Citat:
Ursprungligen postat av
Negerhanen
Det gör nog din man också. Kommer han säga det till dig? Nope. Det går ju inte att se om nån är 17 eller 19 alla gånger, inte sant? Det betyder inte att man tycker det är rätt att flirta med dem.
Tycker synd om dina döttrar. Måtte din man rädda dem.
Man märker ju vilka ens partner diskret kollar in. Min partner kollar diskret in
snygga personer som är mellan cirka 30-60. På det där speciella sättet som jag att jag
fattar att min partner finner personen tilldragande. Ska väl även tilläggas att min partner alltid har varit mer dragen åt de som är äldre än min partner i ålder. Förutom med mig, som är några år yngre... Vilket var mitt stora bekymmer förut. Tills jag märkte att min partner spanar in de som är yngre än mig. Då blev jag mer bekväm. Alla har sina preferenser, vet du.
Det är inte synd om min dotter. Jag och min partner odlar hennes självförtroende, både för hennes fina personlighet och hennes utseende etc. Och vi odlar även hennes självkänsla genom att visa att vi tycker om att lyssna på henne, umgås med henne etc. Det ä så omfattande vad man gör i ett föräldraskap, så det går ju inte att f ner på några enkla rader! Men vi kommer
inte tvinga in henne i ett förhållande, när hon är alltför ung för det (vilket du tycks förespråka). Utan det får hon ju ta i sin egen takt. Det vi pratar om är att hon ska ha en snäll och bra man som bryr sig om henne och älskar henne och som hon älskar. En man som gör att hon får blomstra och som gör henne trygg. Sedan om hon är mogen för det och träffar en sådan man nä hon är 18, 22, 25 eller 30, är liksom inte vår sak att påverka! Även vår son tar vi hand om på samma sätt.