2026-08-11, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Har du inte läst förhöret ?
[/b]

Märkligt. Hade han tagit sig över till Vindö istället så går det att åka SL-buss hela vägen till Sollenkroka brygga. Istället för att stanna kvar i närområdet till brottsplatsen där han ofrånkomligen kommer att bli upptäckt förr eller senare, för han kan knappast simma eller ro hela vägen till Finland.
Citera
2026-08-11, 12:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Enligt uppgift i tråden hade BO's ex. tillbringat tid där samtidigt men sedan åkt hem.
Det är det jag refererar till.

Var finns den uppgiften, i vilket inlägg?
Citera
2026-08-11, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nja tror inte det kommer att påverka straffet, han har ju indirekt erkänt att han dödat henne.

”Chocken över det jag har gjort”

”Men det är klart att jag tänker på henne och hennes liksom liv. Som jag tog bort.”

https://www.tv4.se/artikel/0AEd4RyxNUuQhGn2NAODU/pojkvaennens-egna-ord-taenker-pa-hennes-liv-som-jag-tog-bort
Jag säger samma sak. Har domstolen läckt detta .... Och media tar tacksamt emot.
Citera
2026-08-11, 12:57
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ja du. Du kommenterade ett av fb s mest förbluffande inlägg hittills, där en skribent ondgör sig över MGMs "svarta ögon" pä en SVART-VIT bild.
Citat:
"Han har ju inte svarta ögon annars" samt
"Onda människor har svart blick"
Suck.

Verkligen... Jag är medveten om att pupiller kan växa och krympa men personen i fråga tror att pupillerna växer som på LSD när man blir arg 🤣 Samt frågan " Tror ni att han var arg på bilden? ".. när killen står med ett leende på bilden 🤣🤣
Riktig jävla flummare
Citera
2026-08-11, 13:00
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det tror jag inte. ”Förvirrade” män som får ”psykbryt” ger sig alltid på kvinnor och barn. Inte män som är lika stora och starka som de själva. De är aldrig förvirrade nog att ge sig på någon 100 kg brottare som skulle ge dem en omgång tillbaka. Klarar man att bedöma vem man kan övermanna och inte, så är man inte förvirrad.

Nja, snarare en (väldigt knapp övervikt) åt andra hållet:

Citat:
Om man ser till all misshandel totalt är det vanligare att män misshandlar män än att män misshandlar kvinnor. Brå (Brottsförebyggande rådet) konstaterar att män både utsätts för och begår misshandel i större utsträckning än kvinnor. Män utsätts också oftare för våld på offentliga platser och av andra män.

I den officiella statistiken över anmälda misshandelsbrott 2024 var:

46 882 brott riktade mot pojkar och män (52 %)
42 435 brott riktade mot flickor och kvinnor (48 %)

Trodde faktiskt övervikten skulle vara större, måste jag säga. Visst, hur många som fått "psykbryt" utav dessa går ju naturligtvis inte att utläsa.
Citera
2026-08-11, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
Nu kallas TN för SKÄRGÅRDSMÖRDAREN av Expressen.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/skargardsmordarens-ord-i-forhor-bara-fruktansvart/
Case closed. Han lär nog börja tala mer med lite distans till det hela och när han inser att säga ingenting kommer att innebära 18 år och att säga rätt saker kan ge under 14. Jag delar helt den bedömning som många FB:are uttryckt att han känt sig underlägsen BO samt att detta har förstärkts av hur BO och hennes ex visat en förtrolig relation på en nivå som han själv inte nått upp till. Barnens planerade ankomst har nog eskalerat hans stresspåslag och oviljan att förlora (=pysa) varit avgörande. TN har nog in i det sista hoppats att han och BO skulle ha mött barnen hand i hand med någon form av glädjande framtidsbesked. Så blev det inte.
Citera
2026-08-11, 13:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Verbala bråk är ju också bråk, det är väl det mest troliga att det är det som förekommit. Men även det är väl ovanligt så tidigt i relationen? Vad kan man ens ha att bråka om?

Jag tror att hennes samägande av sommarstugan med sitt ex har kommit upp i flertalet av deras diskussioner. Och då det framkommit att han uppvisat både härskartekniker och ett kontrollerande beteende mot sitt ex gör att jag tror hans passivaggressiva beteende i form av spydigheter orsakat gnissel. Jag tycker att han uppvisar ett dominerande beteende, som han kan dölja i offentliga sammanhang och där framstå som snäll och mild.
Senast redigerad av T34Panzer 2026-08-11 kl. 13:07.
Citera
2026-08-11, 13:05
Avstängd
Citat:
Enligt uppgift i tråden hade BO's ex. tillbringat tid där samtidigt men sedan åkt hem.
Det är det jag refererar till.
Okej nya uppgifter för mig
Citera
Medlem
Citat:
Var finns den uppgiften, i vilket inlägg?

Kolla mitt inlägg #2850. Mitt svar till
KillenRCp som verkar ha en del info.
Du kan själv leta reda på hans inlägg.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-11 kl. 13:14.
Citera
Medlem
BallaBellas avatar
Låter som för mycket alkohol på semestern och ett bråk som urartade.
Han verkar ju vara en man som blir skogtokigt och van att hota och bli otäck.
En person som inte kan hantera sig och sina känslor när man läser om honom i tidigare relation.
Han vill få sin vilja igenom och ser bara sig själv och sina egna behov. Det kan lätt slå slint.
Vi har alla ett namn för den här typen av människor.
De är läskiga!
Citera
2026-08-11, 13:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det tror jag inte. ”Förvirrade” män som får ”psykbryt” ger sig alltid på kvinnor och barn. Inte män som är lika stora och starka som de själva. De är aldrig förvirrade nog att ge sig på någon 100 kg brottare som skulle ge dem en omgång tillbaka. Klarar man att bedöma vem man kan övermanna och inte, så är man inte förvirrad.
Det tillhör väl kalkylerandet (medvetet eller inte) men bra att du påpekar det
Borde forskas på! Varför får män (oftast) aldrig "snäpp" på stora starka motståndare
Citera
2026-08-11, 13:08
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Jag tror att hennes samägande av sommarstugan med sitt ex jag har har kommit upp i flertalet diskussioner. Och då det framkommit att han uppvisat både härskartekniker och ett kontrollerande beteende mot sitt ex gör att jag tror hans passivaggressiva beteende i form av spydigheter orsakat gnissel. Jag tycker att han uppvisar ett dominerande beteende, som han kan dölja i offentliga sammanhang och där framstå som snäll och mild.

Visst, men tror det är ganska ovanligt att mogna människor beter sig så barnsligt. Rent anekdotiskt hade min nuvarande flickvän inga problem med att jag i många år ägde ett hus ihop med mitt ex. Faktiskt ska vi ner till just mitt ex (och huset) i skärgården i helgen och hälsa på. Alla inblandade ser fram mot det, men vi kanske är ovanliga på nåt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in