2018-09-02, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Har själv haft kontakt med LÅK och han jobbar så vitt jag vet vidare på morden som frilansare, dock vet jag inte i hur stor utsträckning men att det kunde komma nyheter om mordet senare i år.
Tror han skulle kolla upp vissa ledtrådar i Brattås som dykt upp i Flashback tråden, om det ger någonting vet jag inte men troligen har polisen missat både GH och ML under sina utredningar trots att dom var grannar med offret.
Visserligen är polisen inkompetent men är rätt säker på att både dessa finns i utredningen flyktigt.
Citera
2018-09-02, 13:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
Visserligen är polisen inkompetent men är rätt säker på att både dessa finns i utredningen flyktigt.

GH har ju dock hävdat att han var i Göteborg, kanske har även alibi för detta. I såna fall så har han ju undkommit polisens radar, alla vet ju att alibin går att köpa om man känner någon tillräckligt bra. ML är jag dock rätt övertygad om att han blivit kollad, kanske är det han som nekade DNA testet i form att han var granne, således kan hans DNA finnas på platsen redan och därmed är även hans DNA värdelöst i utredningen.
Frågan är om någon av Gerd och Tor hade DNA tex under naglarna från sina förövare, det blir ju betydligt svårare att neka sånt, blod eller spya kan dock förklaras på annat sätt i form av att dom var med i samma jaktlag.
Citera
2018-09-03, 15:33
Medlem
Jag tror du är inne på rätt spår för båda dessa kan hävda att man besökt Tor i form av bekantskap. GH var ju med i t.ex samma jaktlag så om hans DNA kan ju finnas där naturligt.

Notera även GH's intervju att han besökte Tor
Citera
2018-09-07, 15:15
Avslutad
Citat:
Jag tror du är inne på rätt spår för båda dessa kan hävda att man besökt Tor i form av bekantskap. GH var ju med i t.ex samma jaktlag så om hans DNA kan ju finnas där naturligt.

Notera även GH's intervju att han besökte Tor

Ja han köpte sig ett alibi i tidigt skede genom att medverka i tidningen. Jag tror det var GH som någon person såg i Härnösand och menade att han skulle inte vara hemma den helgen.
Själv tror jag ML är vittne till alltihopa men vågar inte säga något då han åker dit på medhjälp, kanske är det ML som har små fötter.
Både ML och GH verkar vara anonyma personer på nätet vilket också är lite märkligt, dom verkar inte vara några sociala personer online, kanske för att dom vet vad folk skulle skriva.
Citera
2018-09-22, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Har själv haft kontakt med LÅK och han jobbar så vitt jag vet vidare på morden som frilansaret.

Fick du någon uppfattning vilket hans eget huvudspår är?
Citera
2018-09-23, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Fick du någon uppfattning vilket hans eget huvudspår är?

Nej bara att han jobbade med det. Detta kanske kan lösa mordet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvmKR4/dna-fantombild-loste-mord-i-texas--nu-testar-svensk-polis-tekniken
Citera
2018-10-11, 11:37
Avslutad
Tråkigt att ännu en sommar har gått utan att man har lyckats knyta någon mördare till platsen. Det finns några som sagt riktigt skarpt misstänkta, framförallt dom som bodde i Brattås under den här tiden.
Jag är övertygad om att mördaren fanns lokalt på platsen, därför som spåren slutar i Härnösand.
Det kan tyckas att det inte heller finns något konktret spår att gå på, men med dagens DNA teknik borde man kunna ta fram en profil på gärningsmannen.
Citera
2018-10-22, 09:34
Medlem
Ja polisens cold case grupp borde verkligen börja använda sig av liknande metoder som man testat i USA med släktforskningssidor att lägga DNA't på. Varför ska det ta sådan tid att komma hit?
Citera
2018-10-23, 19:01
Avslutad
Citat:
Ja polisens cold case grupp borde verkligen börja använda sig av liknande metoder som man testat i USA med släktforskningssidor att lägga DNA't på. Varför ska det ta sådan tid att komma hit?

Det ska tydligen finnas ett fall i Sverige där man testar tekniken.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvmKR4/promo

https://www.svd.se/dna-bilder-kritiseras--men-alternativet-forradiskt
Citera
2018-11-10, 09:52
Avslutad
Allehanda skriver iaf idag om bland annat Brattåsmorden och att DNA tekniken nu testas.
https://www.allehanda.se/artikel/blaljus/brott/har-ar-de-olosta-morden-som-gackar-polisen-i-vasternorrland-far-hela-tiden-in-tips

Kanske kan den skyldige så småningom dömas.
Tekniken utvecklas hela tiden även om man inte hittar mördaren kan man hitta släktingar via DNA tekniken.
Citera
2018-12-21, 09:45
Medlem
Tyvärr så har polis och rättsväsendet kollapsat, men vanligt folk glömmer inte.
Citera
2018-12-21, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paapen
Tyvärr så har polis och rättsväsendet kollapsat, men vanligt folk glömmer inte.

Man borde ha pejlat vilka mobiler som fanns i området under helgen, kanske hade inte alla mobiler 2005 men bra många hade det även då. Men det är så många brister i utredningen att det antagligen inte går att binda en mördare.
Man kan tro att polisen skyddar mördaren både i Brattås och Eva mordet eller så är man helt enkelt inkompetenta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in