2026-08-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Han pratar:

. .
https://www.tv4.se/artikel/0AEd4RyxNUuQhGn2NAODU/pojkvaennens-egna-ord-taenker-pa-hennes-liv-som-jag-tog-bort
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Samtidigt undrar jag hur TV4 fått tag på det här materialet? Det borde väl vara belagt med förundersökningssekretess?
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men hur är det möjligt, att TV4 får tillgång till förhörsprotokoll i en pågående mordutredning?? Det är väl inte rättssäkert
Citat:
Kan inte minnas att jag varit med om liknande tidigare, och då har jag väl hängt här i 15 år eller så. Jävla skumt!
Citat:
Ja, fy fan. Kanske en klantig sommarvikarie som lämnat ut förhör som offentlig handling utan att fatta sekretess?
Jo, sommarvikarie-läckage eller andra skäl kan det såklart handla om.

Spekulerar: Kanske någon i staben, med frustration över att den misstänkte under förhören inte lämnar ut något mer än "fruktansvärt att hon är borta..." ("ledsen" "orkar inte prata").
Dvs (i så fall) medvetet läckage med förhoppning att personer med tidigare kännedom om MGM kontaktar polisen och lämnar uppgifter om problem (aggressioner eller liknande). Men lite tidigt i så fall.
Och, om "fiskar"-läcka: sannolikt inte sanktionerat av åklagare eller andra ansvariga).
Citera
2026-08-11, 13:11
Avstängd
Personligen har jag svårt när relationer "går in i varandra"
Vill ha klara gränser
Däremot är jag ingen fanatiker
Har varit ganska dum innnan och inlett relationer med ex kompis etc
INTE bra och det tar jag avstånd iftån
Nu verkar många 60-70 talister har massor med ex relationer
Citera
2026-08-11, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Märkligt. Hade han tagit sig över till Vindö istället så går det att åka SL-buss hela vägen till Sollenkroka brygga. Istället för att stanna kvar i närområdet till brottsplatsen där han ofrånkomligen kommer att bli upptäckt förr eller senare, för han kan knappast simma eller ro hela vägen till Finland.

Var antagligen blodig och skadad. Ville nog inte viss sig på allmänna kommunikationsmedel.
Citera
2026-08-11, 13:13
Medlem
Citat:
All deras historik kommer man nu se över och eventuella bråk och kriser som finns dokumenterade via SMS kommer komma fram under förundersökningen. Även om det också inte finns några dokumenterade bråk.
Om bråk av mer allvarlig karaktär så hoppas jag att BO i smyg har spelat in något.
Hoppas att MGM inte lagt beslag på BOs mobil och slängt den i vattnet.
Citat:
Inget motiv till händelsen har ännu framkommit, enligt åklagaren. I förhör nämner den misstänkte ”bråk” i perioder som lett till att han sagt saker han inte menat, men vill i övrigt inte gå in närmare på vad upprinnelsen till mordet kan vara.
Som andra spekulerar om: BO kanske ville avsluta relationen.
Citera
2026-08-11, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det var väl rätt många år efter skilsmässan som de nu bodde hos honom. Vet inte när han anmäldes men de skildes väl när barnen var rätt små 2014?
Det stämmer enligt min info. Sen bodde han kvar i radhuset till 2019 om jag uppfattat allt rätt.
Citera
2026-08-11, 13:17
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
– Jag simmar över till en båt. Där i båten blir jag. Går in i en liten, liten båt. Blöt, frusen. Och där... jag liksom ville vara.
Citat:
Förstod du att NN var död när du lämnade platsen?

– Jag kan inte prata om det heller. Jag är ledsen.
Hemskt för konstgubben detta, hur känner han egentligen osv.

Duktig FörhörsLedare som tragglar med honom.
Citera
2026-08-11, 13:20
Medlem
Som jag tidigare nämnt, anar jag att det ligger svartsjuka i botten om uppgiften är sann att paret även tillbringat tid dagarna innan med BOs ex.

