Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Hur har du fått fram de siffrorna? Jag frågar inte för att mucka utan för att reda ut. Det kom ca 80.000 barn under andra världskriget och den absoluta majoriteten åkte hem igen. Efter det har det kommit finnar, danskar, norrmän osv under 50-80-talet och som mest var gruppen från övriga Norden totalt omkring 500.000-800.000 har jag för mig, minns inte exakt. Många av dessa har sedan valt att lämna Sverige i takt med att landsförrädarna lät packet välla in. Jag har inte koll på siffrorna men jag tror antalet från övriga Norden nu är ca 300-500.000.
Statistiska centralbyrån. Över en miljon var överdrift, det är iaf över 700 000 med finsk bakgrund totalt med antingen med en eller två finskfödda föräldrar. Ca 150 är födda i Finland.
Men det är irrelevant. Vi har inte problem med finnar. Inte ens de fulla knivfinnarna (som var försvinnande få) på 60-talet var ett stort problem om man jämför med idag.
”antirasister” drar ofta förljugna paralleller om dem för att göra billiga poänger. ”Förr var skylde man på finnarna, nu är det muslimerna” osv. Analogin är helt bisarr.
Samma som när man använder valloner som argument för att vi alltid haft invandring. Det var under 1000 valloner som stannade i Sverige för tusen år sedan.