2026-08-11, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag tror snarare att det är lagen som är lite dysfunktionell.

Det sexuella "spelet" går ju oftast till som så att man gör saker som man vill och som man samtidigt tänker sig att den andra parten också vill utan att fråga en massa hela tiden. I den absolut stora majoriteten av gångerna så går det ju bra och det slutar inte i någon anmälan.

Men vi riskerar alla att bli anmälda/dömda om motparten bestämmer sig för att anmäla. Till skillnad från dig förstår jag att det finns en risk att det initiativ man tar inte samtycks av motparten. Den risken finns. Jag förväntar mig dock att motparten då säger till eller tydligt visar att den inte vill så slutar jag naturligtvis. Att bli anmäld/dömd för våldtäkt då motparten inte visat sitt osamtycke tydligt tycker jag är felaktigt.
Nej det sexuella spelet går verkligen inte ut på att göra som man vill så länge den andra inte säger nej.

Du kollar väl för fan
om det verkar uppskattas? Innan du fortsätter och fortsätter och tänker att det här gillar hon nog eftersom hon inte säger nej. Som ditt slickexempel där hon kanske somnade av leda. Eller hade fått en stroke. Eller blivit stel av en panikattattack, vad fan vet du om du inte ens kollat av din partner?
Citera
2026-08-11, 13:15
Medlem
Citat:
Du säger att enligt bådas utsagor så skulle de gå till korridoren för att prata. Stämmer det?

Var hon frivilligt med på att gå till korridoren för att prata?

Hon har aldrig sagt nej till någon fråga om sex. Visa mig var i FUP det står.

Ja.

Ja.

Så vart i din värld är det inte ett klart och tydligt nej när hon flera gånger sagt nej till att följa med honom och ha sex?

Hur får du det till att ja gärna, jag är extremt sugen på att bli torrknullad på toa och bli sprutad i ögat.

Du som ihärdigt om och om igen påstått att hon solklart samtycker och är enormt sugen, vad baserar du det på?
Citera
2026-08-11, 13:18
Medlem
Citat:
Nej det är du som tydligt visar att du inte förstår eller kan sätta dig in i en situation.

Fawning freezemode situationer som vi diskuterat. Menar du att tjejerna har sagt nej i dessa situationer?
Om du läser FUP står de att de sagt nej eller fysiskt avvisat en handling eller säger de att deras ofrivillighet ska ha visat sig genom deras passivitet?

Om vi då har en situation nu där en kille och en tjej t.ex. går in på en toalett för att ha sex, inget våld har förekommit, inget hot, ingen utsatt situation, killen och tjejen har haft mysigt o trevligt och hånglats o smekts utanför toaletten. Killen upplever att tjejen är med på detta.
Om tjejen sedan säger att det var ofrivilligt men hon förmådde inte säga ifrån eller göra något fysiskt motstånd för hon "drabbades av fawning" och det visar sig att detta fawningtillstånd utläösts av att hon varit drabbad tidigare av en traumatisk händlese på en toalett. Ska då den här killen drabbas av det? Det vill säga dömas till 3 års fängelse och livslångt stigma.

Nu slingrar du dig igen.

Du påstod att om någon inte vill ha sex på grund av tidigare erfarenheter skulle det inte spela någon roll.

Varför hittar du återigen på scenarion?
Citera
2026-08-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ja och det är ju det som är hörsägen, att en person berättat något för en annan person. Andrahandsinformation. Inte tredjehandsinformation som du skrev. Det är jag som håller mig till sanningen. Inte du.

Jag bygger det på vad erfarna advokater säger och att det i dessa "nya" fall just är vad som finns i bevis väg. 2 berättelser, andrahandsuppgifter från en eller två väninnor vars vittnesmål alltså består i en återberättelse av vad målsägaren sagt. De har inte varit på plats. Finns inget mer.

Det ligger kvar på ungefär samma nivåer som 2019. Alltså en ökning med 75% i och med nya lagen.

Vad har du för förklaring till det? Vad har du för förklaring till denna stora ökning som expertisen innan lagen trädde i kraft var ganska eniga om skulle utebli?

Så, när vittne A säger att BO var upprörd, ledsen och traumatiserad ut när de träffades är hörsägen? När vittne A uppger att på frågan vad som har hänt får vittnet svaret att BO blivit våldtagen så det hörsägen?

Så du bygger det på hörsägen?

Länka gärna till den statistiken.

Jag har redan gett dig ett flertal andra alternativ.
Citera
2026-08-11, 13:37
Medlem
Efraths avatar
Alltid fascinerande hur folk och politiker vill betrakta kvinnor som småbarn som är ej kapabla till att agera som vuxna och säga nej eller visa att dom inte vill.

Ifall det var en våldtäkt så finns det tecken och bevis generellt, såsom droger, alkohol och tecken på våld eller tvång även när kvinnan har agerat passivt på grund av rädsla av att bli dödad. Hela skiten med att "bredda" handlar enbart om att folk gnäller att folk blir friade utan att någon bryr sig ett jävla skit om huruvida den som friades faktiskt begick brottet eller inte.

Men eftersom det involverar kvinnor som generellt ses mer på som mer oskyldiga och "dumma" som inte klarar av sina beslut så blir det vanligare att man vill lätta på standarden även om det i praktiken blir mer suddigt om hur bra bevisningen faktiskt är.

