2026-08-07, 10:44
Medlem
I den senaste soffadebatten i Studio 3 är partiledaren för AFS, Gustav Kasselstrand, med och fullständigt briljerar.

Har sällan sett en så dominant politisk debattör i Sverige tidigare. Han säger väl precis det många tänker, men är oerhört skicklig, nådlös men samtidigt väldigt lugn, sakligt och påläst.

Efter ett tag när de övriga debattörerna märker hans soliditet och att flosklerna inte biter på Kasselstrand blir de lite som katter runt het gröt, samtidigt som han styr debatten.

Som en råare men smartare version av SD, som tröttsamt pratar om ”assimilering” och ”anpassning”. Kasselstrand lindar inte in saker utan säger som det är rätt ut: de ska ut! De hör inte hemma i Sverige osv.

Moderaten försöker med personangrepp men blir helt demonterad, blir mer och mer frustrerad och gör bort sig ganska rejält. Sverigedemokraten bleknar och blir en statist. Kristdemokraten blir helt intetsägande och invandraren blir helt stum.

Länk till hela debatten:

https://youtu.be/B1IAy3WvnXg

Detta var en fullständig fröjd att se och precis det Sverige behöver just nu.
Senast redigerad av Seasons15 2026-08-07 kl. 10:49.
Citera
2026-08-07, 11:19
Medlem
Vad tycker ni om debatten och AfS/kasselstrands syn på återvandring?

Han har iaf fall nästan fått ändlöst med ros i kommentarerna. Håller ni med om det?
Citera
2026-08-07, 11:27
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15

Tycker han är lite väl mjuk, men bättre än alternativen.
Citera
2026-08-07, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Tycker han är lite väl mjuk, men bättre än alternativen.

Mjuk? Han är ju väldigt tydlig med vad de vill och de är ju ganska radikala jämfört med SD. Eller tänker du på hur han pratar?

Hellre en saklig och sansad debattör än en som gapar, svär och skriker som tex Allard. Det blir bara jobbigt att lyssna på i längden.

Kasselstrand har ett slags självsäkert lugn över sig som gör att det blir väldigt behagligt att lyssna på. Sen när han samtidigt kommer med sina resoluta besked och radikala utspel så träffar det en lite överraskande. Det blir väldigt effektfullt.

Han har ju en helt annan tyngd än tex Åkesson tycker jag. Han är väldigt påläst, utbildad och verkar otroligt skarp i jämförelse.
Citera
2026-08-07, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15

Han har iaf fall nästan fått ändlöst med ros i kommentarerna. Håller ni med om det?

Mycket handlar om hur man beter sig. Jag tycker Douglas Thor var på förskolenivå när han hela tiden försökte ge en känga till AfS.

Sedan är politiken som AfS bedriver knappast extrem, den är extrem i dårhuset Sverige där vi har helt öppna gränser och där det påhittade konceptet medborgarskap anses vara heligt.

Jag skulle väl istället vilja vända på det och säga att Sverige har fört och fortsätter föra en extrem politik på bekostnad av ursprungsbefolkningen. Och nu behöver vi återgå till något normalt istället.
Citera
2026-08-07, 13:40
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Mycket handlar om hur man beter sig. Jag tycker Douglas Thor var på förskolenivå när han hela tiden försökte ge en känga till AfS.

Sedan är politiken som AfS bedriver knappast extrem, den är extrem i dårhuset Sverige där vi har helt öppna gränser och där det påhittade konceptet medborgarskap anses vara heligt.

Jag skulle väl istället vilja vända på det och säga att Sverige har fört och fortsätter föra en extrem politik på bekostnad av ursprungsbefolkningen. Och nu behöver vi återgå till något normalt istället.
Thor är en streber, en politiker för karriärens skull. Han blev moderat under Reinfeldt och är fortfarande verksam under Den lille. Vem vet vad Thor egentligen tycker och tänker om saker och ting. Han vill bara ha en titel.

Liksom övriga hjärndöda fd ungdomsförbundare går det illa när han försöker spela Allan, ty egentligen är han en ganska dum och osäker medelklassunge utan någon som helst wit. Finns en plats för honom i ett parti vars framtid är i opposition, runt 15%-strecket?
Citera
2026-08-07, 14:06
Medlem
Citat:

Ja du har helt rätt. Håller med dig till fullo.
Citera
2026-08-07, 14:33
Medlem
Zeusminhunds avatar
Gustav Kasselstrand är en medioker människa inget han säger är bra eller briljant på något vis, en fjant enligt min mening.
Citera
2026-08-07, 15:11
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:

Det stämmer. Anledningen till att moderater och övriga riksdagspartier blir kränkta av Kasselstrand är för att han säger sanningen.
Citera
2026-08-07, 15:23
Medlem
tnems avatar
Han verkar inte var bosatt i Sverige.
Det drar ner lite.
Citera
2026-08-07, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Han verkar inte var bosatt i Sverige.
Det drar ner lite.

Kasselstrand är väl svensk oavsett var han bor. Nationalister lägger vikt vid etnicitet inte saker som boendeplats och medborgarskap som kan bytas fram och tillbaka närsomhelst utan problem. Det är därför medborgarskapet är så fånigt för det finns ingen grund att stå på i det, vilket land som helst kan dela ut medborgarskap på hur lösa grunder som helst. Sverige är ett hemskt exempel här där det har varit helt kravlöst att få medborgarskapet. Medborgarskapet i sig har alltså knappt något värde överhuvudtaget enligt mig.

Sedan är han utöver det inte en hycklare som alla andra politiker som säger att de älskar mångkultur men sedan segregerar de sig så långt bort från den som möjligt.
Citera
2026-08-07, 17:59
Medlem
Många som fått sin beskärda del brun ådrig faludolme i sitt kärleksintresse.

Eller varför hatar man negrer? varför inte kineser? vad har Afrika gjort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in