2026-08-12, 08:50
Moderator
Maviels avatar
Det finns denna gamla tråd som somnat in

(FB) Vad är regeln i kassakön med den här jävla plastpinnen och korgens placering?

Men vi fortsätter här tänker jag, då det inte går att sammanfoga.

/Moderator
Senast redigerad av Maviel 2026-08-12 kl. 09:08.
Citera
2026-08-12, 08:51
Medlem
Pinoputchins avatar
Svin är vad dom är, eller är det jag som är en gnällgubbe.
Citera
2026-08-12, 08:58
Medlem
busy-signals avatar
Vilket icke-problem. Jag lägger dit pinnen själv, och skiter i om det var med flit eller inte.

Eller, jag försöker förmodligen gissa om det var av glömska eller med flit. Men inte fan agerar jag på det.

Varför försöka lösa ett problem som löser sig själv om man bara väntar en minut eller två?
Citera
2026-08-12, 09:21
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortisol
Även om många slarvar och kanske inte förstår syftet med pinnen (pinne är ovanligt i många länder, tex Norge) så missbrukar de i varje fall inte den på samma sätt som den som “jävlas” på detta sätt gör.
Perfekt då kan pinnen tas bort från affärerna då det funkar i andra länder som är mitt förslag, ska försöka titta på detta under dagen om jag hittar någon att prata med
Citera
2026-08-12, 09:27
Medlem
Dom som inte lägger upp pinne efter sina matvaror på bandet ÄR SOSSAR. Sossar har någon idé om att "någon annan löser det" "någon annan betalar" "någon annan städar upp".

Det är alltid någon annan - och denna vana är tydligen väldigt svår att bryta.
Nu är jag arg.
Citera
2026-08-12, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Perfekt då kan pinnen tas bort från affärerna då det funkar i andra länder som är mitt förslag, ska försöka titta på detta under dagen om jag hittar någon att prata med
Du kan ju prova med närmaste kassör/kassörska med rullband.
Citera
2026-08-12, 10:09
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Javisst är den underbar

Men han som sket i att lägga dit pinn elendet blir uttittad av dom som står i kön och skattar

Jag skulle då fan inte skrattat om jag stod i kön, jag får ju förfan vänta på att du och dina gelikar beter sig som femåringar. Det är NI som blir uttittade, fattar du inte det? Genom ert barnsliga beteende stoppar ni upp kön, lägg upp pinnjäveln om den framför glömt.
Citera
2026-08-12, 10:16
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Du kan ju prova med närmaste kassör/kassörska med rullband.
Det lär inte hända mycket jag tänkte hitta någon högre upp i ledningen att prata med

Som någon skrev tidigare i tråden, tänk på kassören som lägger tillbaka pinnen efter varje kund

Förslitningsskador och det kommer jag att påpeka, så att ta bort dom är till fördelarna att det blir mindre Förslitningsskador, mupparna som inte förstår att lägga pinnen efter sina varor blir glada och folk blir inte sura varför pinnen inte läggs dit

Perfekt så bort med pinnarna och fler kassor så inte det blir köer för det kommer ta tid i kassan om alla kunder ska peka och förklara vilka varor som är vems så detta kör vi på i fortsättningen allt för att diagnos mupparna inte förstår hur den där pinnen är tänkt fungera
Citera
2026-08-12, 10:17
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Jag skulle då fan inte skrattat om jag stod i kön, jag får ju förfan vänta på att du och dina gelikar beter sig som femåringar. Det är NI som blir uttittade, fattar du inte det? Genom ert barnsliga beteende stoppar ni upp kön, lägg upp pinnjäveln om den framför glömt.
Ojdå sitt på en mjuk kudde så ömmar det inte där bak när du sitter
Citera
2026-08-12, 10:19
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Gör det visst. Den som är bakom kanske inte ser när kunden före lagt upp alla sina varor. Och en del kunder har märkliga fobier mot andras varor (t.ex. grönsaker), vill placera varorna på bandet på ett visst sätt eller vill inte att det ska ligga ett varuberg precis bakom dennes varor. I de fallen stressas kunden av att bakomvarande kund lägger upp pinnen för tidigt.

Dessa personer borde söka sig till psykiatrin och inte ICA isf. Vad är det för jävla värld vi liver i egentligen, maken till snöflingeri!
Citera
2026-08-12, 10:27
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Kan vara bland det mest barnsliga jag har hört. Det du gör är ju värre än de som du stör dig på och ställer till oerhört mycket mer problem än vad deras slarv gör.

Har inte personen framför lagt avskiljningsstaven lägger man en själv efter dennes varor. Saknas tillräckligt många stavar så får man improvisera och kanske även uppmärksamma kassören på vems varorna är.

Sedär! Jag som börjat tro att det inte fanns någon utan grav autism i tråden, tack för att du motbevisade mig 👍
Citera
2026-08-12, 11:00
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Jag stör mig på folk som stör sig på att man inte lägger pinnen på bandet. Även min tanke stör mig.

Kallas även ilands-problem vilket är tänkt att ge dig ångest för hur bra vi lever i Sverige.

En enkel sammanfattning av Sverige är väl att allt går ut på att ha ångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in