2026-08-11, 11:31
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Han är för det första inte ryssvänlig. Bara inte hjärntvättad. Att han bor i Finland är irrelevant för sakfrågan. Han flyttar nog tillbaka när Sverige blir tryggare för hans barn med sin politik. Bara ett ytterligare insitament att förändra Sverige.

Vi har över en miljon finnar/finskättlingar i Sverige, utan problem.

Det är blattarna som är problemet. Sen kan du låtsas inte förstå det.
Gustav kanske tycker att det är ett problem eftersom de inte är svenskar.

Ryssvänlig är han och det är riktigt dåligt. Och farligt.
Citera
2026-08-11, 11:35
Medlem
Citat:
I den senaste soffadebatten i Studio 3 är partiledaren för AFS, Gustav Kasselstrand, med och fullständigt briljerar.

Har sällan sett en så dominant politisk debattör i Sverige tidigare. Han säger väl precis det många tänker, men är oerhört skicklig, nådlös men samtidigt väldigt lugn, sakligt och påläst.

Efter ett tag när de övriga debattörerna märker hans soliditet och att flosklerna inte biter på Kasselstrand blir de lite som katter runt het gröt, samtidigt som han styr debatten.

Som en råare men smartare version av SD, som tröttsamt pratar om ”assimilering” och ”anpassning”. Kasselstrand lindar inte in saker utan säger som det är rätt ut: de ska ut! De hör inte hemma i Sverige osv.

Moderaten försöker med personangrepp men blir helt demonterad, blir mer och mer frustrerad och gör bort sig ganska rejält. Sverigedemokraten bleknar och blir en statist. Kristdemokraten blir helt intetsägande och invandraren blir helt stum.

Länk till hela debatten:

https://youtu.be/B1IAy3WvnXg

Detta var en fullständig fröjd att se och precis det Sverige behöver just nu.
Kollat på första fjärdedelen här hittils och tycker absolut att han har många bra poänger. Däremot så kunde han uttrycka sig lite något mer smidigt i i vissa fall. Sen inte så svårt att att "briljera" när vissa av de andra inte är riktigt lika klipska och har en mer naiv eller restriktiv inställning till integration. Men självklart ska den somaliern de pratar om i början få medborgarskapet indraget och skickas ut i en roddbåt i Atlanten.
Citera
2026-08-11, 11:38
Medlem
Zeusminhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
GK är en loser och kommer få max 0.3 procent av rösterna.

Nej det är du inte. Jag är ganska säker på att du inte har hittat 16000 av dina förfäder på 1500-talet (senare delen). Om du inte har extrem inavel. Dessutom fanns inte obligatorisk folkbokföring förrän 1686 i Sverige. Att du har hittat 16000 av dina förfäder på 1500-talet är högst osannolikt, i princip omöjligt.

Vem fan bryr sig det är syrran som släktforskar din autistiska fjant.
Citera
2026-08-11, 12:14
Medlem
TokayGecks avatar
Jag kommer byta röst för första gången någonsin till AfS, om jag någonsin flyttar tillbaka så vill jag att landet ska stå upp för sig självt och inte vara vasallstat åt andra länder. Endast AfS driver frågan om svensk suveränitet.
Citera
2026-08-11, 12:18
Medlem
RudyardKiplings avatar
Axel verkar helt körd i huvudet. Han lever naturligtvis på fel kontinent.
Arin eller turken inleder med att det ska vara på individnivå men sådana som han har inga problem att stämpla hela vita kristna västvärlden för påstådda övergrepp som inträffade för 250 år sedan. Att han sedan blundar för att dylika övergrepp pågår än idag i de länder detta pack kommer ifrån sopar man utan att skämmas under mattan. Raus med honom.
Citera
2026-08-11, 12:28
Medlem
RudyardKiplings avatar
Douglas: - det är många somalier på KTH.
Citera
2026-08-11, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Hur har du fått fram de siffrorna? Jag frågar inte för att mucka utan för att reda ut. Det kom ca 80.000 barn under andra världskriget och den absoluta majoriteten åkte hem igen. Efter det har det kommit finnar, danskar, norrmän osv under 50-80-talet och som mest var gruppen från övriga Norden totalt omkring 500.000-800.000 har jag för mig, minns inte exakt. Många av dessa har sedan valt att lämna Sverige i takt med att landsförrädarna lät packet välla in. Jag har inte koll på siffrorna men jag tror antalet från övriga Norden nu är ca 300-500.000.

