2026-08-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jodå i Ulfs spartanska lägenhet hade han två teckningar han själv ritat på väggen.
Teckningarna kan ses här:
https://mysterygames.se/ulf-olssons-mordteckningar-i-tv/

”1993 - det vill säja fyra år efter att morden begåtts och elva år innan de avslöjats - medverkade han i en Tom Alandh -dokumentär, "Kronofogden kommer". Där placerade han sej själv under en vägg på vilken han hängt upp två teckningar av lemlästade flickkroppar.”
https://www.kallelind.se/blogg/avdelningen-osannolika-sammantraffanden-ulf-olsson-och-charlie-norman/

Är lite skillnad att ha hela lägenheten full med groteska figurer än två små teckningar...
Kan varit ifrån dårens huvud som spökade som ritades på papper..
Dårar har sådana idéer att demonerna försvinner ut ur huvudet..

Du behöver inte påvisa att u.o var en bisarr vidrig idiot för det vet de flesta redan, dessutom handlar detta om Brattås..

Jag och den andra diskuterade liknelser bara angående beteende mönster och vi var överens...
Vi har inte bett någon om hjälp om detta vad jag vet...
Citera
2026-08-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Alltså detta handlar ju om ett 21 år gammalt fall, där det rått förundersökningssekretess hela vägen och där förundersökningen efter åtal varit svår att komma åt - så jag vet inga detaljer. Men det faktum att polisen själva gått ut med att det är detta man tror säger ju en hel del. Givetvis bygger polisen detta antagandet från information ur förundersökningen - och inte exempelvis en podd.

Antingen läser du inte vad jag skriver, eller så har du noll kunskap i processrätt och hur en rättegång går till. En rättegång fungerar ju inte som ett polisförhör där man kan ställa en fråga till den misstänkte och få "fel svar" och sedan slänga upp motbevisningen på bordet. En rättegång bygger ju på den bevisning som framkommit under förundersökningen, en förundersökning som efter åtal blir offentlig (för ALLA). I samband med att åtal väcks så har åklagaren ansvar att utforma en stämningsansökan där det framgår vilken bevisning som åberopas under huvudförhandlingen - vilket gjorts (se länken jag hänvisade till). Så kort och gott: Det finns ju inget mordvapen "att hålla hemligt" för alla uppgifter i målet har offentliggjorts! ...och vill du på något sätt göra gällande att åklagaren skulle kringgå detta och ändå "sitta och hålla på mordvapnet" så skulle ett sådant handlande bryta mot EKMR och Rättegångsbalkens bestämmelser om rätten till en rättvis rättegång, rätten till partsinsyn, rätten till ett försvar samt rätten till skäligt rådrum. /Har jag uttryckt mig så du förstår?
Inga problem. Du vet bra lite om vad jag vet om rättegångar. Men jag tror att vi stannar här.
Citera
2026-08-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PublicenemyNo2
Inga problem. Du vet bra lite om vad jag vet om rättegångar. Men jag tror att vi stannar här.

Jag visste ingenting om vad du vet om rättegångar...föräns du sa det du sa. För vad annars menar du med att åklagaren skulle sitta och hålla på vapnet?
Citera
2026-08-11, 19:07
Medlem
Citat:
Jo, JJ själv som skrivit brevet.
Hur kan du vara så tvärsäker på det?
Citera
2026-08-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Och hur vet han det? Han kan knappast betraktas som en primärkälla.

Är det inte snarare så att det är ett antagande från hans sida som i sin tur bygger på det scenario han spekulerar kring?
Finns tv-inslag när GW är på platsen och säger att det finns många yxor i ladan men ingen klyvyxa. Så det är väl ett antagande han gör utifrån att Tor skulle huggit ved med rimligtvis en klyvyxa som man brukar använda till det.

Och en sådan yxa har man inte hittat.
Citera
2026-08-11, 19:15
Medlem
Citat:
Jag visste ingenting om vad du vet om rättegångar...föräns du sa det du sa. För vad annars menar du med att åklagaren skulle sitta och hålla på vapnet?
Jag har läst tråden, det var du själv som skrev att åklagaren kan hålla på taktiska bevis vid en rättegång. Ja tråden är lång, men jag ska nog hitta igen det. Den här tråden handlar ju om dubbelmordet i Brattås inte vad du och jag kan om juridik. Det finns andra trådar till det .
Citera
2026-08-11, 19:18
Medlem
Citat:
Jag har läst tråden, det var du själv som skrev att åklagaren kan hålla på taktiska bevis vid en rättegång. Ja tråden är lång, men jag ska nog hitta igen det. Den här tråden handlar ju om dubbelmordet i Brattås inte vad du och jag kan om juridik. Det finns andra trådar till det .

Det har jag ABSOLUT INTE skrivit. Isåfall ligger det på dig att visa det!

Jag har, bortsett från ett inlägg 2025, endast deltagit i denna tråden sedan april 2026 - så det skulle inte vara svårt att hitta om det fanns...
Citera
2026-08-11, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jodå i Ulfs spartanska lägenhet hade han två teckningar han själv ritat på väggen.
Teckningarna kan ses här:
https://mysterygames.se/ulf-olssons-mordteckningar-i-tv/

”1993 - det vill säja fyra år efter att morden begåtts och elva år innan de avslöjats - medverkade han i en Tom Alandh -dokumentär, "Kronofogden kommer". Där placerade han sej själv under en vägg på vilken han hängt upp två teckningar av lemlästade flickkroppar.”
https://www.kallelind.se/blogg/avdelningen-osannolika-sammantraffanden-ulf-olsson-och-charlie-norman/

Det verkar onekligen finnas vissa likheter. En dragning till det morbida. Vet inte vad en psykolog eller psykiatriker skulle säga om saken.
Citera
2026-08-11, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Det gjorde hon definitivt inte..
Vet inte var du får din fakta ifrån överhuvudtaget...

Skribenten har rätt. T.Ö och G.V bodde som bekant inte ihop - och just denna dagen var det tänkt att G.V skulle passa sitt sjuka barnbarn, så att hennes son kunde arbeta. Men sonen blev själv sjuk och meddelade då G.V att han stannar hemma med barnet. I och med detta bestämde sig G.V för att åka till gården och överraska T.Ö

Detta framgår i https://www.tv4play.se/video/f09e17793e762c92739a/avsnitt-7 (07:48-08:30)
Citera
2026-08-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Hur kan du vara så tvärsäker på det?
Jag är det. Bara att läsa brevet.
Citera
2026-08-11, 19:29
Medlem
Det känns som att området kring Brattås vore idealt för den populära hobbyn magnetfiske.
Kanske användes inte ens sådana verktyg för 21 år sedan. Vore coolt om någon med rätt redskap tog sig dit.

En video för referens:
https://www.youtube.com/watch?v=Vd-yQDnpe_k
Citera
2026-08-11, 19:35
Medlem
Citat:
Det har jag ABSOLUT INTE skrivit. Isåfall ligger det på dig att visa det!

Jag har, bortsett från ett inlägg 2025, endast deltagit i denna tråden sedan april 2026 - så det skulle inte vara svårt att hitta om det fanns...
Tråden är lång jag kommer att hitta det. Det är väl inte så att kontot kan delas av olika personer?? Med tanke på hur mycket olika det kan stå... Mycket AI genererat. Återkommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in