2026-08-11, 08:13
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
I den senaste soffadebatten i Studio 3 är partiledaren för AFS, Gustav Kasselstrand, med och fullständigt briljerar.

Har sällan sett en så dominant politisk debattör i Sverige tidigare. Han säger väl precis det många tänker, men är oerhört skicklig, nådlös men samtidigt väldigt lugn, sakligt och påläst.

Efter ett tag när de övriga debattörerna märker hans soliditet och att flosklerna inte biter på Kasselstrand blir de lite som katter runt het gröt, samtidigt som han styr debatten.

Som en råare men smartare version av SD, som tröttsamt pratar om ”assimilering” och ”anpassning”. Kasselstrand lindar inte in saker utan säger som det är rätt ut: de ska ut! De hör inte hemma i Sverige osv.

Moderaten försöker med personangrepp men blir helt demonterad, blir mer och mer frustrerad och gör bort sig ganska rejält. Sverigedemokraten bleknar och blir en statist. Kristdemokraten blir helt intetsägande och invandraren blir helt stum.

Länk till hela debatten:

https://youtu.be/B1IAy3WvnXg

Detta var en fullständig fröjd att se och precis det Sverige behöver just nu.
Han är ryssvänlig och bor i Finland. Låter som rena rama säkerhetsrisken.
Är människor från Finland välkomna i Sverige? Ska de skickas tillbaka?
Senast redigerad av kansascityshuffle 2026-08-11 kl. 08:16.
Citera
2026-08-11, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Ifrågasätter man proxykriget i Ukraina är man putinist, ifrågasätter man sionismen är man islamist, pratar man om svensk etnicitet baserad på ursprung är man nazist.

Kasselstrand är enligt deras barnsliga logik allt på samma gång! Istället för att diskutera sakpolitik så gör man det vänstern har gjort mot SD i 20 år.

Väljer man att gå extremvänsterns väg där man själv börjar stämpla folk med massa fåniga titlar direkt man har en annan åsikt då är man faktiskt på samma nivå ja.

Det håller inte längre. Jag vill ha argument om varför SD predikar att den svenska identiteten ska vara kopplad till en papperslapp. Kan de inte ge ett oerhört bra svar på detta så har partiet gjort sitt för mig tills de tar sig själva i kragen och tänker om.
Citera
2026-08-11, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle

Han kanske vill bo i ett land som påminner mer om sverige, nu när sverige inte gör det?
Citera
2026-08-11, 08:58
Medlem
Citat:

Ja alla finnar måste skickas tillbaka för de har omvandlat Sverige till en mångkulturell soptipp, de är värre än somalierna.

Ärligt talat vad tror du själv?

Vi har för övrigt redan personer från alla möjliga länder som sitter i regeringspartier och de har knappast lojaliteter till Sverige och det svenska folket, men just Kasselstrand där drar du gränsen helt plötsligt?
Citera
2026-08-11, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Ja i det forat sköter han det bra. Tyvärr har han gått vilse helt i Ryss och Ukrainafrågan och om han hade en påse på huvudet så vore det omöjligt att skilja honom från Lavrov. Hela Rysslandsretoriken är direkt kopia från basic Kreml-propaganda där stackars Ryssland blev provocerat av en NATO-expansion och var tvungna att invadera mm.

Alltså, din NATO- och krigshets är ren hjärntvätt. Allt för USA och Israel!

Kasselstrand är inte PRO-rysk, han säger bara att anledningen till anfallet inte är konstigt ur ett politiskt och historiskt perspektiv och att det borde skötts bättre diplomatiskt osv. Nu pumpar vi in miljarder in i Ukraina som går direkt till antingen ett svart hål eller till USA och dess krigsmateriell. Samtidigt som Ukrainarna dör i drivor.

Nu vet jag att jag talat för döva öron, men AFS är inte ett parti för dig.

Tror du ska hålla dig till Moderaterna eller liknade.
Citera
2026-08-11, 10:14
Medlem
Run3s avatar
I debatten var en Sverigedemokrat, en Moderat och en Kristdemokrat (samt 2 babbar), så det är ju partierna som står AFS närmast. Så det var extra kul att se hur Gustav Kasselstrand dominerade och styrde debatten, inom högerfalangen.
Citera
2026-08-11, 10:16
Medlem
GK är en loser och kommer få max 0.3 procent av rösterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Jag är etnisk svensk sedan 1500 talet så lång har vi kommit i släktforskningen och själv är du en blatte? Han är helt värdelös annars borde det gått bättre för partiet, att han sedan bor i Finland gör ju inte saken bättre.

Nej det är du inte. Jag är ganska säker på att du inte har hittat 16000 av dina förfäder på 1500-talet (senare delen). Om du inte har extrem inavel. Dessutom fanns inte obligatorisk folkbokföring förrän 1686 i Sverige. Att du har hittat 16000 av dina förfäder på 1500-talet är högst osannolikt, i princip omöjligt.
Citera
2026-08-11, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Ja alla finnar måste skickas tillbaka för de har omvandlat Sverige till en mångkulturell soptipp, de är värre än somalierna.

Ärligt talat vad tror du själv?

Vi har för övrigt redan personer från alla möjliga länder som sitter i regeringspartier och de har knappast lojaliteter till Sverige och det svenska folket, men just Kasselstrand där drar du gränsen helt plötsligt?
Finnarna är värre än somalierna? Hur då menar du nu förutom att du tror att du är bättre än alla andra.

Menar att det finns brister i Kasselstrands tänk. Vilka grupper vill han ha ut? Han bor i Finland och då är det konstigt att han skulle vilja skicka ut finnar från Sverige. Och är ryssvänlig på det. Det går inte ihop. Han kan lämna Finland istället.
Citera
2026-08-11, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Han kanske vill bo i ett land som påminner mer om sverige, nu när sverige inte gör det?
För att sedan vilja skicka ut finnar från Sverige. Det är frågan.
Citera
2026-08-11, 10:26
Medlem
Han är ju nästintill förståndshandikappad
Citera
2026-08-11, 11:11
Medlem
Citat:

Han är för det första inte ryssvänlig. Bara inte hjärntvättad. Att han bor i Finland är irrelevant för sakfrågan. Han flyttar nog tillbaka när Sverige blir tryggare för hans barn med sin politik. Bara ett ytterligare insitament att förändra Sverige.

Vi har över en miljon finnar/finskättlingar i Sverige, utan problem.

Det är blattarna som är problemet. Sen kan du låtsas inte förstå det.
Citera
2026-08-11, 11:16
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Han är för det första inte ryssvänlig. Bara inte hjärntvättad. Att han bor i Finland är irrelevant för sakfrågan. Han flyttar nog tillbaka när Sverige blir tryggare för hans barn med sin politik. Bara ett ytterligare insitament att förändra Sverige.

Vi har över en miljon finnar/finskättlingar i Sverige, utan problem.

Det är blattarna som är problemet. Sen kan du låtsas inte förstå det.

Hur har du fått fram de siffrorna? Jag frågar inte för att mucka utan för att reda ut. Det kom ca 80.000 barn under andra världskriget och den absoluta majoriteten åkte hem igen. Efter det har det kommit finnar, danskar, norrmän osv under 50-80-talet och som mest var gruppen från övriga Norden totalt omkring 500.000-800.000 har jag för mig, minns inte exakt. Många av dessa har sedan valt att lämna Sverige i takt med att landsförrädarna lät packet välla in. Jag har inte koll på siffrorna men jag tror antalet från övriga Norden nu är ca 300-500.000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in