den

Det har hänt mig några gånger. Då tar jag varorna, så får idioten gå in i affären och hämta nya.
Toppen. Älskar det.
Citera
2026-08-12, 06:34
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazarusHeart
Visst, du kan fnissa resten av dagen men det är inte snällt mot kassörskan (eller kassören för den delen) som måste korrigera kvittot efter att misstaget upptäckts. Om det är två stora handlingar tar det tid och stoppar upp kön.

Varför inte bara säga till kunden framför att hen glömt pinnen efter sej?
En som inte orkar lägga dit pinnen efter sig orkar inte heller lyssna, ingen ide att försöka prata eller diskutera med någon som inte vill förstå
Citera
2026-08-12, 06:59
Medlem
Kan vara bland det mest barnsliga jag har hört. Det du gör är ju värre än de som du stör dig på och ställer till oerhört mycket mer problem än vad deras slarv gör.

Har inte personen framför lagt avskiljningsstaven lägger man en själv efter dennes varor. Saknas tillräckligt många stavar så får man improvisera och kanske även uppmärksamma kassören på vems varorna är.
Senast redigerad av Kortisol 2026-08-12 kl. 07:01.
Citera
2026-08-12, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrutsPung
Det är därför världen ser ut som den gör..
Pinnen, kundvagnen, position av bilen i rutan etc.

Folk skiter i det.

Varför?
Narcissism.
Bryr sig inte om andra överhuvudtaget

Det kan vara en person som är djupt inne i sina tankar om varför världen ser ut som den gör, och glömmer PINNEN!!! Shit! Kicka ner henne bakifrån och stryp henne!!! Nä, säg bara typ , - har du fler varor eller kan jag lägga pinnen här? Ojdå, svarar hon. Tack säger hon kanske. Saken är ur världen och inga ytterligare negativa energier behöver spridas..

Kundvagnar lite varstans, ja, det är ju lathet hos folk, eller att de inte förstår hur kaosigt det blir med kundvagnar överallt och svårigheten att parkera. Dessutom en större belastning på personal som ska samla in dessa vagnar. Stöldrisk av dessa då de hamnar för långt bort från tänkt plats. Borde vara pant på alla vagnar, då de lämnas tillbaks mer frekvent då.

Många som kör bil är ju direkt usla på att köra. De kan inte pricka rutan rakt. Minsta lilla du nuddar linjen så är risken för böter där. Vet ej vad man ska göra åt det. Inte bötfälla i alla fall. Vi lever alla i ett samhälle med fler och fler folk omkring oss. Vi måste acceptera att vissa inte riktigt följer "reglerna" vi satt upp.
Citera
2026-08-12, 07:53
Medlem
Citat:
Javisst, stackars kassapersonal
Syftar på dig. Du verkar ha ett extremt tragiskt liv.
Citera
2026-08-12, 07:54
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortisol
Kan vara bland det mest barnsliga jag har hört. Det du gör är ju värre än de som du stör dig på och ställer till oerhört mycket mer problem än vad deras slarv gör.

Har inte personen framför lagt avskiljningsstaven lägger man en själv efter dennes varor. Saknas tillräckligt många stavar så får man improvisera och kanske även uppmärksamma kassören på vems varorna är.
Egentligen skulle man kontakta någon högre chef att under 3 månader så tar varenda affär bort sina pinnar på prov eftersom inte folk förstår hur dom används

Varje kund får stå och peka och tala om i detalj var enda vara denna ska köpa och vilken vara tillhör vem problemet är att kön skulle bli enorm och många affärer har oftast bara en eller kanske två kassor

Det skulle behövas en stor skylt som visar att man lägger den där pinnen bakom sina varor om det är kund bakom, är det ingen där behövs inte pinnen problemet är att få folk att orka titta på skylten det kan ju vara lika jobbigt och ansträngande som att ta bort sin tomma korg eller ställa tillbaka sin kundvagn folk har ju så svårt att förstå det ser man tydligt 🤔

Ja det är nog bäst om dom där pinnarna togs bort i var enda affär och gör fler kassor för att det inte ska bli massa kö så slipper folk bli ömma i baken och skälla på varandra
Citera
2026-08-12, 08:22
Medlem
Citat:

Ja det är nog bäst om dom där pinnarna togs bort i var enda affär och gör fler kassor för att det inte ska bli massa kö så slipper folk bli ömma i baken och skälla på varandra
Även om många slarvar och kanske inte förstår syftet med pinnen (pinne är ovanligt i många länder, tex Norge) så missbrukar de i varje fall inte den på samma sätt som den som “jävlas” på detta sätt gör.
Citera
2026-08-12, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Finns en jättelätt och underhållande lösning på det här! Något jag personligen sysslat med de senaste 5 åren.

Om personen framför inte lägger upp en pinne, lägg helt enkelt dina varor oroväckande nära personen varor. 8/10 gånger får de direkt panik och slänger upp en pinne.

2/10 gånger så händer de att de missar det och både kassörskan och personen i kassan kliar sig i huvudet och den som handlar brukar bli lite smått arg eller känna sig dum.

Oavsett utfall så är det alltid roligt och lär personen att göra rätt för sig!
Exakt som TS
Citera
2026-08-12, 08:46
Medlem
Citat:
Det funkar att göra så 👍

Då lär sig folk att lägga dit pinnen till nästa gång
Du blir dock inte särskilt poppis hos personalen eller de som stod bakom i kön. Skulle nog ha svårt att påpeka det muntligt om jag stod i kön efter dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in