2026-08-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Häst dock "bättre" än hund, måste du ändå medge i denna skittråd ( )..?

Vet ej! Men inte accepteras det i stadsmiljö? Finns ens hästar i sådan numer?

Jodå, de finns även i stadsmiljö kanske inte så vanligt mitt på Sveavägen men hyfsat vanligt strax utanför tätaste centrum.

Aldrig reflekterat över vilket bajs som jag föredrar innan denna skittråd, jag vill inte trampa i eller se någons bajs 🤣

Nu ska jag glömma denna tråd.
Citera
2026-08-11, 23:27
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Jodå, de finns även i stadsmiljö kanske inte så vanligt mitt på Sveavägen men hyfsat vanligt strax utanför tätaste centrum.

Aldrig reflekterat över vilket bajs som jag föredrar innan denna skittråd, jag vill inte trampa i eller se någons bajs 🤣

Nu ska jag glömma denna tråd.

Samma här!

(inte sett en kuse innanför tullarna sedan... typ... Eldkvarn brann)
Citera
2026-08-11, 23:39
Medlem
Citat:
Samma här!

(inte sett en kuse innanför tullarna sedan... typ... Eldkvarn brann)

Har du bott under en sten? Hästarna i den beridna vaktparaden har bajsfest mitt i city många gånger om året. Bajset lämnas självklart åt sitt öde mitt på gatorna.

Vaktparaden till Stockholms slott kan vara beriden eller ske till fots. I den beridna vaktparaden deltar Livgardets dragonmusikkår och den sker på utvalda dagar från april till och med augusti. Paraden startar på kavallerikasernen på Lidingövägen 28 och rider längs Sturegatan, Stureplan, Birger Jarlsgatan, Nybroplan, Hamngatan, Kungsträdgårdsgatan, Strömgatan Gustav Adolfs torg och Norrbro.
Citera
2026-08-11, 23:43
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Har du bott under en sten? Hästarna i den beridna vaktparaden har bajsfest mitt i city många gånger om året. Bajset lämnas självklart åt sitt öde mitt på gatorna.

Vaktparaden till Stockholms slott kan vara beriden eller ske till fots. I den beridna vaktparaden deltar Livgardets dragonmusikkår och den sker på utvalda dagar från april till och med augusti. Paraden startar på kavallerikasernen på Lidingövägen 28 och rider längs Sturegatan, Stureplan, Birger Jarlsgatan, Nybroplan, Hamngatan, Kungsträdgårdsgatan, Strömgatan Gustav Adolfs torg och Norrbro.

Sant! Bor ingalunda centralt men sett det du säger. Men hur fan försvinner det då? Mikroorganismer och insekter kan ju inte tillse att det så snabbt försvinner???

Finns en "hästbajsstyrka" som verkar i det fördolda..??????
Citera
2026-08-11, 23:45
Medlem
Merwinnas avatar
Hästbajs är inte lika äckligt, eftersom hästar är växtätare. Många människor tycker till och med att det luktar gott! Medan hundar äter kött och allt möjligt annat otrevligt som de hittar ute, och detta ruttnar i tarmarna och luktar väldigt illa. Finns hur mycket otäckt som helst i hundbajs - parasiter, bakterier, bläh!
Citera
2026-08-11, 23:48
Medlem
Citat:
Sant! Bor ingalunda centralt men sett det du säger. Men hur fan försvinner det då? Mikroorganismer och insekter kan ju inte tillse att det så snabbt försvinner???

Finns en "hästbajsstyrka" som verkar i det fördolda..??????

Bajset trycks ner av bilarna och så ligger det och jäser pressat mot asfalten i dagar/veckor i väntan på att någon kommunal sopningsbil ska förbarma sig över det. Passerar man direkt efter paraden får man rejält med bajs inpressat i däckmönstret.
Citera
2026-08-11, 23:54
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Bajset trycks ner av bilarna och så ligger det och jäser pressat mot asfalten i dagar/veckor i väntan på att någon kommunal sopningsbil ska förbarma sig över det. Passerar man direkt efter paraden får man rejält med bajs inpressat i däckmönstret.

Illa... allvarligt talat! Hovet kunde fixa några "plockare", sitter ju hundratusentals araber och flinar på kaféer så någon brist på arbetskraft lär inte föreligga.
Citera
2026-08-11, 23:59
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Värsta bajset som man ibland råkar ut för I skogen är zigenarbajs.
Varken häst, hund eller björnbajs kommer i närheten av äckelgraden mot hur det är med Z-bajs.
Men om hundägare ska plocka upp så ska även häst, ko och får respektive renägare städa upp efter sina djur.
Citera
2026-08-12, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Värsta bajset som man ibland råkar ut för I skogen är zigenarbajs.
Varken häst, hund eller björnbajs kommer i närheten av äckelgraden mot hur det är med Z-bajs.
Men om hundägare ska plocka upp så ska även häst, ko och får respektive renägare städa upp efter sina djur.
Kom att tänka på ett barnprogram ”Gissa bajset”. De skulle göra en ny version 2026 där zigenarbajs är ett avsnitt.

Den har jag som tur är inte råkat ut för, peppar, peppar, ta i trä.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in