Statistiska centralbyrån. Över en miljon var överdrift, det är iaf över 700 000 med finsk bakgrund totalt med antingen med en eller två finskfödda föräldrar. Ca 150 är födda i Finland.

Men det är irrelevant. Vi har inte problem med finnar. Inte ens de fulla knivfinnarna (som var försvinnande få) på 60-talet var ett stort problem om man jämför med idag.

”antirasister” drar ofta förljugna paralleller om dem för att göra billiga poänger. ”Förr var skylde man på finnarna, nu är det muslimerna” osv. Analogin är helt bisarr.

Samma som när man använder valloner som argument för att vi alltid haft invandring. Det var under 1000 valloner som stannade i Sverige för tusen år sedan.
Citera
2026-08-11, 14:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Statistiska centralbyrån. Över en miljon var överdrift, det är iaf över 700 000 med finsk bakgrund totalt med antingen med en eller två finskfödda föräldrar. Ca 150 är födda i Finland.

Men det är irrelevant. Vi har inte problem med finnar. Inte ens de fulla knivfinnarna (som var försvinnande få) på 60-talet var ett stort problem om man jämför med idag.

”antirasister” drar ofta förljugna paralleller om dem för att göra billiga poänger. ”Förr var skylde man på finnarna, nu är det muslimerna” osv. Analogin är helt bisarr.

Samma som när man använder valloner som argument för att vi alltid haft invandring. Det var under 1000 valloner som stannade i Sverige för tusen år sedan.

Ok, tack. Jag tror SCBs 700.000 inte stämmer. SCB äår politiskt styrda och det kan finnas en anledning att trixa med just den typen av siffror.

Lyssnat på hela. Gustav är befriande vältalig och klar i tanken. Alex och turken verkar mest nervösa över att deporteras. I bådas fall förstår jag det, de är inga svenskar och har inte heller ett svenskt sätt/beteende. Douglas verkar egentligen tycka som Gustav men det klarar han inte att säga. SD-snubben var noga med att inflika hur duktiga SD är, även om han hade en del bra poänger. KD-tjejens medverkan var meningslös. Hon seglade parallellt i hela debatten. Jag har "röstat" på AfS redan innan de bildades. Gustav är den mest lämpliga av alla partiledare att leda Sverige. Det han saknar i erfarenhet på statsnivå och regeringsarbete kommer en man med hans intellekt snabbt lära sig.
Citera
2026-08-11, 14:29
Medlem
AFS-svansen på flashback är fantastisk. Ni höjer honom till skyarna efter en debatt mot ett gäng medelmåttiga individer. Samtliga i rummet bygger sina argument på känslor inte fakta
Citera
2026-08-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Douglas: - det är många somalier på KTH.
Hur många medlemmar i AFS studerar på KTH? Skulle nästan kunna slå vad om att det är fler från Somalia som pluggar där än vad som är medlemmar i AFS
Citera
2026-08-11, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Gustav kanske tycker att det är ett problem eftersom de inte är svenskar.

Ryssvänlig är han och det är riktigt dåligt. Och farligt.

Nej han tycker kanske inte det. När har han sagt att han har problem med finnar? Han bor dessutom i Finland. Återigen låtsas du inte förstå.
Citera
2026-08-11, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffebryggaren94
Kollat på första fjärdedelen här hittils och tycker absolut att han har många bra poänger. Däremot så kunde han uttrycka sig lite något mer smidigt i i vissa fall. Sen inte så svårt att att "briljera" när vissa av de andra inte är riktigt lika klipska och har en mer naiv eller restriktiv inställning till integration. Men självklart ska den somaliern de pratar om i början få medborgarskapet indraget och skickas ut i en roddbåt i Atlanten.

Smidigt? Hur då? Menar du mer politisk korrekt?

Han säger saker rätt ut, står för allt och kan begrunda allt han säger med sakargument. Rak på sak varje gång.

Kan inte bli mer smidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in