Citat:
Men du överdriver nu, med ”handhjärta och kram”. Mördaren är en mördare och det är inte ett dugg synd om honom.
Att hålla förhör är en process i många led, viktigast är att han är gripen, tids nog kommer han att tala, det kommer erfarna förhörsledare se till. Men att deras arbete med förundersökningen publiceras i media innan det knappt hunnit börja är ju fan inte klokt - och då menar jag för rättssäkerheten för oss alla medborgare i Sverige, inte den aktuella mördaren
Att hålla förhör är en process i många led, viktigast är att han är gripen, tids nog kommer han att tala, det kommer erfarna förhörsledare se till. Men att deras arbete med förundersökningen publiceras i media innan det knappt hunnit börja är ju fan inte klokt - och då menar jag för rättssäkerheten för oss alla medborgare i Sverige, inte den aktuella mördaren
Citat:
Det var ingen pik, det var en utveckling av mitt resonemang och jag var sarkastisk om hans uttalanden. Ledsen om det uppfattades som otrevligt eller riktat mot dig. Jag håller som sagt med dig om att läckan är allvarlig utifrån rättssäkerheten och samhället i stort. Det är slarvigt och en utveckling jag inte gärna ser. I det här enskilda fallet tycker jag dock att uppgiften om att han sätter sig i förhör och tycker så synd om sig själv att han inte kan prata smakar värre än att att ett förhör läckt, detta av ren irritation. Sen vore det såklart jävligt hemskt om detta påverkar utredningen negativt. Men ett tidigt förhör där inga egentliga uppgifter kommer fram hoppas jag inte har så stor påverkan så sett.
Citat:
Ja, att det handlar om omfattande våld talar emot honom och det talar emot honom att han säger att han ångrat sig men ändå fortsatt hålla sig på flykt.