2026-08-11, 21:59
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hästar äter bara grönt vilket gör deras bajs mindre äckligt än hundars.

Så enkelt är det. Hundbajs är i regel oerhört äckligt. Hästskit mindre äckligt än ens eget!

Annars, betänk traditionen, hästarna dåtidens bilar, bussar och lastbilar. Lite "avgaser" får man tåla, typ.
Citera
2026-08-11, 22:07
Medlem
Citat:
Hästar äter bara grönt vilket gör deras bajs mindre äckligt än hundars.
Bajs är fortfarande bajs.

De kan väl åtminstone skyffla bort det från vägen så man inte trampar i det.
Citera
2026-08-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Så enkelt är det. Hundbajs är i regel oerhört äckligt. Hästskit mindre äckligt än ens eget!

Annars, betänk traditionen, hästarna dåtidens bilar, bussar och lastbilar. Lite "avgaser" får man tåla, typ.

Lite OT att gå in på dåtid och transportmedel 🤣

Vilka djur tror du användes innan hästar? Kanske värt en sökning 😎.
Senast redigerad av kallejansson 2026-08-11 kl. 22:17.
Citera
2026-08-11, 22:16
Medlem
avulsions avatar
Hundbajs luktar skitäckligt. Hästbajs är fräsch gödning.
Citera
2026-08-11, 22:19
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Lite OT att gå in på dåtid och transportmedel 🤣

Vilka djur tror du användes innan hästar? Kanske värt en sökning 😎.

Likförbannat lät man väl skiten ligga? Eller så satte man på blöja på dragoxarna... ?
Citera
2026-08-11, 22:26
Medlem
Citat:
Nu får du ge dig, du går runt i en cirkel och börjar säga saker jag skrev från början till dig 🤣
Blir ju bara trams, men låt oss då enas att bajs är inte rent varken häst el hund el din el min för den delen och man kan faktiskt försöka plocka undan sitt skit vilket är en självklarhet för alla normala människor.

Sen om hästbajs är renare än hundbajs är inte riktigt vad TS efterfrågade men detta har jag redan påvisat några gånger så blir lite som att slå huvudet mot en vägg att skriva det ännu en gång 😮‍💨

Nu är jag trött på bajsdiskussionen så godnatt får hoppas jag slipper trampa på nåt imorgon (lär väl trampa på nån hästskit men då vet jag iaf att jag kan vara lite glad då det tydligen är jävligt rena grejer) 👍
Kul att du har lärt dig något nytt i alla fall, dvs hundbajs != hästbajs.
Citera
2026-08-11, 22:37
Medlem
Citat:
Likförbannat lät man väl skiten ligga? Eller så satte man på blöja på dragoxarna... ?

Jo och hur tänker du att det såg ut??

Kanske värt en sökning om du har dålig koll på historia?

Sök på exempelvis renhållning 1800-talet.
Avföring osv osv

Det är egentligen ganska enkelt, man plockar upp efter sig själv. Sen vet jag att ni hästmänniskor är speciella men även om er häst är så fantastisk på alla sätt och vis är inte deras bajs rent även om det säkert är renare än andras.
Senast redigerad av kallejansson 2026-08-11 kl. 22:42.
Citera
2026-08-11, 22:38
Medlem
Citat:

Fast ångrade mig nästan genast när jag insåg att kossor äter typ samma som hästar och verkar lida av kronisk diarré. Asäckligt bajs.
Citera
2026-08-11, 22:49
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Fast ångrade mig nästan genast när jag insåg att kossor äter typ samma som hästar och verkar lida av kronisk diarré. Asäckligt bajs.

Ha ha! Sant. Är ingen "bajsexpert" men det du skriver är ju sant. Men även koskit är väl "bättre". Hundbajs är regelmässigt vidrigt!!!

(Sorry för OT; nu kommer vi in på människor.... ...har inga som helst scat-intressen, men sitter man på ett nätforum och bollar detta med en vilt främmande Q och därmed upplever en re-distribution av det interna sangvila flödet, vad gör man då?? Kontaktar Psyk???)
Citera
2026-08-11, 22:53
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Jo och hur tänker du att det såg ut??

Kanske värt en sökning om du har dålig koll på historia?

Sök på exempelvis renhållning 1800-talet.
Avföring osv osv

Det är egentligen ganska enkelt, man plockar upp efter sig själv. Sen vet jag att ni hästmänniskor är speciella men även om er häst är så fantastisk på alla sätt och vis är inte deras bajs rent även om det säkert är renare än andras.

I sak håller jag med dig! "Ni hästmänniskor"... Jag är typ rädd för hästar!!! Ville bara ge en positiv (i vetenskaplig mening) snarare än en normativ förklaring.
Citera
2026-08-11, 23:06
Medlem
Citat:
I sak håller jag med dig! "Ni hästmänniskor"... Jag är typ rädd för hästar!!! Ville bara ge en positiv (i vetenskaplig mening) snarare än en normativ förklaring.

Egentligen inte riktat mot dig.
Mest att jag har svårt att se att något annat djurs bajs skulle bli försvarat som hästens (pga dessa hästmänniskor).

Annars är det väl ganska vedertaget att man inom stadsmiljö plockar upp efter sina djur men när det gäller hästen då kommer galna hästmänniskorna fram.
Men det är väl som de skriver fräscht som fan med lite hästbajs.
Citera
2026-08-11, 23:10
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Egentligen inte riktat mot dig.
Mest att jag har svårt att se att något annat djurs bajs skulle bli försvarat som hästens (pga dessa hästmänniskor).

Annars är det väl ganska vedertaget att man inom stadsmiljö plockar upp efter sina djur men när det gäller hästen då kommer galna hästmänniskorna fram.
Men det är väl som de skriver fräscht som fan med lite hästbajs.

Häst dock "bättre" än hund, måste du ändå medge i denna skittråd ( )..?

Vet ej! Men inte accepteras det i stadsmiljö? Finns ens hästar i sådan numer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in