Liksom var bara ärlig och såg att ni föredrar skyldig till motsatsen har bevisats så kan jag åtminstone respektera det.
Citera
2026-08-11, 16:20
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Så länge hon fortsätter att samtycka är det helt lugnt. Exakt som sägs i Guzmans video som han tjatar om.

Verkar hon inte tycka det är skönt kan man prova nåt som hon verkar tycka är skönt istället.

Fattar man inte om hon tycker det är skönt kan man fråga om hon ens vill att man ska fortsätta.

Exakt så följer man lagen. Och blir en bättre älskare.

Fast frågan är hur länge man får fortsätta ge en kvinna oralsex när hon är tyst. Du säger så länge som hon fortsätter samtycka. Men det vet man inte när hon är tyst. Så du menar då att man måste fråga. Så hur ofta måste man fråga? Om hon säger ja, men sedan är tyst, när frågar man igen?

Man KAN INTE veta att samtycke finns mellan gångerna man frågar. = lagen är godtycklig och logisk omöjlig att följa eller förutse i detta scenario.
Citera
2026-08-11, 17:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Så, när vittne A säger att BO var upprörd, ledsen och traumatiserad ut när de träffades är hörsägen? När vittne A uppger att på frågan vad som har hänt får vittnet svaret att BO blivit våldtagen så det hörsägen?

Så du bygger det på hörsägen?

Länka gärna till den statistiken.

Jag har redan gett dig ett flertal andra alternativ.

Men din jävla idiot. Är du helt jävla rubbad i pallet. Ett vittne är på plats.

De "stödvittnen" som vi diskuterar och som ofta är de "stödvittnen" som finns i dessa ord mot ord fall har inte varit på plats utan de får berättelsen berättad från anmälaren i andra hand. Förstår du nu.
Andrahandsinformation = hörsägen. Det gills inte som bevisning förutom i våldtäktsfall.
Fattar du nu?????
Citera
2026-08-11, 17:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nu slingrar du dig igen.

Du påstod att om någon inte vill ha sex på grund av tidigare erfarenheter skulle det inte spela någon roll.

Varför hittar du återigen på scenarion?

Vad fan håller du på med. Gå tillbaka och läs om och läs rätt. Jag har ju redan skrivit till dig att du ska sluta läsa mina inlägg som fan läser bibeln.
Citera
2026-08-11, 18:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja.

Ja.

Så vart i din värld är det inte ett klart och tydligt nej när hon flera gånger sagt nej till att följa med honom och ha sex?

Hur får du det till att ja gärna, jag är extremt sugen på att bli torrknullad på toa och bli sprutad i ögat.

Du som ihärdigt om och om igen påstått att hon solklart samtycker och är enormt sugen, vad baserar du det på?

Så om hon frivilligt går till korridoren varför har du spammat tråden med inlägg efter inlägg med ditt jävla tjat om att han ledde (mot hennes vilja insinuerar du) henne till korridoren utanför toaletterna?

Visa i vilket inlägg jag har skrivit att hon solklart samtycker och är enormt sugen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det jag har skrivit är att man kan ifrågasätta hennes beteende och att tacka nej till att sova över med invändningen att hon inte skulle hinna med dagen efter är inte ett solklart nej till sex på ett annat ställe.
Citera
2026-08-11, 18:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Nej det sexuella spelet går verkligen inte ut på att göra som man vill så länge den andra inte säger nej.

Du kollar väl för fan
om det verkar uppskattas? Innan du fortsätter och fortsätter och tänker att det här gillar hon nog eftersom hon inte säger nej. Som ditt slickexempel där hon kanske somnade av leda. Eller hade fått en stroke. Eller blivit stel av en panikattattack, vad fan vet du om du inte ens kollat av din partner?

Dina som vanligt fullkomligt idiotiska kommentarer.
Citera
2026-08-11, 18:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Japp, ingen som håller på att slicka/suga sin högst frivilliga medspelare till orgasm ska dömas till fängelse......

Tycker du det?

Det vet du att jag tycker men eftersom lagen är godtycklig och inte ger svar på vad som skulle kunna vara olagligt eller inte så måste vi ju fråga er vad ni tycker är rimligt. Du svarade 2 minuter åtminsotne.

Advokaten i en video jag länkade till tog ett exempel på att en 15 sekunders sekvens av ett annars samtyckt samlag på 1 timme räckte för fällande dom. Det är ju ganska magstarkt kan jag tycka och är tämligen övertygad om att det gör även du.
Citera
2026-08-11, 18:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Fast frågan är hur länge man får fortsätta ge en kvinna oralsex när hon är tyst. Du säger så länge som hon fortsätter samtycka. Men det vet man inte när hon är tyst. Så du menar då att man måste fråga. Så hur ofta måste man fråga? Om hon säger ja, men sedan är tyst, när frågar man igen?

Man KAN INTE veta att samtycke finns mellan gångerna man frågar. = lagen är godtycklig och logisk omöjlig att följa eller förutse i detta scenario.

Du har helt rätt i det du skriver.

Är också intresserad av hur du tolkar det kvinnan säger vid 17.57 i den här videon. Du kan börja lyssna vid 17.30. Videon är ett samtal kring samtyckeslagen innan den implementerades. En expertpanel.

https://www.youtube.com/watch?v=6XIYHKhg7qY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in