2026-08-11, 12:31
Medlem
Killen bor riktigt fint, vid Slussen med milsvid utsikt över hela stan med Gamla Stan i förgrunden hittade en identisk lägenhet som hans genom google för byte fast längre ner i fastigheten, billig lägenhet ändå 17000kr i månaden stor fin nyrenoverad bland de bästa adresserna i Stockholm.

Nåt stämmer inte flådig lya bra jobb extremt bra lön stort socialt nätverk vacker flickvän.. tror kvinnan hade något på honom nåt han va beredd att döda för att det inte skulle komma ut.
Citera
2026-08-11, 12:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vad är det framkommit tråden att de skulle ha åkt tillsammans ? Kan du länka till något inlägg ? Blir väldigt lätt trådsanningar om du hävdar att "det inte alls verkar ha varit så" utan att komma med källa. Sen visar det sig att att istället är det dina egna antaganden! Jag har inte läst ett enda inlägg om att de skulle åkt tillsammans så länka till det nu, tack!

” och att de firat semestern på ön tillsammans.
Jag har varit där i dryga två veckor. Vi har varit där ute och gjort saker tillsammans som man gör. Vi har paddlat och badat och tränat. Och gjort liksom... fina saker. Lagat mat, njutit av sommaren, säger han i utredningen.”

https://www.tv4.se/artikel/0AEd4RyxNUuQhGn2NAODU/pojkvaennens-egna-ord-taenker-pa-hennes-liv-som-jag-tog-bort
Citera
2026-08-11, 12:33
Medlem
Vem är bo och vem är gm?
Citera
2026-08-11, 12:38
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Vem är bo och vem är gm?

(FB) Kvinna i 50-årsåldern misstänkt mördad på ö i Värmdö kommun (2026-08-04)
Citera
2026-08-11, 12:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Allt handlar om narcissisten.

Instämmer till fullo. Han, han, han…
Härskarteknikbeteendet som nämns vittnar ju även om detta

” ”Kvinnan ska enligt handlingar ha upplevt ”psykiskt våld” i form av att mannen ”utövar olika slags härskartekniker och kontrollerande beteende”.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lnrwJL/misstankte-mordarens-ex-larmade-polisen
Citera
2026-08-11, 12:41
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det märkliga i förhöret är att han säger att det varit "bråk" i perioder under deras relativt korta förhållande. MEN under dessa 2 veckor tillsammans på ön har allt bara varit fint och de har paddlat, lagat mat, tränat och badat, gjort fina saker och njutit av sommaren! Harmoniskt!
Det låter för mig inte sannolikt att inget bråk skulle uppstått under dessa 2 veckor OM det stämde att bråk uppstått i perioder tidigare. Herregud, dom har ju bara varit tillsammans 8 månader! Normalt börjar man inte bråka så tidigt och inte i perioder! Så jag tror att det är nåt han bara tar till för att skydda sig eller ge nån form av förklaring. Hoppas utredarna slår hål på lögnerna!

Helt enig. Tycker även att det är väldigt märkligt att han i praktiken erkänner, istf att hävda "minnesförlust". Det hade jag nästan kunnat ta gift på att han skulle göra. Visst, han kommer försöka få det till dråp, men ändå.
Citera
2026-08-11, 12:43
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
(FB) Kvinna i 50-årsåldern misstänkt mördad på ö i Värmdö kommun (2026-08-04)
Nu kallas TN för SKÄRGÅRDSMÖRDAREN av Expressen.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/skargardsmordarens-ord-i-forhor-bara-fruktansvart/
Senast redigerad av Master63 2026-08-11 kl. 12:45.
Citera
2026-08-11, 12:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Ja, fy fan. Kanske en klantig sommarvikarie som lämnat ut förhör som offentlig handling utan att fatta sekretess?

Men som sagt, hans förhörsuppgift om att det varit bråkigt tror jag man ska ta med en nypa salt än så länge. Åklagaren har tidigare sagt att det inte funnits några uppgifter som pekar i den riktningen. All deras historik kommer man nu se över och eventuella bråk och kriser som finns dokumenterade via SMS kommer komma fram under förundersökningen. Även om det också inte finns några dokumenterade bråk.

Ifrågasätter hur mycket bråk som kan ske i en åtta månader lång relation...

Från artikeln

Inget motiv till händelsen har ännu framkommit, enligt åklagaren. I förhör nämner den misstänkte ”bråk” i perioder som lett till att han sagt saker han inte menat, men vill i övrigt inte gå in närmare på vad upprinnelsen till mordet kan vara.

Kan ju vara verbala bråk. Att ”han sagt saker han inte menat”.

Speciellt med tanke på det som framkommit i hans ex anmälan.

”Kvinnan [exet] ska enligt handlingar ha upplevt ”psykiskt våld” i form av att mannen ”utövar olika slags härskartekniker och kontrollerande beteende”.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lnrwJL/misstankte-mordarens-ex-larmade-polisen
Citera
2026-08-11, 12:47
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Vem är bo och vem är gm?
Bo=brottsoffer, gm = gärningsman
Citera
2026-08-11, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kan föreställa mig att det handlar om förvirring, kaos i huvudet, kortslutning. Tror ju inte att mordet var planerat, då blir nog efterspelet irrationellt

Det tror jag inte. ”Förvirrade” män som får ”psykbryt” ger sig alltid på kvinnor och barn. Inte män som är lika stora och starka som de själva. De är aldrig förvirrade nog att ge sig på någon 100 kg brottare som skulle ge dem en omgång tillbaka. Klarar man att bedöma vem man kan övermanna och inte, så är man inte förvirrad.
Citera
2026-08-11, 12:48
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kan ju vara verbala bråk. Att ”han sagt saker han inte menat”.

Speciellt med tanke på det som framkommit i hans ex anmälan.

”Kvinnan [exet] ska enligt handlingar ha upplevt ”psykiskt våld” i form av att mannen ”utövar olika slags härskartekniker och kontrollerande beteende”.

Verbala bråk är ju också bråk, det är väl det mest troliga att det är det som förekommit. Men även det är väl ovanligt så tidigt i relationen? Vad kan man ens ha att bråka om?
Citera
2026-08-11, 12:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Ur ett rättssäkerhetsperspektiv är det väldigt upprörande ja, men tycker nog det är mer upprörande att han sätter sig själv före rättvisan. Stackars honom som mördade en kvinna! Förstår att det är tufft att prata om. Handhjärta och kram!

Ska också säga att det är en väldigt tveksam publicering från TV 4 som nog kommer få en del kritik för att det. Jag tror det kan röra sig om en sommarvikarie hos Nacka tingsrätt som inte haft koll på sekretessregler. Det ursäktar dock inte saken. Hoppas inte detta får någon större påverkan på utredningen.

Nja tror inte det kommer att påverka straffet, han har ju indirekt erkänt att han dödat henne.

”Chocken över det jag har gjort”

”Men det är klart att jag tänker på henne och hennes liksom liv. Som jag tog bort.”

https://www.tv4.se/artikel/0AEd4RyxNUuQhGn2NAODU/pojkvaennens-egna-ord-taenker-pa-hennes-liv-som-jag-tog-bort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in