Svartsjuks kan vara explosiv.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Visst, men tror det är ganska ovanligt att mogna människor beter sig så barnsligt. Rent anekdotiskt hade min nuvarande flickvän inga problem med att jag i många år ägde ett hus ihop med mitt ex. Faktiskt ska vi ner till just mitt ex (och huset) i skärgården i helgen och hälsa på. Alla inblandade ser fram mot det, men vi kanske är ovanliga på nåt sätt.

Jag tror det handlar om personligheten. Och han verkar ha ett både skört och uppblåst ego. En karriärist där yttre/ytliga bekräftelse (titlar, bostadsläge, utbildning) spelar stor roll. Det var ju vikigt att lägenheten som han krävde var stor och fräsch. Han verkar ha ett stort behov av att alltid vill få sin vilja igenom. Han har inte velat spela andrafiolen i relationen, dvs han såg hennes goda ex relationer som hotande, dvs de hotade både hans självkänsla, självbild och hur han uppfattades utifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror det kan röra sig om en sommarvikarie hos Nacka tingsrätt som inte haft koll på sekretessregler.
Citat:
Ursprungligen postat av IpsoJure
I så fall kommer uppgiften från häktningspromemorian. Något annat förhör lär domstolen inte ha i detta skede. Kommer uppgiften från domstolen är den alltså inte ny utan fanns redan i fredags.
Så kan det vara. Och häktningspromemorior är alltid belagda med sekretess.
Men brukar förhör anges så detaljerat i en häktningspromemoria?

Spelar kanske mindre roll.
Någon har lämnat ut sekretessbelagt material.
Citera
2026-08-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kan ju vara verbala bråk. Att ”han sagt saker han inte menat”.

Speciellt med tanke på det som framkommit i hans ex anmälan.

”Kvinnan [exet] ska enligt handlingar ha upplevt ”psykiskt våld” i form av att mannen ”utövar olika slags härskartekniker och kontrollerande beteende”.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lnrwJL/misstankte-mordarens-ex-larmade-polisen
Jag tror det är verbala bråk. Det står ju också "sagt saker som han inte menat" Hade det varit andra bråk med slag osv då är det ju misshandel och frågan är väl då om inte Åsa hade dragit sig ur förhållandet tidigare. Det finns väl egentligen inga andra tecken på att han fysiskt misshandlat sina tidigare ex eller barn ? Jag har uppfattat det mer att han begått psykisk misshandel, psykat sina ex, tex suttit på en stol utanför rummet, så sjukt ju, och också skrikit och gapat mkt!
Citera
2026-08-11, 13:25
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror det handlar om personligheten. Och han verkar ha ett både skört och uppblåst ego. En karriärist där yttre/ytliga bekräftelse (titlar, bostadsläge, utbildning) spelar stor roll. Det var ju vikigt att lägenheten som han krävde var stor och fräsch. Han verkar ha ett stort behov av att alltid vill få sin vilja igenom. Han har inte velat spela andrafiolen i relationen, dvs han såg hennes goda ex relationer som hotande, dvs de hotade både hans självkänsla, självbild och hur han uppfattades utifrån.

Mjo, det låter ju inte osannolikt. Fan vad jobbigt att gå genom livet på det viset! Att folk inte bara kan slappna av lite.
Citera
2026-08-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Märkligt. Hade han tagit sig över till Vindö istället så går det att åka SL-buss hela vägen till Sollenkroka brygga. Istället för att stanna kvar i närområdet till brottsplatsen där han ofrånkomligen kommer att bli upptäckt förr eller senare, för han kan knappast simma eller ro hela vägen till Finland.
Fast vänta på bussen bland folk, blöt och skadad, tror du inte det hade dragit till sig uppmärksamhet ? Nej jag tror han paddlade runt bland öarna för att han bara ville försvinna obemärkt och kanske tjäna lite tid. Undra vad som hade hänt om polisen inte hade hittat honom ? Hur länge hade legat på ön och tryckt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in